Vegatopia Forum

Wat missen jullie nog op gebied van noten?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jacob

  • *
  • 2
Wat missen jullie nog op gebied van noten?
« Gepost op: 09 november 2020, 09:11:25 »
Met walnoten en hazelnoten is ook van alles te maken. Ik ben benieuwd wat jullie nog missen op de markt van noten? Denk aan kaas, melk, goede eetnoten, Nederlands geproduceerd, meel?
Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken?

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat missen jullie nog op gebied van noten?
« Reactie #1 Gepost op: 09 november 2020, 10:45:10 »
Interessant dat je dit vraagt. Is dit bijvoorbeeld voor een studieopdracht?

Ik kan niet supergoed tegen noten (lichte allergie), dus alles wat geen reactie veroorzaakt is prima.

Offline Jacob

  • *
  • 2
Re: Wat missen jullie nog op gebied van noten?
« Reactie #2 Gepost op: 09 november 2020, 13:46:15 »
Het is inderdaad een studie opdracht. We zien steeds meer ondernemers die beginnen met walnoten- en hazelnotenteelt in Nederland. En je kunt er van alles van maken. Hoe mooi zou het zijn al het producten zijn die goed aansluiten bij jullie behoeften.

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat missen jullie nog op gebied van noten?
« Reactie #3 Gepost op: 09 november 2020, 13:56:23 »
In het geval van hazelnoten hoef je het niet ver te zoeken. Maak een Nederlandse 'Nutella' zonder palmolie, lokale ingrediënten en cacao uit de eerlijke handel. Daar is zonder twijfel een markt voor.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat missen jullie nog op gebied van noten?
« Reactie #4 Gepost op: 16 november 2020, 14:34:09 »
Gewoon goede vette walnoten met een lekkere milde walnoten smaak. In Nederland worden hoofdzakelijk walnoten uit Californië verkocht die veel wranger smaken dan de noten uit Frankrijk. Maar die uit Frankrijk zie je hier veel minder, als de Nederlandse net zo smaken als de Franse noten dan zou ik daar heel blij mee zijn.

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat missen jullie nog op gebied van noten?
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2021, 20:24:51 »
Gewoon goede vette walnoten met een lekkere milde walnoten smaak. In Nederland worden hoofdzakelijk walnoten uit Californië verkocht die veel wranger smaken dan de noten uit Frankrijk. Maar die uit Frankrijk zie je hier veel minder, als de Nederlandse net zo smaken als de Franse noten dan zou ik daar heel blij mee zijn.

Lekker late reactie maar de walnoten die ik kocht van iemand hier in de straat die een boom heeft staan zijn inderdaad veel lekkerder dan die Californië.

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Wat missen jullie nog op gebied van noten?
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2021, 13:20:49 »
In het geval van hazelnoten hoef je het niet ver te zoeken. Maak een Nederlandse 'Nutella' zonder palmolie, lokale ingrediënten en cacao uit de eerlijke handel. Daar is zonder twijfel een markt voor.

Ken je deze al Sven? https://www.ah.nl/producten/product/wi479586/ah-pinda-hazelnoot-cacao-pasta
Zit wel ook pinda in, maar zonder palmolie (en ook beduidend minder suiker dan reguliere nutella, namelijk 12gr va 58 gr) en UTZ gefabriceerd (maar dit dat duurzaam genoeg?). Wij zijn fan! (plakt wel wat meer aan je gehemelte, zoals pindakaas dat ook kan doen).