Vegatopia Forum

Vegan cake: hoe lang houdbaar in vriezer

Vegan cake: hoe lang houdbaar in vriezer
« Gepost op: 22 februari 2021, 12:32:10 »
Hallo,

Ik wil een vegan cake, gemaakt met banaan, amandelmelk en olijfolie in plaats van dierlijke producten, bewaren in de viezer. Hoe lang blijft het houdbaar in de vriezer?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Vegan cake: hoe lang houdbaar in vriezer
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2021, 01:45:47 »
Waarschijnlijk niet korter of langer dan een 'gewone' cake. Veel bronnen op internet noemen een periode van ongeveer drie maanden, maar je kunt de cake na pakweg een jaar vast nog wel veilig eten. Vriesbrand en uitdroging is een groter probleem, na een poosje kan de cake gewoon niet meer (zo) lekker zijn (als oorspronkelijk). Een goed diepvriesbakje of -zakje zal vast veel problemen voorkomen of verminderen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2021, 07:41:41 »
Ik zou zeggen een maand of drie, net als Eelco. Bij mij is cake altijd al eerder op trouwens  :)
Tip: in plakken invriezen, dat ontdooit makkelijker. Of cupcakes van maken, die ontdooi ik even in de magnetron, gaat perfect.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2021, 09:41:14 »
Cake bewaren?  ;D :taart-yum:
Maar wat Sam en Eelco zeggen. Een cake kan je ook wel ruim een week in een goed afsluitende trommel of bewaardoos bewaren. Een halve cake in vriezen en dan de andere helft lekker opeten?

Aiko

« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2021, 16:45:54 »
Volgens mij is het beter om een cake te bakken in weckpotten met behulp van zo'n weckapparaat. Dan heb je ingeweckte cakes die je vele maanden kan bewaren zonder dat de smaak verandert. Hoewel ik moet toegeven dat ze die keer dat ik dat deed ze nooit zo lang ongestoord mochten blijven staan...

« Reactie #5 Gepost op: 23 februari 2021, 18:11:39 »
Volgens mij is het beter om een cake te bakken in weckpotten met behulp van zo'n weckapparaat. Dan heb je ingeweckte cakes die je vele maanden kan bewaren zonder dat de smaak verandert. Hoewel ik moet toegeven dat ze die keer dat ik dat deed ze nooit zo lang ongestoord mochten blijven staan...

Ik probeer me voor te stellen hoe je daar een plakje afsnijdt. En vervolgens alsnog de vriezer in?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

« Reactie #6 Gepost op: 23 februari 2021, 18:28:36 »
Die kan je gewoon de weckpot uitschudden. Komt het er in z'n geheel uit (als het goed is).