Vegatopia Forum

Favo kookboek ever

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Favo kookboek ever
« Gepost op: 08 mei 2020, 19:27:41 »
Ik ben gek op kookboeken en met mij best veel op dit forum. De laatste jaren zijn er weer veel titels verschenen en tegenwoordig is er echt volop keuze en inspiratie en dan heb ik het nog niet eens over de prachtige foto's. Toch kan ik ook nog steeds blij worden van wat oudere kookboeken (bv. Linda McCartney's beste vegetarische gerechten).
Wat is jullie favo kookboek waarvan jullie vinden, dat die niet mag ontbreken in een kookboekenverzameling?
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Favo kookboek ever
« Reactie #1 Gepost op: 08 mei 2020, 21:22:26 »
Italiaanse kookschool, De Zilveren Lepel, Groente

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Favo kookboek ever
« Reactie #2 Gepost op: 09 mei 2020, 08:28:29 »
Ik haal “vliegensvlug vegetarisch” nog steeds uit de kast, terwijl ik al 10 jaar vegan eet en dus lang niet alle recepten kan gebruiken.

Dat kleine boekje van het zuivelbureau geloof ik, gebruik ik nu nauwelijks meer, maar heb ik jarenlang aan alle beginnende vegetariërs cadeau gedaan, omdat het zo lekker low key is, makkelijke recepten, “makkelijke smaken”, de ingrediënten kun je overal vinden. (Maar ik geloof dat die niet meer gedrukt wordt)

En “Isa does it” natuurlijk. Ondanks de weinig aantrekkelijke opmaak, gewoon een fijn boek.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Favo kookboek ever
« Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2020, 13:08:55 »
Smaakvrienden: groenten van Angelique Schmeinck. Handig om je maaltijd rond groenten te plannen. Vooral voor doordeweeks koken.

Plenty More van Ottolenghi  :-[. Interessante smaakcombinaties en goed te doen, vooral indien voldoende Midden-Oosterse winkeltjes in de buurt. Nu ik wat landelijker woon maak ik minder gebruik van de recepten, maar we de principes (veel gedroogde en verse kruiden, altijd wat zuurs toevoegen, veel tahin gebruiken, etc). 

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Favo kookboek ever
« Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2020, 13:57:27 »
Een kookboek waar ik, zeker nu de zomer in zicht komt, regelmatig weer in blader is de Saladebijbel, die me telkens weer inspiratie biedt en een zetje geeft om (al is het maar een beetje) te experimenteren met ingrediënten, dressing, topping, snijtechniek (grof, fijn, ...).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Favo kookboek ever
« Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2020, 08:02:21 »
Ik heb niet echt een favoriet kookboek, maar er zijn er wel een paar waar ik heel veel aan gehad heb. Heel lang geleden toen ik vegetarier werd het Basis Kookboek Moeder Aarde, en even later Madhur Jaffrey. 
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Favo kookboek ever
« Reactie #6 Gepost op: 12 mei 2020, 21:28:43 »
Een kookboek waar ik, zeker nu de zomer in zicht komt, regelmatig weer in blader is de Saladebijbel, die me telkens weer inspiratie biedt en een zetje geeft om (al is het maar een beetje) te experimenteren met ingrediënten, dressing, topping, snijtechniek (grof, fijn, ...).
Wij hebben er de groentebijbel van, ook leuk. We zullen deze ook eens bekijken.
Wij hebben veel kookboeken, maar niet een favoriet denk ik ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken