Een paar maanden geleden hadden we de
vegetarische-krokettentest. Ikzelf vond eigenlijk alle kroketten nogal kunstmatig smaken, ik miste een 'echte' smaak. Waarschijnlijk daarom dat ik de oesterzwambitterballen die de catering van de Radboud Universiteit serveert zo lekker vind (op de site hebben we trouwens ook een
recept voor kroketjes van oesterzwammen en champignons).
Op Facebook roept Kwekkeboom trots dat ze nu ook
Oven Vega Bitterballen hebben. Ik vermoed dat ik niet erg onder de indruk zal zijn:
Ingrediënten: Water, bloem (TARWE, SOJA), plantaardige oliën (raapzaad, palm), plantaardig eiwit (SOJA, TARWE), gemodificeerd zetmeel (aardappel), zetmeel (mais, TARWE, aardappel), vegetarische bouillonpoeder (bevat smaakversterker E621), zout, aroma's, rijsmiddel (E500), kleurstof (E150a, E150c, E160b), kruiden en specerijen (bevat SELDERIJ), antioxidant (extracten van rozemarijn), verdikkingsmiddel (E461, E415, E412), gehydrolyseerd plantaardig eiwit (raapzaad, TARWE), maltodextrine, dextrose, emulgator (E466), glucosestroop, gistextract, MELKeiwit, champignonextractpoeder, karamel
Heeft iemand de Kwekkeboom vega bitterballen al geprobeerd? Ben jij meer van de 'professionele namaak' of meer van de paddenstoelenvariant?