Vegatopia Forum

Beyond meat burger

Offline Eelco

• Admin
  • 20.679
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Beyond meat burger
« Gepost op: 05 mei 2019, 13:13:22 »
Een broodje met de Beyond meat burger die sinds kort verkrijgbaar is bij AH (lekker!!). Erbij verse maïs en doperwten gebakken in daslookboter.
Vertel! Wat vond je van de smaak en textuur (behalve lekker).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beyond meat burger
« Reactie #1 Gepost op: 05 mei 2019, 13:21:58 »
Ik vond hem dus inderdaad heel lekker. Qua structuur lijkt het behoorlijk veel op vlees, qua smaak ook. Je bakt het korstje lekker krokant, vind ik ook fijn. En ik proefde geen kunstmatig nasmaakje, wat ik bij veel vegaburgers wel proef.

Denk dat deze vooral een aanrader is voor vegetariërs die de smaak en structuur van vlees af en toe missen. En voor flexitariërs die het als vervanger willen gebruiken.

Hij is wel pittig geprijsd, € 5,99 voor 2 stuks. Dus voor af en toe leuk en smakelijk.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 05 mei 2019, 20:08:03 »
Ik at hem vanavond en vond de Beyond meat burger niet zo lekker: vond hem waterig en naar verbrand rubber smaken. Op een broodje met veel saus wellicht niet storend, maar ik at hem zó met aardappel, groente en sla erbij en de smaak stond me niet aan en heb hem steeds met partjes augurk uit de salade gegeten.
De burger is ook veel vetter dan bv de mc2 burger die ik wel lekker vind, en dat vind ik op zich niet erg, maar dan moet ik em wel lekker vinden natuurlijk. Dus ik koop hem niet snel weer.
,,,,فلافل

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2019, 12:02:11 »
Ik ga 'm vanavond eten (hij lag echt in het vleesschap, OMG!).

brenda_lelie

« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2019, 12:36:36 »
Wij vonden hem wel lekker, maar ook weer niet verbluffend. Smaak is wat flauw, heb er wat zout op gedaan. Op een broodje best heel prima. Maar vind die van de vegaslager ook best heel prima en die komt niet helemaal uit Amerika hierheen gevlogen.

Offline Sven

• 3.930
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2019, 20:45:20 »
Beyond Meat heb ik nog niet gezien bij Delhaize. Wel de burger van GreenWay en die was best lekker. Ik had hem in de contactgrill gebakken.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2019, 20:53:57 »
Lijkt ie op de Mc2 burger vd vega slager of op de nepbiefstuk van Vivera?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2019, 21:15:53 »
Hij lijkt iig niet op Mc2 burger vind ik (Mc2 is een burger die ik zelf erg lekker vind). Vivera biefstuck heb ik niet geprobeerd.
Mc2 burger is vrij zout - Beyond meat is echt flauw van smaak.
Mc2 burger is stevig en vast - Beyond meat is erg zacht en los.
,,,,فلافل

Offline Sven

• 3.930
« Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2019, 22:54:23 »
Ik ken enkel de nepbiefstuk van Vivera en die vond ik niet echt lekker. De burger van GreenWay is er een verbeterde versie van.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #9 Gepost op: 11 mei 2019, 21:50:35 »

Nee, is echt weer anders. Ik heb de indruk dat mensen die ook weleens vlees eten (zoals ik dus) er enthousiaster over zijn dan vegetariërs. Grappig.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.679
    • Mijn Homepage
« Reactie #10 Gepost op: 11 mei 2019, 23:54:17 »
Ik heb de indruk dat mensen die ook weleens vlees eten (zoals ik dus) er enthousiaster over zijn dan vegetariërs. Grappig.
Op zich is dat goed, want Beyond Meat lijkt ook vooral bedoeld om vleeseters en flexitariërs een vleesloos 'net echt' alternatief aan te bieden. Ikzelf zou de Beyond Meat burger hoogstens uit nieuwsgierigheid of voor een artikel voor Vegatopia eten. Niet eens omdat ik denk dat ik ineens toch echt zou geloven dat ik vlees zou eten en over mijn nek zou gaan, maar omdat ik die burger gewoon 'too much ado about nothing' vind. Liever een degelijke bonenburger dan zo'n 'engineered product' (ik kom even niet op een goed Nederlands equivalent voor die uitdrukking).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2019, 12:08:27 »
'Knutselproduct'?

Ik snap wat je bedoelt. Ik vond hem dus erg lekker, maar kocht hem vooral uit nieuwsgierigheid (zou ie echt zo goed zijn als ze zeggen?).

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #12 Gepost op: 13 mei 2019, 09:06:10 »
Wij hebben hem dus vorige week gegeten en ik ben eigenlijk dus heel enthousiast! Het kan mij allemaal niet vlezig genoeg zijn dus helemaal mijn smaak.
Ik dacht vooraf: 'oh wéér een vegaburger' maar hij was dus echt heel lekker (vond F ook).
Alleen is ie natuurlijk inderdaad helemaal niet duurzaam, ingevlogen uit de USA. Dus totdat ie in Europa wordt gemaakt laat ik m toch even liggen denk ik (nouja soms ben ik in een what-the-fuck-bui, in zo'n situatie koop ik dan ook wel eens groene asperges uit zuid amerika voor 5,- ofzo, ik ben ook maar een mens).

En dat ie tussen het vlees ligt, jemig dat vind ik wel een marketingstunt hoor! Daar verwacht ik nog wel gemekker van de vleeseters van. Of de NVWA. Want je zult toch per ongeluk een vegaburger eten etc etc.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #13 Gepost op: 13 mei 2019, 09:06:55 »

Hij heeft het meeste weg van de nepbiefstuk van Vivera maar dan ruller. Dus niet hetzelfde.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14 Gepost op: 13 mei 2019, 11:43:09 »
Wordt ie echt ingevlogen? Ik nam eigenlijk aan dat ie gewoon met de boot kwam.
,,,,فلافل

brenda_lelie

« Reactie #15 Gepost op: 13 mei 2019, 15:11:31 »

Ja, ingevroren dan misschien he? Ik weet het niet. Maar echt lokaal is het sowieso niet...

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #16 Gepost op: 13 mei 2019, 17:45:39 »

Ja, ingevroren dan misschien he? Ik weet het niet. Maar echt lokaal is het sowieso niet...

Ik heb ze een berichtje gestuurd om het te vragen. Wordt vervolgd.
,,,,فلافل

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17 Gepost op: 13 mei 2019, 21:14:53 »
Ja, ik neem eigenlijk wel aan dat ie ingevroren per boot komt (ingevlogen was meer figuurlijk bedoeld).
Ben benieuwd wat ze antwoorden.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18 Gepost op: 14 mei 2019, 20:50:25 »
Inderdaad via boot:

"Thanks for reaching out! The Beyond Burger is shipped to our distributors via steam liner and they disperse the product from there. I hope this helps!"
,,,,فلافل