Vegatopia Forum

Surinaams vegetarisch

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Surinaams vegetarisch
« Gepost op: 19 september 2018, 16:36:17 »
Via Twitter kregen we de tip voor dit kookboek. Bedoeld voor de Surinaamse markt en juist daarom voor ons Nederlanders en Belgen extra leuk. Door het gebruik van ingrediënten die in Suriname gebruikelijker zijn dan bij ons, inspireert het boek met eenvoudige recepten die toch anders dan anders zijn. Ik ben enthousiast!
https://www.vegatopia.com/vega/producten/kookboeken/14084-surinaams-vegetarisch
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Monica

• 231
Re: Surinaams vegetarisch
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2018, 16:50:29 »
Je hebt mij ook enthousiast gemaakt hoor. Ik heb het boek meteen besteld.  :D

Ik ben een kookboekverslaafde en heb veel vegetarische kookboeken van internationale keukens, maar de Surinaamse keuken ontbrak nog. Na jouw enthousiaste verhaal en het kijkje in het boek op de site van de uitgever, vond ik dat deze bij mijn grote verzameling niet kon ontbreken haha. Ik kan niet wachten.  ;D

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2018, 17:15:38 »
Je hebt mij ook enthousiast gemaakt hoor. Ik heb het boek meteen besteld.  :D

Ik ben een kookboekverslaafde en heb veel vegetarische kookboeken van internationale keukens, maar de Surinaamse keuken ontbrak nog. Na jouw enthousiaste verhaal en het kijkje in het boek op de site van de uitgever, vond ik dat deze bij mijn grote verzameling niet kon ontbreken haha. Ik kan niet wachten.  ;D
Leuk! Ben benieuwd wat jij er van gaat vinden!

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2018, 20:31:30 »
Deze gaat ook op mijn verlanglijstje  ;) Nu nog een goed Ethiopisch kookboek...

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2018, 12:20:19 »
Deze gaat ook op mijn verlanglijstje  ;) Nu nog een goed Ethiopisch kookboek...
Deze lijkt me erg gaaf: https://www.amazon.com/Teff-Love-Adventures-Ethiopian-Cooking-ebook/dp/B00TFVGCRU
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Monica

• 231
« Reactie #5 Gepost op: 28 september 2018, 00:21:40 »

Het boek is echt heel erg mooi van vormgeving, prachtige uitnodigende foto's en een mooie luxe kaft. Echt genieten om door te kijken en er staan veel recepten in die ik graag wil gaan uitproberen. Ik heb tot nu toe nog maar één recept geprobeerd: Tjauw Min. Ik heb me niet helemaal aan de bereiding en de ingrediënten gehouden, dus een mening daarover zou niet eerlijk zijn. Ik vond mijn creatie wel gewoon lekker, maar niet 'wauw'. Ik had o.a. de bouillon weggelaten, omdat er al veel ketjap in het gerecht ging. Dat leek me teveel van het goede.

Maar ik heb er zin in om binnenkort wat nieuws uit te proberen, zoals bijvoorbeeld het recept met broodvrucht.

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #6 Gepost op: 28 september 2018, 01:20:09 »
Het boek is echt heel erg mooi van vormgeving, prachtige uitnodigende foto's en een mooie luxe kaft. Echt genieten om door te kijken en er staan veel recepten in die ik graag wil gaan uitproberen. Ik heb tot nu toe nog maar één recept geprobeerd: Tjauw Min. Ik heb me niet helemaal aan de bereiding en de ingrediënten gehouden, dus een mening daarover zou niet eerlijk zijn. Ik vond mijn creatie wel gewoon lekker, maar niet 'wauw'. Ik had o.a. de bouillon weggelaten, omdat er al veel ketjap in het gerecht ging. Dat leek me teveel van het goede.
Geinig. Die Tjauw Min is inderdaad een van de alledaagse recepten uit "Surinaams vegetarisch". Chinees geïnspireerd, verder prima in orde en goed te maken, maar zeker geen wauw-factor.