Hallo allemaal,
Om persoonlijke redenen ben ik héél serieus aan het overwegen om te stoppen met het eten van vlees. Ik heb echter wat hulp nodig om de vrouw des huizes (in dit geval mijn moeder) te overtuigen. Ik ben dus op zoek naar een boek dat op een eerlijke, wetenschappelijke manier uitlegt welke voedingsstoffen je minder binnen krijgt als je overschakelt op een vegetarisch dieet en wat je allemaal moet extra eten om dit te compenseren. Dit is namelijk hét argument voor mijn moeder om mij er van te weerhouden van vegetarisch te gaan eten: "Het is niet gezond, je krijgt nooit genoeg van dit of dat binnen". Ik wil hier niet op zere tenen trappen, maar een boek vol ideologie, daar ben ik niks mee, want ik kan haar hier niet mee overtuigen. Het enige waar ze naar gaat luisteren zijn wetenschappelijke gefundeerde argumenten. Kan iemand me helpen zo'n book te vinden? Liefst in het Nederlands, maar Engels mag ook, dan vertaal ik het wel voor haar.
(Dan nog eentje voor mij: als iemand een goed boek over falafel kent (iets in de trant van 'Falafel op 1000 wijzen', Nederlands of Engels, maakt niet uit), laat mij gerust weten!)
Alvast bedankt