Vegatopia Forum

Vegafit

Offline Sam

• 7.191
Vegafit
« Gepost op: 11 december 2017, 18:48:12 »
Ik zag bij AH online een nieuwe aanbieder van veganistische vleesvervangers Vegafit. Ze hebben onder andere vissticks. Heeft iemand hier al ervaring mee? Aanrader, of niet?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Vegafit
« Reactie #1 Gepost op: 11 december 2017, 21:11:14 »
Vandaag toevallig de gehaktschijf gekocht en we vonden het erg lekker.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 11 december 2017, 21:46:20 »
Ja maar dan van Jumbo, maar is ongetwijfeld zijn lfde merk, ik at een paar keer de vegasteak en vond die erg lekker       (http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,12832.msg713841.html#msg713841). Visstick nog niet gehad.
Ik twijfel of Jumbo het nog heeft en AH lijkt die steak dan weer niet te hebben. Jammer want hij was erg lekker.
,,,,فلافل

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 12 december 2017, 13:22:57 »
Ik heb de cordon bleu gehad, vond hem prima (en veganistisch!). De balletjes van Vegafit liggen nog in de koelkast.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #4 Gepost op: 12 december 2017, 16:21:33 »
De Volkskrant van vandaag is niet zo positief over de Cordon Blue.

"De korst is lekker krokant, de kaas smelt goed en smaakt verrassend echt. Helaas waren dit ook meteen de hoogtepunten: de "kip" had een onbestemd kartonachtig smaakje en de felroze "ham" zie je wel, maar proef je niet.
[...]
Cijfer: 5"

Offline Windigo

• 525
« Reactie #5 Gepost op: 12 december 2017, 17:37:31 »
Vegafit heeft de beste vegan vleesvervangers vind ik, de balletjes zijn nauwelijks van echt te onderscheiden (moet je wel van houden) ik vind ze heerlijk met wat satesaus :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #6 Gepost op: 12 december 2017, 19:50:40 »
Ik ben een vegetarische visstick test aan het houden, en tot nu toe vind ik die van vegafit het minst lekkere. Die van Woezel en Pip zijn tot nu toe het lekkerst. Ik stop ze trouwens eerst in de vriezer, want vissticks horen uit de vriezer  ;) Misschien kunnen die van de Vegafit daar minder tegen. Die van W&P worden er in ieder geval lekkerder van  ;D

« Reactie #7 Gepost op: 12 december 2017, 20:21:59 »
Ik ben een vegetarische visstick test aan het houden, en tot nu toe vind ik die van vegafit het minst lekkere. Die van Woezel en Pip zijn tot nu toe het lekkerst. Ik stop ze trouwens eerst in de vriezer, want vissticks horen uit de vriezer  ;) Misschien kunnen die van de Vegafit daar minder tegen. Die van W&P worden er in ieder geval lekkerder van  ;D

Ik heb een keer Quorn fish fingers gehad (ik weet niet of die ook in Nederland in de winkel liggen). Vond ze niet lekker, er zat een raar (bij?)smaakje aan. Die kwamen uit de diepvries, dus misschien zouden ze jou wel aanspreken?

Edit: Ehm, zijn deze zeven produkten alles wat Quorn tegenwoordig in Nederland verkoopt?
« Laatst bewerkt op: 12 december 2017, 20:24:58 door Mac Veg@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #8 Gepost op: 12 december 2017, 20:46:12 »
Er was wel meer te koop, bijvoorbeeld de southern burgers en worstjes. Geen idee of die nog te koop zijn (mijn vriend doet vrijwel alle boodschappen).

Offline Vega-Robbie

• 144
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2018, 01:07:22 »
ook wij hebben dit nieuwe merk ontdekt: VEGAFIT uit Deventer, dus gewoon uit Nederland.

Favoriet bij ons is de "Krokant Schnitzel".
Een heerlijke vleesvervanger met inderdaad en heerlijk krokante byte.
De nuggets zijn ook prima.

Wij kochten dit merk bij AH.

Offline Vegs

• *
  • 4
« Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2018, 21:10:05 »
De enige Nederlandse supermarkt waar deze vleesvervangers liggen is de Albert Heijn, verder te verkrijgen via Veggie4u (webshop) en de Makro.

Volgende week zijn ze bij de AH in de aanbieding (20% korting).

Ik koop zelf met name het merk Vivera, regelmatig in de aanbieding voor een euro per bakje (en dan gaat de vriezer vol).

Assortiment van Vegafit:
Vegafit balletjes
Vegafit nuggets
Vegafit cordon bleu
Vegafit krokantschnitzel
Vegafit gehaktschijf
Vegafit nuggets

Offline Windigo

• 525
« Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2018, 10:41:08 »
Ik vind de vissticks van Vegafit niet zo lekker, de rest wel.

De vissticks zijn vrij droog en hard met een nadrukkelijke zeewier smaak en daar hou ik niet van.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Edda

• 159
« Reactie #12 Gepost op: 10 april 2018, 08:17:32 »
Ik heb het hele assortiment INmiddels wel gegeten de afgelopen maanden en Ik vind ze wel lekker
Zelfs de vissticks
Hoewel die absoluut geen visstick structuur hebben