P is nu bijna 17 maanden en eet perfect volgens de aanbevelingen van het voedingscentrum. Ze eet alleen iets meer groenten dan aanbevolen.
Maar ze krijgt duidelijk niet genoeg voeding binnen, want ze wil momenteel soms wel 4 voedingen per nacht. (Ze is ook wel erg energiek voor haar leeftijd, dus kan wel kloppen dat ze meer nodig heeft. Ze is ook verrassend slank eigenlijk.) De 3 hoofdmaaltijden gaan prima en daarnaast krijgt ze 1 a 2 tussendoortjes. Dat moeten er dus consequent 2 worden en ipv fruit en rauwkost, willen we haar iets meer eiwitten en vetten gaan geven.
Heeft iemand nog tips? Ik dacht aan blokjes kaas (wordt iha afgeraden, maar piet eet vegetarisch zonder toegevoegd zout, en ook de meeste dagen geen kaas op het brood, dus dit kan er wel bij), of een half eitje. Ik ben ook best bereid om pindakaaskoekjes oid te maken, maar mijn recepten zijn met suiker en dat hoeft ze er niet bij te krijgen. Soepstengel met pindakaas of houmousdip ga ik ook proberen, maar mogelijk is dat te ingewikkeld voor haar coördinatie (al eet ze prima met bestek, dus dit zou moeten lukken?) en natuurlijk gesmeerde rijstwafels of geroosterde boterhammen, maar daar is ze meestal niet zo'n fan van.