Vegatopia Forum

AH Buitenbeentjes

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
AH Buitenbeentjes
« Gepost op: 06 oktober 2017, 01:21:56 »
Afgelopen week heb ik een kilootje 'buitenbeentjes' paprika gekocht. Volgens de AH zijn buitenbeentjes producten 'die er anders uitzien dan we in Nederland gewend zijn'. In de zak kleine gele, oranje en groene paprikaatjes die er gewoon uitzien als paprika's die je op de markt en bij de Turk kunt krijgen. Niets bijzonders, gewone paprikaatjes, niet lelijk of slecht of zo. Ook niet goedkoop, trouwens, ik vind 2.99 voor een kilo paprikaatjes een redelijke prijs maar zeker geen koopje. Wel gewoon lekker. Misschien wordt het tijd om 'buitenbeentjes' als 'gewone groente' te verkopen? Ik heb het idee dat vooral de supermarkt zelf die producten 'gek'/'niet standaard' vindt.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Re: AH Buitenbeentjes
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober 2017, 12:47:06 »
Waar liggen die buitenbeentjes eigenlijk? Ik heb ze nog nooit gezien bij AH? Liggen ze tussen de gewone groente of op een speciale plek?
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2017, 14:01:42 »
Waar liggen die buitenbeentjes eigenlijk? Ik heb ze nog nooit gezien bij AH? Liggen ze tussen de gewone groente of op een speciale plek?
Bij mijn AH liggen ze tussen de gewone groente.

« Reactie #3 Gepost op: 06 oktober 2017, 15:34:57 »
Ook niet goedkoop, trouwens, ik vind 2.99 voor een kilo paprikaatjes een redelijke prijs maar zeker geen koopje.

De prijs van de buitenbeentjes (ondermaatse of misvormde) paprika ligt boven die van de gangbare stoplichtpaprika. Voor een kilo buitenbeentjes wordt nu €2,79 gevraagd waar de introductieprijs vorige week in de bonusweek net onder de twee euro was. Voor stoplichtverpakking is de kiloprijs €2,48. (http://www.gfactueel.nl/Glas/Nieuws/2016/9/AH-buitenbeentjes-paprika-duurder-dan-stoplicht-2868127W/)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #4 Gepost op: 06 oktober 2017, 15:49:50 »
Ik bestel wel eens een doos buitenbeentjes met verschillende groenten en fruit (kan volgens mij alleen online), en ik heb het vermoeden dat het ook wel eens "gewone" groente is, bijvoorbeeld als er een overschot is.

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #5 Gepost op: 07 oktober 2017, 01:51:38 »
Ook niet goedkoop, trouwens, ik vind 2.99 voor een kilo paprikaatjes een redelijke prijs maar zeker geen koopje.
De prijs van de buitenbeentjes (ondermaatse of misvormde) paprika ligt boven die van de gangbare stoplichtpaprika. Voor een kilo buitenbeentjes wordt nu €2,79 gevraagd waar de introductieprijs vorige week in de bonusweek net onder de twee euro was. Voor stoplichtverpakking is de kiloprijs €2,48. (http://www.gfactueel.nl/Glas/Nieuws/2016/9/AH-buitenbeentjes-paprika-duurder-dan-stoplicht-2868127W/)
Had ik ondertussen ook gevonden. Verbaast me niets. Bevestigt alleen mijn vraag waarom ze 'buitenbeentjes' heten.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #6 Gepost op: 08 oktober 2017, 15:15:55 »
Bij Delhaize in België geen paprika's maar wel "De gekke peren", een kilo peren met een rare vorm voor €1,09.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 09 oktober 2017, 11:24:40 »
Het is een goed begin, toch? Bij mijn AH (XL) liggen ze ook bij de andere paprika's. En ook fruitboxen met buitenbeetjes.

« Reactie #8 Gepost op: 09 oktober 2017, 11:53:36 »

Bij de Tesco heten die dingen trouwens gewoon cooking peppers.
Ik krijg de indruk dat vooral de benaming, 'buitenbeentjes', een buitenbeentje is.
Marketing, neem ik aan.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2019, 21:20:44 »
Had ik ondertussen ook gevonden. Verbaast me niets. Bevestigt alleen mijn vraag waarom ze 'buitenbeentjes' heten.
Bijna twee jaar nadat wij al hadden geconcludeerd dat buitenbeentjes voor groente die anders zou worden weggegooid wel erg aan de prijs is, prikt de Keuringsdienst van Waarde de buitenbeentjesballon voorgoed door: hoewel op de verpakking staat dat 'weggooien zonde' is, werden buitenbeentjes al niet weggegooid, maar voor veel minder geld aangeboden aan - en afgenomen door - de verwerkende industrie - restaurants, inblikkers, groentepakketten etcetera - en Albert Heijn dus. De consument betaalt echter wel vrijwel de normale prijs, AH lijkt dus een gigantische winstmarge te hebben. De manager duurzaamheid van AH, geconfronteerd met dit verhaal, stond met haar mond vol tanden, iets met 'een verhaal vertellen' of zo.