Vegatopia Forum

Interview met Karin Luiten

Offline Eelco

• Admin
  • 20.655
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Interview met Karin Luiten
« Gepost op: 01 maart 2018, 14:39:21 »
Ik mocht voor Vegatopia Karin Luiten interviewen  :D: Karin Luiten: over vegaburgers en 365 dagen koken zonder pakjes en zakjes.

Vorige week testte Karin Luiten, ook bekend als Koken met Karin, vegaburgers voor het televisieprogramma Kassa. Ze had een hoop lol, maar de burgers vielen nogal tegen. Daarnaast is ze een tegenoffensief begonnen tegen een 'challenge' van Honig, waarin een gezin uit Almere 365 dagen lang elke dag met een pakje van Honig moet eten. Tijd voor een interview met Karin!
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Monica

• 231
Re: Interview met Karin Luiten
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart 2018, 01:50:08 »
Interessant interview om te lezen. Maar ik ben geen fan van Karin Luiten. ;D Eigenlijk vind ik haar met haar tegenoffensief tegen Honig net zo erg als Honig zelf die een gezin iedere dag een Honig product laat gebruiken. Er is ook nog zoiets als de gulden middenweg. Er is niks mis met af en toe een zakje of pakje gebruiken. Toevallig had ik net ook al een opmerking geplaatst in de vegaburgertest waaraan ze mee had gedaan. Wat ik nogal opvallend vond was dat ze meerdere burgers als 'flauw' bestempelde terwijl er toch wel aardig wat zout in zat.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.655
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #2 Gepost op: 05 maart 2018, 23:37:57 »
Dat tegenoffensief is natuurlijk ook een beetje ludiek, en die zes gezinnen hoeven ook maar een weekje mee te doen (maar dan wel toevallig tijdens de Week Zonder Vlees  ;D ). Mensen moeten vooral zelf beslissen wat ze willen, maar ik vind wel dat ze een punt heeft dat veel pakjes en zakjes vooral onzinproducten zijn met veel zout, suiker en smaakversterkers die te duur zijn. En er zijn echt veel mensen die daar in trappen. Een voorbeeldje: jaren geleden heb ik in de zomer bij mijn ouders spaghetti in een échte tomatensaus (met ca. 1 kg lekkere tomaten voor vier personen) gemaakt. Mijn broer (die ondertussen beter weet  ;) ) is geen liefhebber van salade, maar nam toch een schaaltje, "omdat er in de saus geen groente zit".
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 06 maart 2018, 08:44:01 »
Leuk interview Eelco! En nouja, ieder zijn mening. Ik vind het nog wel eens jammer dat vleeseters het nut van vleesvervangers niet in zien. Maar gelukkig bestaan ze en ik geniet er regelmatig van  :).

Aiko

« Reactie #4 Gepost op: 06 maart 2018, 12:51:16 »
Ik vind het nog wel eens jammer dat vleeseters het nut van vleesvervangers niet in zien

Ook vegetariers zien dat nut niet helemaal in. Of beter gezegd; de noodzaak. Zo ook ik.
Lekker zijn ze veelal wel, dat is een pro. En ook een prima argument.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 06 maart 2018, 14:00:23 »
Idem voor paaseitjes/wijn/sterke koffie. Niet noodzakelijk, wel lekker. Zal een vleeseter vast ook zeggen over een speklapje.

Offline Monica

• 231
« Reactie #6 Gepost op: 07 maart 2018, 11:32:07 »
Dat tegenoffensief is natuurlijk ook een beetje ludiek, en die zes gezinnen hoeven ook maar een weekje mee te doen (maar dan wel toevallig tijdens de Week Zonder Vlees  ;D ). Mensen moeten vooral zelf beslissen wat ze willen, maar ik vind wel dat ze een punt heeft dat veel pakjes en zakjes vooral onzinproducten zijn met veel zout, suiker en smaakversterkers die te duur zijn. En er zijn echt veel mensen die daar in trappen. Een voorbeeldje: jaren geleden heb ik in de zomer bij mijn ouders spaghetti in een échte tomatensaus (met ca. 1 kg lekkere tomaten voor vier personen) gemaakt. Mijn broer (die ondertussen beter weet  ;) ) is geen liefhebber van salade, maar nam toch een schaaltje, "omdat er in de saus geen groente zit".

:D Haha. Heerlijk hoor zo'n verse tomatensaus. :)

Oh dat wist ik niet van dat weekje meedoen. Dan heb ik me daar niet genoeg in verdiept. Ik ben het er ook helemaal mee eens hoor dat veel zakjes onzinproducten zijn. Bijvoorbeeld zo'n mix voor boerenomelet. En die actie van Honig vind ik ook verschrikkelijk trouwens. Doe dan een challenge waarbij een gezin bijvoorbeeld wekelijks een Honig product gebruikt. Dat lijkt me reëler en dat had minder weerstand opgeroepen denk ik.