Vegatopia Forum

Opvallende kerstproducten

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Opvallende kerstproducten
« Gepost op: 09 december 2017, 12:29:51 »
Vandaag kregen we de folder met het kerstassortiment van de Albert Heijn in de bus. Een heerlijk boekje om op zoek te gaan naar onzinnige producten. Het lijkt me leuk om in dit draadje de meest opvallende producten (van AH en andere winkels) te verzamelen.

Ik bijt het spits af met:

Een plastic bakje met voorgesneden groente, dat zo mooi de kans krijgt om smaak te verliezen, voordat je het zelf mag pureren (zodat je het idee hebt dat je echt zelf hebt gekookt). Voor een extra lekkere smaak zit er naast verse groente ook bouillonpoeder, groentepoeder, natuurlijk aroma en gistextract in. Het duurt alsnog 15 minuten voordat je het op tafel hebt.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opvallende kerstproducten
« Reactie #1 Gepost op: 09 december 2017, 13:39:09 »
Ik zag op FB iets langskomen van vegan 'After Eight' kerstmannen bij de Action. Ze zijn niet gevuld, maar er zit pepermuntolie door de chocolade.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #2 Gepost op: 09 december 2017, 19:14:11 »
Wat is er nou weer mis met voorgesneden groenten?

Het wordt hier wel erg elitair als we zelfs die niet meer mogen kopen van de kookpolitie.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #3 Gepost op: 09 december 2017, 19:39:33 »
Wat is er nou weer mis met voorgesneden groenten?
Heb je wel eens stukjes pompoen een paar uur laten liggen? En heb je gelezen dat er ook alvast groentekruiden en gistextract aan is toegevoegd? Dan had Albert Heijn die soep meteen ook even zelf kunnen koken en pureren. Dat is dan nóg gemakkelijker - en de soep blijft langer goed (en vers) dan die voorgesneden groenten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #4 Gepost op: 09 december 2017, 20:19:24 »
Ik laat zo vaak groenten een paar uur liggen, snijden als P slaapt, koken als het etenstijd is. Bij ons thuis is dat veruit de handigste manier van koken omdat helaas niet alles voorgesneden te koop is.

En ja er zijn dingen aan toegevoegd. Ik zou het zelf ook niet kopen, of misschien wel als ik de kruiden eruit kan vissen.  Maar de gemiddelde Nederlander eet 112 gram groenten per dag, als die dan met veel hulp het idee heeft zelf te koken en daardoor 150 gram groenten eet, is dat toch prima?

Het is niet voor iedereen, maar dat zijn de Vegatopia-kerstmenu's ook niet.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2017, 23:55:06 »
Ik vind de bakken maaltijdsalade ook niet zo lekker als zelfgemaakt, maar ik zie deze soepmix niet als iets anders dan dat? En dit laat mensen wel zien hoe makkelijk het is om zelf een soep te maken, misschien dat dit toch een opstapje is waarna ze de volgende keer zelf wat bij elkaar durven te gooien?

Mijn onzinnige kerstproduct van vorig jaar: appelmoes met kaneel, voor bijna de dubbele prijs van gewone appelmoes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #6 Gepost op: 11 december 2017, 09:11:41 »
En dit laat mensen wel zien hoe makkelijk het is om zelf een soep te maken, misschien dat dit toch een opstapje is waarna ze de volgende keer zelf wat bij elkaar durven te gooien?

Dat heb ik wel eens gehoord ja. Een vriendin van me heeft de bereidingswijze en ingredientenlijst bewaard om in het vervolg soep mee te maken.