Ook net terug uit Scandinavie maar wel met een andere ervaring, mij is het zoooo meegevallen. Ik moet wel zeggen dat ik van Denemarken alleen Kopenhagen en Arhus heb bezocht. Super vega-restaurant in Arhus (Under Engle) en een bio-winkel. In Kopenhagen ook goed vega uit eten geweest bij een normaal restaurant, maar er zijn ook geheel vega-restaurants. En heerlijke belegde broodjes gegeten, óók veel vega-keuze naar mijn idee hoor! En ook bio-winkels. Maar Arhus en Kopenhagen is geen goede afspiegeling van heel denemarken. In de supermarkten (in heel scandinavie, ook in kleine dorpjes, heel vreemd, in Zweden is in elk klein dorp altijd een ICA én een Konsum, meestal in dezelfde straat, vaak naast/tegenover elkaar, altijd groot en tot 9 uur savonds open, en ook op zondag open, zonder uitzondering) hebben ze veel en mooie groente is mij opgevallen, erg fijn als je zelf kookt. Vleesvervangers eten wij nooit echt dus daar heb ik niet op gelet. Wat mij wel opviel (vooral in Finland) erg veel producten zonder lactose, daar zijn veel mensen alergisch voor, dus tofu, sojamelk, sojatoetjes etc. En wat mij nog veel meer opviel: het is allemaal helemaal niet zo duur als altijd wordt beweerd, dat is me nog wel het meeste meegevallen.
Oja bij veel restaurants kun je smiddags heel uitgebreid en vaak erg goedkoop lunchen en eigenlijk is er altijd wel een vega-optie.