Nog een antwoord. Na lang wachten eindelijk een mailtje van AH. Nou weet ik dat ik een nogal grote vraag had gesteld, maar had toch gehoopt op meer dan dit:
"Wij hebben navraag gedaan binnen de organisatie en kunnen u het volgende mededelen:
Bij de klaring van de wijn kunnen dierlijke producten gebruikt worden. Echter, dit betreft een relatief duur en (steeds) minder gebruikt proces. De verwachting is dat dit binnen het segment wijnen wat Wine Excel levert niet gebruikt wordt. Dit kunnen wij echter niet garanderen binnen bijv. een bepaald keurmerk zoals dat toegepast wordt bij biologische wijnen.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice
Shannon Goudriaan"
Naast dat het me niet helemaal duidelijk wat ze nou bedoelt met d'r antwoord (behalve: 'eigenlijk hebben we geen flauw idee') Vind ik 't ook niet echt een logisch antwoord op mijn vraag, die als volgt was:
"Ik heb een vraag met betrekking tot het productieproces van jullie huiswijnen. In het maken van wijn wordt vaak gebruik gemaakt van dierlijke (bij)producten zoals gelatine, bloed, beenmerg, chitine, eiwitten, visolie, isinglas, melk en caseïne. Aangezien ik veganist ben zou ik graag willen weten of er in jullie huiswijnen gebruik wordt gemaakt van deze producten en zo ja: in welke wijnen dan wel en in welke niet.
Kortom: Hebben jullie veganistische huiswijnen en zo ja: welke?"
Nja, geen AH-wijnen dan maar