Vegatopia Forum

[Producten] Eat vegan - Shannon Martinez en Mo Wyse

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vegatopia

[Producten] Eat vegan - Shannon Martinez en Mo Wyse
« Gepost op: 05 oktober 2017, 13:00:41 »
Eat vegan - Shannon Martinez en Mo Wyse

Wat een stoer kookboek! Van de zwarte buitenkant, de foto's van de auteurs vol tatoeages tot de geheel plantaardige recepten. Hier wordt niet subtiel gedaan met smaken. Er wordt met nadruk vermeld dat het kookboek niet om gezonde voeding gaat. Gewoon 'goed voedsel dat toevallig veganistisch is'.

Source: Eat vegan - Shannon Martinez en Mo Wyse

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: [Producten] Eat vegan - Shannon Martinez en Mo Wyse
« Reactie #1 Gepost op: 05 oktober 2017, 17:43:10 »
Ligt het aan mij, of is dat omgekeerde kruis op de voorkant niet een beetje raar? ;)

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: [Producten] Eat vegan - Shannon Martinez en Mo Wyse
« Reactie #2 Gepost op: 05 oktober 2017, 19:39:32 »
Ja, wel een beetje, maar ik denk dat dat redelijk toevallig is. De rest van het boek is wel stoer, maar niet satanistisch of zo  ;D

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re: [Producten] Eat vegan - Shannon Martinez en Mo Wyse
« Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2022, 23:24:47 »
Ik had al een tijdje terug het kookboek Eat vegan gekregen, maar nog steeds niets eruit gemaakt omdat ik steeds enigszins geïntimideerd/ontmoedigd raakte door de ingrediënten als ik een random recept uitkoos. Maar nu wilde ik er toch eens mee aan de slag en er bleken toch ook wel wat haalbare recepten in te staan.
Daarom maakten wij zondag Sopa seca, een Peruaans gerecht waarbij je dunne pasta (speciaal naar de Italiaanse groothandel gefietst op zoek naar cappellini, met spaghettini teruggekomen, dat wel of niet hetzelfde is met een andere naam) eerst in stukjes breekt en bakt, en er later tomatensaus bij gooit waar je het dan in kookt. Vervolgens gaan er nog zwarte bonen bij en gaat het geheel nog even de oven in. Daarbij hoorde een korianderroom van cashewnoten. Erbij maakten we nog uit hetzelfde boek de gegrilde-paprikasalade ('laat je niet misleiden door de eenvoudige ingrediënten'), bestaande uit naast de paprika nog sjalotje, knoflook, peterselie en ladingen extra vierge olijfolie, plus zout (en ik geloof ook peper, maar dat was ik vergeten).
De sopa seca was leuk om te maken maar qua smaak niet helemaal mijn ding (alhoewel ik de korianderroom wel erg lekker vond), de gegrilde-paprikasalade maakte zijn hooggespannen verwachtingen wel degelijk waar en ga ik zeker vaker maken.

P.S. Staat dit topic niet op het verkeerde board? Ik was dit dus aan het zoeken in 'Kookboeken enzo'.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: [Producten] Eat vegan - Shannon Martinez en Mo Wyse
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2022, 23:33:13 »
P.S. Staat dit topic niet op het verkeerde board? Ik was dit dus aan het zoeken in 'Kookboeken enzo'.
Bij deze.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re: [Producten] Eat vegan - Shannon Martinez en Mo Wyse
« Reactie #5 Gepost op: 19 januari 2022, 21:40:18 »
P.S. Staat dit topic niet op het verkeerde board? Ik was dit dus aan het zoeken in 'Kookboeken enzo'.
Bij deze.
Mercikes!
Ik wil vega bananenschuimpjes.