Vegatopia Forum

Poll

Wat vind je van kant-en-klare maaltijden?

Een zegen, ik zou verhongeren zonder
Zo af en toe toch wel heel makkelijk
Blegh! Niet in mijn huis!

kant-en-klaar

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #100 Gepost op: 05 juni 2013, 10:40:33 »
Ik eet ook graag zelfgemaakte bakjes uit de vriezer, voornamelijk als lunch, maar soms ook 's avonds.

Qua echte kant-en-klaar heb je als vegan niet zo veel te kiezen. Wij hebben eigenlijk altijd wel een pot Heinz hot pastasaus en een pot bonenschotel van HAK in de kast staan voor als ik geen kookinspiratie meer heb. Even opwarmen, beetje vegagehakt of sojabrokjes erdoor en serveren met respectievelijk pasta of wraps.

Verder eten we wel eens seitan ravioli in tomatensaus van Danival, te koop bij natuurwinkels. Daar doe ik dan wat spinazie en champignons door. Best goed te doen, maar als ik het te vaak eet gaat de smaak me tegenstaan.

AH heeft nu een stoommaaltijd met falafel. Die moet ik nog steeds een keer uitproberen.

De voorgebakken pizzabodems van AH vind ik ook heel acceptabel voor een luie vrijdagavond. Groente en wat kaasvervanger erop, in de oven, biertje erbij, heerlijk :)
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #101 Gepost op: 07 juni 2013, 15:24:30 »
In de UK hebben ze nu van Innocent vier verschillende noodle pots in de koeling, die voor kant-en-klaar best heel erg lekker lijken, en volgens mij alle vier vegetarisch, zonder dat het echt als vegetarisch product gepromoot wordt. Link . Hoop dat ze ook in Nederland op de markt komen.


Ik heb de Malaysian Rendang bij de Tesco meegenomen.

+ Veel groente

-  Vooral erg zuur
-  Nauwelijks noedels. Vooral groente. Zou ik normaal geen probleem vinden, maar hier was de verhouding echt zoek.
-  Het deed me helemaal, absoluut, volkomen niet denken aan wat ik als randang ken (vroeger mijn favoriete voer, maar het betreft geloof ik wel een familierecept). Tenzij "Malaysian rendang" en de Indische randang echt verschillende dingen zijn, is de naam volslagen verkeerd. Ik zou haast denken dat ze in de fabriek het verkeerde label om het potje hebben geplakt.

Conclusie: Eetbaar maar vooral veel te zuur.
En gezien de normale prijs van bijna €5 (vind ik welhaast prohibitief voor iets wat een snelle lunch moet voorstellen) zal ik die niet opnieuw kopen. Goede hoeveelheid voor een gemiddelde lunch, dat wel.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #102 Gepost op: 07 juni 2013, 15:54:31 »
Leuk, een review! Jammer dat het veel te zuur was, het zag er van buiten echt lekker uit, inderdaad met veel groente, daar hou ik wel van. Maar ja, als de smaak het dan niet is, schiet het ook niet op natuurlijk :-(
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #103 Gepost op: 14 juni 2013, 13:53:58 »
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook erg makkelijk zou vinden maar je het weinig keus als vegetariër vind ik. Heel veel kant en klaar maaltijd is altijd met vlees er in. Dus als ik makkelijk doe dan grijp ik maar een pizza uit de diepvries of ga naar New York pizza’s (zit bij mijn aan de overkand van mijn woning, heel verleidelijk).
Als de dagen lengen begint de winter te strengen.

Vegatopia

[Gespot] Gespot: Vegi Mix van Lima
« Reactie #104 Gepost op: 13 maart 2015, 13:00:37 »
Gespot: Vegi Mix van Lima

Dit keer spotten we Vegi Mix van Lima

Source: Gespot: Vegi Mix van Lima

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re: [Gespot] Gespot: Vegi Mix van Lima
« Reactie #105 Gepost op: 14 maart 2015, 11:23:17 »
Ik vind de informatie een beetje summier. Is het een hoofdgerecht? Is het bedoeld als complete maaltijd, of is het 'aangekleed' graan en moet er nog groente naast, of is het bedoeld als snack tussendoor zoals instant noodles? Voor hoeveel personen is zo'n verpakking?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: [Gespot] Gespot: Vegi Mix van Lima
« Reactie #106 Gepost op: 14 maart 2015, 11:35:38 »
Twee personen staat er.

Vegatopia

[Gespot] Gespot: avocado uit de vriezer
« Reactie #107 Gepost op: 04 september 2015, 13:00:26 »
Gespot: avocado uit de vriezer

Dit keer spotten we avocadostukjes uit de vriezer

Source: Gespot: avocado uit de vriezer

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gespot] Gespot: avocado uit de vriezer
« Reactie #108 Gepost op: 04 september 2015, 17:16:06 »
Dat klinkt best praktisch voor guacemole! Zouden ze ook door een salade kunnen?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gespot] Gespot: avocado uit de vriezer
« Reactie #109 Gepost op: 04 september 2015, 18:37:47 »
Zelf vond ik de smaak heel erg goor, zo naturel. Guacamole durfde ik niet aan.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.593
Re: [Gespot] Gespot: avocado uit de vriezer
« Reactie #110 Gepost op: 04 september 2015, 21:02:18 »
Guacemole was goed te doen. Zo naturel door de salade zou ik, persoonlijk, niet doen. Misschien eerst flink wat komijn en chilipoeder erover, denk ik.

Vegatopia

[Gespot] Gespot: Dee's groentepotjes
« Reactie #111 Gepost op: 16 oktober 2015, 13:00:40 »
Gespot: Dee's groentepotjes

Dit keer spotten we vegan groentepotjes

Source: Gespot: Dee's groentepotjes

Re: [Gespot] Gespot: Dee's groentepotjes
« Reactie #112 Gepost op: 16 oktober 2015, 13:41:34 »
O wauw, ik dacht dat Dee's nogal alleen lokaal in Ierland te verkrijgen was, ook in NL dus!

Ik vind de worstjes overigens juist wel lekker, maar dan wel het 'traditional vegan' type. Bevat Dulce/zeewier.
Er is ook een 'Leek and onion', maar die hoeft van mij inderdaad ook niet. De 'roast garlic & mushrooms' ben ik nog niet tegengekomen. Welk type hebben jullie gehad?
Ik bak ze wel altijd in de oven, als ik de bakpan gebruik dat komt het er meer in gehaktvorm uit.
De Omegaburger heb ik ook wel eens gehad, maar die smaakt ontzettend zoutloos en verder naar niks. Een plak gebraden tofu heeft bij wijze van spreken meer aantrekkingskracht.
De bonenburger deed het bij mij geloof ik ook niet zo, er zijn diverse andere die ik liever eet.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2015, 16:14:48 door Y@ñis »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: [Gespot] Gespot: Dee's groentepotjes
« Reactie #113 Gepost op: 16 oktober 2015, 22:32:57 »
Ja nu ook in NL bij Jumbo.
Ik had de paddenstoel/zeewierworstjes. Ik vond het geinig dat ze aan elkaar zaten, maar ze bleven heel erg slap in de pan. Je moest ze op laag vuur bakken maar het deed niets. Dat velletje was ook raar. Oven was wellicht beter maar dat stond geloof ik niet op de verpaking. Mijn tafelgenoot heeft het zelfs niet opgegeten. En de Omegaburger vond ik ook flauw en zacht (heb het met veel ketchup gegeten). (Een plak gebakken tofu vind ik trouwens wel erg lekker).

Maar goed, die potjes waren juist wel weer erg lekker.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: kant-en-klaar
« Reactie #114 Gepost op: 26 juni 2016, 10:05:26 »
The Guardian reviewde wat veganistische producten, waarvan een stel ook in Nederland enigszins verkrijgbaar is.
Sin chile, no tiene chiste!