Een vriendin van mij heeft een probleem met aankomen en vroeg mij of ik haar kon helpen. Ze is altijd al slank van bouw geweest, maar sinds ze geen melk meer mag (kaas!), heeft ze problemen om op gewicht te blijven.
Nu is ze de laatste tijd er moe, en in het ziekenhuis zijn ze erachter gekomen dat ze een een ontstoken schildklier heeft. Hierdoor heeft ze af en toe flink last van koorts, en valt ze helaas weer af.
Nu was haar vraag of ik lekkere dingen kan verzinnen die ze makkelijk kan maken. Ze heeft net een blender gekregen, dus ze zat aan lekkere smoothies te denken. Ik had haar al wat tips gegeven over avocado's, notenpasta's etc, maar de basis zal waarschijnlijk yofu of sojamelk zijn.
Pas nu ik weer wat aan het lezen ben, vraag ik me af of het kwaad kan dat ze vrij veel sojazuivel eet, ivm haar schildklier?
Ik heb haar al als tip gegeven om naar een diëtist te gaan, maar misschien heeft iemand hier daar ervaring mee.
Mochten jullie nog goede tips hebben om gezond aan te komen, of lekkere zuivelvrije smoothies/blenderrecepten, dan geef ik ze graag door! Nederlandstalige sites zijn ook welkom.