Bananen bevatten van nature koolhydraten/suikers.
Je wilt dus vega low carb eten, dat is niet zo moeilijk. Heb ik zelf ook lange tijd gedaan en ik doe het nog geregeld. Vanwege andere redenen overigens. Jouw arts kan denken dat je klachten door suikers komen, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ben je verder helemaal onderzocht? Je hebt geen tekorten vanwege je maagverkleining en het bijbehorende dieet? Sta je nog onder controle van een diëtist?
Als ik jou was zou ik eerst een dieet uitschrijven (bv met behulp van een eetmeter, zodat je voldoende calorieën, vetten en eiwitten binnenkrijgt), zodat je weet wat je wel en niet kunt eten, en dat ook een maand volhouden. Je zou al snel genoeg resultaat moeten merken.
Hier vind je een compleet (kerst)menu:
www.vegatopia.com/vega/kerst/kerstarchief/gezond/10518-low-carb-menuJe kunt als ontbijt en lunch een mok volle yoghurt/kwark (naturel uiteraard) nemen met daarin noten en zaden. Als je wel iets van zoetigheid erin wilt, kun je bv kiezen voor esdoornsiroop. Eet er wat groenten bij. Een paar eitjes koken kan ook.
Als avondeten bijvoorbeeld tofu/tempeh/eieren/kaas/lowcarbvegaburger/noten/combi met erbij veel groenten.
Geen calorieën drinken, dus alleen water en thee en koffie zonder suiker.