Ik had een tijd geleden afgesproken met mijn vriend dat ik het wel fijn vond om iets meer voorraad aan te houden dan normaal, voor het geval dat.
En dat is dus nu. Sinds maandag zitten we in isolatie. Hij hoefde dat toen nog niet, maar hield er alvast rekening mee dat ie snel ook besmet zou zijn. Dat is hij waarschijnlijk sinds gisteren (vandaag testje gedaan).
Hij had maandag voordat ik thuiskwam flink verse boodschappen gedaan; een flinke spitskool, courgette, paprika, prei, radijs, tomaatjes, komkommer, zakje sla, druiven en bananen. We hadden nog een groot deel van een bloemkool, uien, knoflook, kropje ijsbergsla, wortels en aardappels.
Ik heb eens zitten bekijken wat we nog verder allemaal hebben, en daar redden we het nog wel ruim meer dan een week mee. Blikken ananas, bonen, soep, tomatenstukjes, tomatenpuree, jackfruit en volgens mijn vriend hadden we ook nog ergens fruitcocktail.
In de vriezer hebben we nog wat diepvriesgroenten en ik dacht nog wat perzikjes. Verder nog veel vleesvervangers, tofu en vegan visticks
Ook nog in de koelkast feta, en hij had ook eitjes gehaald. Als basis hebben we nog twee pakken wraps, naan, noedels, rijst (verschillende soorten), pasta, gierst, boekweit, couscous en misschien nog linzen?
Sowieso had hij net sojamelk en sap ingeslagen in de aanbieding, dus ruim voldoende daarvan.
Oftewel, wij redden het nog wel even
. Ik ga waarschijnlijk wel vragen of een van mijn collega's die in de buurt woont brood, melk en wat fruit kan kopen voor ons over een dag of wat. Maar zonder komt het ook wel goed.