Ik ben niet zo van de zoete dingen in stoofpotten. Bedacht me later dat het misschien wel lekker was om er een handje van in de oliebollen te doen, maar dat is nu te laat
Ik kijk wel even, en anders gaat het maar gewoon weg hoor, dan zet ik de zak wel op kantoor voor wie er trek in heeft.
Al het fruit in de koelkast is inmiddels op, van de laatste stuks heb ik vanmorgen een smoothie gemaakt (pomelo, mandarijn, banaan, komkommer). Alle vegetarische dingen uit de vriezer zijn op. Alle thee die opmoest is opgegaan tijdens de vakantie. Bijna alle toastjes en crackertjes zijn tijdens de feestdagen opgegaan, dus dat ruimt ook lekker op. Ik moet nog een keer erwtensoep koken om de groene erwten en spliterwten op te maken, dan zijn de laatste gedroogde peulvruchten ook op. Puy linzen zijn al een maand op en die mis ik echt wel, net als gewone rode linzen, die ook op zijn. Ik heb allemaal lege weckpotten op het moment!
Ik heb ook de ontbijtproducten even onder de loep genomen. Terwijl ik mezelf verboden had meer dan 1 jam tegelijk open te hebben, heb ik er toch ineens 3. En ik eet maar 1 keer per maand jam ofzo. Ik heb ook zowel vlokken als hagelslag ondanks het plan om maar een van de twee te hebben.
Sambals zijn op, behalve de standaard sambal. Snel weer nieuwe surinaamse kopen, 2 of 3 sambals vind ik redelijk. Ook nog maar twee mosterds in plaats van vier. Ik probeer het daarop te houden, gewone Franse en Colemans. Hoewel ik de Groningse (die het eerst op was) wel mis, misschien daar toch maar weer een klein potje van kopen.