Bijgekocht: verse spinazie, champignons, brood, uien. Vanavond pasta met champignons en verse spinazie, met daarbij pasta uit de voorraadkast en kaassaus uit de diepvriezer.
Ik had eigenlijk trek in een winter rauwkostsalade, maar omdat ik nog lang niet rond ben met de voorraad mag ik van mezelf geen rode kool, witte kool, knolselderij en wortel kopen, want dan ben ik zo weer een paar weken verder voor dat op is. Maar ik vertik het om een zielig zakje voorgesneden frutsels te kopen die vier dagen geleden gesneden zijn, voor het driedubbele van de prijs van losse groente.
Inmiddels begint de vriezer wat leger te raken en heb ik weer lege diepvriesbakjes in de kast staan. Het overgebleven brooddeeg van vorige week is dit weekend hele lekkere foccacia geworden, ik ga toch vaker deeg invriezen in de toekomst, is toch wel erg makkelijk.
Morgen weer een portie soep mee naar kantoor voor de lunch, dat bevalt ook erg goed. De komende week eet ik ivm werk een aantal keren niet thuis, en als ik thuis ben dan is het laat, dus dat worden maaltijden uit de vriezer: roerbakgroenten met een sausje (gratis gekregen bij de boodschappen een tijdje terug) en tomatensaus (met pasta uit de voorrraadkast en de rest champignons).
Volgende week is het het einde van mijn uitdaging maand. Ik heb dan in totaal in de hele maand minder dan 10 euro uitgegeven in de supermarkt.
Edit: geen fruit gekocht, maar sap gemaakt van appel, komkommer en verse spinazie, met een kneepje limoen. Erg lekker!