Om te beginnen een keer per week uit de vriezer eten is al een heel goede start toch?
Exotische dingen heb ik niet zo veel, die gaan meestal wel op als ik ze koop, dus mijn voorraad is een beetje saai. Daarom zijn kruiden, specerijen en sausjes uitgesloten van de uitdaging, omdat ik, om de rest op te krijgen, absoluut een voorraad van minstens drie soorten mosterd, vier soorten paprikapoeder, twee tabasco's en een andere hot sauce, heel veel verschillende azijnen en olietjes etc. nodig heb. Ik heb wel een stop gezet op jalapeno pepertjes kopen want daar heb ik nog vier potjes van...
Woensdag niet thuis gegeten, gisteravond laat thuis en pasta met diepvries bolognese saus gemaakt. Daarnaast nog twee pakken pasta ontdekt. Ik koop pasta als het in de aanbieding is (twee halen, 1 betalen, of 50% korting op de tweede) en ik hou van variatie. Fusilli is voor de pasta pesto, pipe regate voor de romige sauzen, spaghetti voor de bolognese saus, witte lasagna bladen voor de tomatensaus lasagne, groene lasagna bladen voor de lasagne met spinazie en feta. Gisteravond heel revolutionair de bolognese saus gegeten met de laatste 100 gram pipe regate, gewoon om een pasta-pot leeg te hebben en die bij te kunnen vullen (1 zak pasta minder in de kast).
Vandaag in plaats van een croissantje van de bakker, twee oliebollen uit de diepvries meegenomen naar mijn werk. En ik heb een isoleer lunchbakje gekocht, wat ik nu gevuld heb met kokend water om te kijken hoe lang het nu echt heet blijft. Dan ga ik maandag lekker soep meenemen naar mijn werk. Het werkt ook om dingen koud te houden, dus een pastasalade behoort ook tot de mogelijkheden.