Ik ben nu bezig met inventariseren... Vanavond erwtensoep gegeten uit de diepvries, met een volkorenbol (die ronde bol nam veel ruimte in in de diepvries).
Uit mijn eerste inventarisatie blijkt dat het vooral de standaard maaltijdcomponenten zijn die overblijven. Ik koop er dan spannendere dingen bij die sneller op gaan, maar de basisvoorrraad, daar kom ik dus niet doorheen. De uitdaging wordt dus die te verwerken tot spannende gerechten, of tot makkelijke gerechten die ik van te voren kan maken voor als ik laat thuis ben en geen puf heb om te koken.
De diepvriezer: Ik heb voor zo'n twaalf maaltijden vleesvervangers, en die eet ik normaliter maar een keer per week. Even iets in gaan plannen om daar twee keer per week van te maken, dan is dat in zes weken op. Ik heb voor vier tot zes maaltijden basis tomatensaus, en voor zes avonden maaltijdsoep (of twaalf keer lunchsoep, dat kan ook). ik denk dat ik voor 6-8 maaltijden diepvriesgroente in huis heb (spinazie, edamame boontjes, prei, bloemkool, broccoli, soepgroente). die kan ik combineren met de rijst of pasta uit de voorraadkast. Verder bergen diepgevroren kruiden (koriander, peterselie, rozemarijn, thijm, basilicum). Plus nog appeltaart, rijstepap, havermout en wat overgebleven oliebollen als toetjes of voor bij de thee. En drie pakjes bladerdeeg.
In de koelkast paprika, komkommer, sla-met-een-kluit, wortels, knolselderij, restanten wilde franse kazen, haloumi (zeer lang houdbaar dus daar begin ik nog niet aan), verse tahoe, amandelmelk en sojamelk, sinaasappels, appels, peren. Buiten de koelkast nog tomaten, aardappelen, zuurkool, uien, knoflook.
In de voorraadkast tortillachips, crackertjes, vliespinda's, gemengde noten, blikgroenten (kidneybonen, kikkererwten, tomaat, mushy peas, mais, velderwtjes), gedroogde peulvruchten: erwten, spliterwten, rode linzen, gele linzen, puy linzen; bloem, pizzabloem (1,5 kilo...), zelfrijzend bakmeel, griesmeel, havermout, curry pasta, kokosmelk, santen, augurken, zilveruitjes, jalapenos, kant en klare tortillas, een pot patak's kant en klaar curry, een aantal afbak stokbroden. Heul veul kruiden en specerijen.
Ik denk dat ik de eerste twee, drie weken helemaal geen boodschappen hoef te doen...
Volgorde: eerst de koelkast, dit weekend wat er dan niet op is uit de koelkast verwerken tot maaltijd/saus/soep en invriezen.