Vegatopia Forum

Gehoord of gezien in de supermarkt

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Gehoord of gezien in de supermarkt
« Gepost op: 22 september 2015, 00:05:34 »
Een nieuw draadje, want ik ben er vrij zeker van dat ook jullie af en toe leuke of rare dingen beleven in de supermarkt (om te koken moet je tenslotte eerst kopen). Denk aan blunderende kassières (m/v), onverwachte antwoorden van andere medewerkers, dubbelzinnige bordjes, de winkelwagentjes van medesupermarktbezoekers.

In Nederland (Albert Heijn in het Miro Winkelcentrum, Leeuwarden) keek een kassière vorig jaar heel verwonderd bij het zien van een koolrabi. 'Dat is een koolrabi.' ... 'Die kun je eten.' In de Duitse Rewe werd ik in de groentenafdeling op mijn vraag naar rode kool doorverwezen naar de conserven.

Vandaag herkende de kassière van de Duitse Netto uiteraard de koolrabi (Kohlrabi), maar ook de koolraap (Steckrübe - ja, het wordt nu echt herfst/winterseizoen). Het zakje spruitjes (Rosenkohl) echter deed geen belletje rinkelen. Ze keek vrij hulpeloos, totdat ik haar vertelde dat de spruitjes 99 cent kostten. Op het bonnetje stond 'Backwaren' (bakartikelen).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gehoord of gezien in de supermarkt
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2015, 12:44:28 »
Kennen ze geen spruitjes in DLD?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2015, 13:50:21 »
Juist wel, daarom was ik zo verbaasd. Koolraap daarentegen is hier, net als in NL, ook niet zo bekend of geliefd.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 22 september 2015, 14:09:45 »
Juist wel, daarom was ik zo verbaasd. Koolraap daarentegen is hier, net als in NL, ook niet zo bekend of geliefd.

Oi, dat is wel heel triest dan dat ze die niet herkende. Of een ernstig geval van spruitjesjeugdtrauma ;).

« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2015, 14:29:18 »
Oi, dat is wel heel triest dan dat ze die niet herkende. Of een ernstig geval van spruitjesjeugdtrauma ;).

Ze lustte ze dan waarschijnlijk uitsluitend als ze gebakken waren.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner