Ik heb de afgelopen weken heel veel gekookt uit
Appetite for reduction en vind het een erg fijn kookboek.
De gerechten zijn vooralsnog lekker, niet ingewikkeld en behoorlijk gezond, en wat ik ook leuk vind is dat bij bijna alle recepten wel suggesties staan voor combinaties met andere recepten uit hetzelfde boek (of eenvoudiger te maken alternatieven). Dit is vaak ook wel nodig omdat veel recepten geen hele maaltijd, maar een gerechtje opleveren (met bijv. een graan en een groente, of een eiwitcomponent en een groente). Het wordt als dieetboek gepresenteerd, wat je terugziet in de enorm kleine hoeveelheden olie waarin je wordt verondersteld je eten te bakken, en de relatief bescheiden porties. Dat kun je natuurlijk zelf naar eigen inzicht aanpassen met wat meer olie en/of door anderhalve portie te maken, waar nodig (niet altijd), en dan eet je nog steeds een gezonde maaltijd. De schrijfstijl van de introotjes bij ieder recept is lekker informeel, dat vind ik ook wel gezellig, zo tijdens het koken.
Én, voor neuroten als ik ook wel zo leuk, Isa gebruikt hier zelfs af en toe gewichtsmaten (ounces weliswaar) ipv cups, zodat ik niet de héle godganse tijd gewichtshoeveelheden erbij zit te schrijven in het boek...