Vegatopia Forum

Media negeren wereldwijd protest tegen Multinational Monsanto.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Citaat
Over de hele wereld zijn mensen de straat opgegaan om te demonstreren tegen de Amerikaanse multinational Monsanto. In grote steden als Parijs, Berlijn, Londen en op diverse plekken in de Verenigde Staten werd er geprotesteerd tegen het bedrijf. Ook in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Groningen, Alkmaar en Zwolle waren er manifestaties.
Ik heb er inderdaad niets over gelezen in de krant of op de nieuwssites die ik volg. Je zou bijna in samenzweringstheorieën gaan geloven.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Online Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
Re: Media negeren wereldwijd protest tegen Multinational Monsanto.
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2015, 12:46:50 »
De AD, RTL en nu.nl hebben er (iig online) een artikel aan gewijd.

(en zelfs Foxnews!)
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2015, 14:01:01 door Poek »

« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2015, 13:17:22 »

Hoewel ik Monsanto (om meerdere redenen) absoluut als een, op het criminele af, onethische organisatie beschouw, vind ik wel dat de feiten waarmee je dat bedrijf probeert te bestrijden correct moeten zijn, en dat lijkt dat artikel zeker niet in orde te hebben. Tenminste voor zover ik het gelezen heb. Misschien te klakkeloos overgenomen van Greenpeace, die ik wat dat betreft al heel lang (in ieder geval sinds hun vergaloppering met de Brent Spar-affaire) niet meer serieus neem, en meer zie als een stemmingmakende organisatie, die voor dat doel de middelen heiligt.
In ieder geval is het bijvoorbeeld nog maar de vraag of Roundup (of in ieder geval glyfosaat dan) kankerverwekkend is, het lijkt er niet echt op. Ook de opmerkingen over het verdwijnen van zeggenschap in Europa door TTIP lijken gewoon niet te stroken met wat erover bekend is gemaakt (en door diverse politici is voorgespiegeld).
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2015, 13:20:17 door M@ñgalya@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #3 Gepost op: 15 september 2016, 23:01:39 »
Nou, Bayer heeft dan nu dus Monsanto overgenomen  >:(. Er wordt nog druk gespeculeerd waarom. http://www.nu.nl/beurs/4321413/chemiebedrijf-bayer-neemt-zadenhandelaar-monsanto.html

De Postillon, de Duitse grote zus van de Speld, heeft de overname beter becommenteerd dan ik het zelf zou kunnen doen:
Rekordfusie: Imperium neemt Mordor over voor 66 miljard Dollar . De aandeelhouders zijn enthousiast, Hobbits en rebellen zijn geschokt. http://www.der-postillon.com/2016/09/bayer-monsanto.html
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength