Ik snap het niet helemaal: wie is er gek, de Sri Lankaan, De Bicker of ik?
En met 'veel bewerkingen' bedoel je het koken en dan afkoelen?
Met "veel bewerkingen" bedoel ik alles wat nodig is om voorgekookte rijst in de supermarkten te krijgen, zoals ze in het artikel voorstellen. En ja, als je dit door wilt voeren voor miljarden mensen, die nu gewoon droge rijst kopen, dan zit er een steekje aan je los. Het volume is drie keer zo veel dus drie keer zo veel transportkosten. In plaats van 1 baal verpakkingsmateriaal heb je nu honderden individuele verpakkingen nodig. In plaats van iets dat van nature meer dan een jaar houdbaar is, heb je iets dat bij een lichte beschadiging van de verpakking bederft en, afhankelijk van de verpakking, gekoeld bewaard moet worden. Waarschijnlijk wordt er nog iets van conserveermiddel toegevoegd. Dit leidt tot enorme kostenverhogingen voor mensen die al niet zoveel geld te besteden hebben. En de gezondheidsvoordelen zijn nihil, want rijst is helemaal geen luxe voedsel waar mensen steeds meer van gaan eten als ze meer geld hebben. Als je dat denkt, heb je het sowieso niet begrepen.
Dus nee, jij bent niet gek, maar de bedenkers hiervan wel. Naar mijn (niet zo subtiele en al helemaal niet bescheiden) mening.