Vegatopia Forum

Speculaaskroket

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Speculaaskroket
« Reactie #20 Gepost op: 21 november 2014, 13:35:25 »
Ik zag het net ook... Dat kan alleen de Febo hebben gedaan, want mijn berichten zijn ook verwijderd. De smeerpijpen :o.

Edit: of stond alles onder haar bericht? Nou, ik ga daar gewoon even door met vragen hoor ;D.
« Laatst bewerkt op: 21 november 2014, 13:40:58 door Hizikigrrrl »

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #21 Gepost op: 21 november 2014, 13:42:25 »
Nou, dan gaat de Febo maar even op de zwarte lijst. In plaats van dat ze nu even de ingredienten vermelden,? Posts hierover  verwijderen vind ik wel heel sneu.
* Sam denkt dat de bedrijfsleiding van de Febo hard schrikt van de anderhalve zak patat per jaar die ze nu mislopen... ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #22 Gepost op: 21 november 2014, 14:03:46 »
Curtis Harding probeert een sinterklaaskroket. Toch liever de vleeskroket....

(De berichten van Hiziki staan er overigens gewoon nog)
« Laatst bewerkt op: 21 november 2014, 14:09:17 door Poek »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #23 Gepost op: 21 november 2014, 14:16:08 »
Curtis Harding probeert een sinterklaaskroket. Toch liever de vleeskroket....

(De berichten van Hiziki staan er overigens gewoon nog)

Ik zie ze niet meer? Het ging om een discussie met daarin zeker 10 berichten over de inhoud van de kroket.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #24 Gepost op: 21 november 2014, 14:23:05 »
Die zie ik ook niet allemaal, wel een stukje:

Machteld Zijn deze geschikt voor vegetariërs?
Vind ik leuk · Beantwoorden · vrijdag 21 november 2014 om 11:01 Reply

Susan Nee zit rund in
Vind ik leuk · vrijdag 21 november 2014 om 11:13 Reply

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #25 Gepost op: 21 november 2014, 14:28:50 »
Nee, er stond nog een hele discussie bij. Waar dus blijkbaar ook een Febo-franchiser bij betrokkken was, die vertelde dat er o.a. rundvlees, dierlijke vetten en gelatine op het etiket stonden.

Op mijn nieuwe vraag hebben ze nog niet geantwoord.

Dat er rundvlees in zou zitten, is vreemd, maar soit, dat zit in het gros van hun producten (of iig iets wat daar voor door moet gaan). Maar geheimzinnig doen over de ingrediënten en daar geen duidelijkheid over geven vind ik not done. En mijn berichten moet je al helemaal niet gaan verwijderen :smeerie:.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #26 Gepost op: 21 november 2014, 14:32:28 »
Ik vraag me ook af waarom FEBO blijkbaar zo geheimzinnig over de ingrediënten doet. Ik heb je vraag maar even geliked en een kort commentaartje eronder geschreven.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #27 Gepost op: 21 november 2014, 14:35:19 »
 :thumbsup:

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #28 Gepost op: 21 november 2014, 14:56:41 »
Nou, dan gaat de Febo maar even op de zwarte lijst. In plaats van dat ze nu even de ingredienten vermelden,? Posts hierover  verwijderen vind ik wel heel sneu.
* Sam denkt dat de bedrijfsleiding van de Febo hard schrikt van de anderhalve zak patat per jaar die ze nu mislopen... ;D

Wahaha, inderdaad, ik kom dus ook echt nooit bij Febo. ;D
Alleen tot nu toe was dat nog geen principiële keuze, ik ben gewoon niet zo van de snackbars.
Maar inderdaad, de hele discussie met dat meisje uit Friesland is weggehaald, blacklistwaardig indeed, wat een kansloze actie zeg.
Oh, wacht,
kansloze actie dit
, ach ja. :P

Of heeft die Laura gewoon een pak standaard Febo-kroketten liggen waarvan ze de ingrediënten las, en dat ze zich vervolgens later schaamde voor haar vergissing, en de reactie geruisloos heeft verwijderd, zonder dat de grote boze Febo er iets mee te maken had?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #29 Gepost op: 21 november 2014, 15:06:17 »
Is er niet iemand die langs de Febo wil om daar even een fotootje te maken van de ingrediënten op de doos?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #30 Gepost op: 21 november 2014, 15:11:12 »
Of heeft die Laura gewoon een pak standaard Febo-kroketten liggen waarvan ze de ingrediënten las, en dat ze zich vervolgens later schaamde voor haar vergissing, en de reactie geruisloos heeft verwijderd, zonder dat de grote boze Febo er iets mee te maken had?
Die Laura uit Sneek had ergens geschreven dat ze 'wel wilde weten wat ze haar klanten verkoopt' of iets van die strekking, wat mij dus doet vermoeden dat ze als franchise-ondernemer een FEBO in Sneek runt.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #31 Gepost op: 21 november 2014, 15:16:39 »
Is er niet iemand die langs de Febo wil om daar even een fotootje te maken van de ingrediënten op de doos?

Inmiddels verwacht ik zo half half dat er een spoedbericht naar alle vestigingen is uitgegaan dat onder geen enkele voorwaarde de ingrediënten van de speculaaskroket mogen worden prijsgegeven. :alien:
Maar dat is onder de aanname dat het verwijderen van die berichten door Febo is gedaan, en dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk (dan hadden ze op z'n minst die reactie van die Susan ook wel even kunnen verwijderen, toch?).

Als je (of iemand anders) het echt heel graag wil weten, kan ik dat mogelijk binnenkort wel eens proberen, maar ik doe even geen harde toezegging, ben al anderhalve week nogal irritant verkouden en dus even niet heel actief & uithuizig enzo.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #32 Gepost op: 21 november 2014, 15:21:00 »
Inmiddels verwacht ik zo half half dat er een spoedbericht naar alle vestigingen is uitgegaan dat onder geen enkele voorwaarde de ingrediënten van de speculaaskroket mogen worden prijsgegeven. :alien:
Complottheorieën  :cheer:

Misschien willen de Facebookers onder jullie Machtelds commentaar over de verwijderde posts even liken, om de druk op te voeren?  ;D
Dit is trouwens het draadje:

https://www.facebook.com/VERSvanFEBO/photos/a.161427430578473.43400.140593952661821/733115796742964/?type=1&comment_id=733173780070499&reply_comment_id=733187213402489&offset=0&total_comments=15&notif_t=photo_reply

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #33 Gepost op: 21 november 2014, 15:35:20 »
FEBO heeft net gereageerd: "Wij verwijderen nooit iets. Wij vinden het ook niet erg als men hem niet lekker vindt. Ieder zijn mening toch? Wij hebben ons best gedaan en om een kwalitatief product te maken."

« Reactie #34 Gepost op: 21 november 2014, 15:40:34 »
En daaronder, een paar minuten geleden:
Vers van FEBO Nee hoor is helemaal vegatarisch.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

« Reactie #35 Gepost op: 21 november 2014, 16:35:23 »
Er zijn zeker berichten weg. Ik heb wat meer berichten gelezen vanochtend, en die staan er niet (meer).
Maar ik doe niet aan Facebook, dus misschien zijn sommige berichten nu op de privé-stand gezet, minder openbaar en niet meer te lezen door mensen die niet behoren tot de Facebooksekte?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #36 Gepost op: 21 november 2014, 18:56:53 »
Er zijn zeker berichten weg. Ik heb wat meer berichten gelezen vanochtend, en die staan er niet (meer).
Maar ik doe niet aan Facebook, dus misschien zijn sommige berichten nu op de privé-stand gezet, minder openbaar en niet meer te lezen door mensen die niet behoren tot de Facebooksekte?

Nee, ze zijn echt verwijderd. Alleen door wie is niet duidelijk. Of door Febo of door die Laura.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #37 Gepost op: 21 november 2014, 21:13:51 »
Vandaag ter plekke nagevraagd en ze zeiden dat het vegetarisch was. Ik heb alleen niet doorgevraagd naar gelatine, bedenk ik me en nu ik hier over dat Facebookgedoe lees vind ik het niet zo geruststellend eigenlijk...

Het is een kleiner kroketje, met een andere paneerlaag dan de anderen daar. Was ietsje taaiere korst, denk doordat het uit de muur kwam. Beetje een nasmaak, de kruiding vonden we beide niet helemaal in balans. Lekkerder dan ik had verwacht, ook met de slagroom erbij.  Maar nee, hoef 'm niet nog een keer.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #38 Gepost op: 21 november 2014, 23:02:01 »
Held!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #39 Gepost op: 22 november 2014, 09:31:17 »
Ja, wat goed dat Bast zich opgeofferd heeft voor ons. Nu hoeven wij niet meer te proeven. Dank Bast!
* Sam wist zich het zweet van het voorhoofd
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light