Vegatopia Forum

dranken

Offline dhrvega

• *
  • 11
Re: Chocomel van Tony Chocolonely niet biologisch !!
« Reactie #20 Gepost op: 25 november 2015, 18:19:10 »
TC = Tony Chocolonely gok ik?
juist !

Offline dhrvega

• *
  • 11
« Reactie #21 Gepost op: 25 november 2015, 18:20:52 »
Linkje? bij TC Amsterdam krijg ik allemaal websites voor Tennis Clubs etc ;)
;D

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #22 Gepost op: 25 november 2015, 21:17:39 »
Op de site van Tony Chocoloney staat nog bio volgens mij, even afwachten op ze op m' tweet reageren.

Offline dhrvega

• *
  • 11
« Reactie #23 Gepost op: 19 januari 2016, 08:16:33 »
Op de site van Tony Chocoloney staat nog bio volgens mij, even afwachten op ze op m' tweet reageren.

Nee hoor,de melk is niet biologisch !
Bij de Albert Heijn in Apeldoorn Centrum vertikken ze het om het bordje biologisch weg te halen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: 19 januari 2016, 12:28:56 »

Had je al een reactie?

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #25 Gepost op: 19 januari 2016, 16:12:56 »
Nu, je het zegt, niets meer van gehoord. Heeft iemand al een mailtje/facebook bericht geprobeerd?

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #26 Gepost op: 19 januari 2016, 18:29:46 »
Wat stom zeg! Ik heb juist afgelopen september een informatief praatje gehad van iemand van Tony's Chocolonely  (Wereldwinkel'uitje'), maar toen was het dus nog niet zo. Ik heb haar e-mailadres nog, misschien even mailen? ;D

Offline dhrvega

• *
  • 11
« Reactie #27 Gepost op: 24 januari 2016, 20:38:53 »
Wat stom zeg! Ik heb juist afgelopen september een informatief praatje gehad van iemand van Tony's Chocolonely  (Wereldwinkel'uitje'), maar toen was het dus nog niet zo. Ik heb haar e-mailadres nog, misschien even mailen? ;D

Dat zou top zijn,Yehudith!
Misleiding moeten we zeker niet promoten.......

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #28 Gepost op: 27 januari 2016, 16:59:46 »
Ik heb laatst weer eens de "Waarom is de choco melk niet meer bio" vraag via twitter gesteld, deze keer wel een (uitgebreid) antwoord:

Ik:
- Even een vraagje, de Chocomelk is niet meer bio, klopt dat? Wat is daar de reden voor? Was namelijk lekkerste biochomelk :)

Tony Chocolonely:
- klopt, al even niet meer. Door stijgende bio melk- en suikerprijzen werd onze chocolademelk zo duur, dat 'r minder vraag was(1/4)
-  &boeren hierdoor minder cacao,suiker&melk aan ons konden verkopen dan we wilden. Bio=mooie plus, maar moet ook impactvol zijn(2/4)
-  boeren waarmee we werken.Nu: kopen zelfde bio cacao voor zelfde prijs,zonder bio label (=lagere kosten) +beste alternatieve(3/4)
- ingred.Melk komt bv v Duitse boeren,wonend dichtbij onze fabriek die zorgen voor hun koeien,natuur&bedrijf volgens 't Faire(4/4)
- Milch-concept. (Nou, nog een tweet extra dan.. Hopelijk begrijp je onze keuze zo!

Oftewel, ze kiezen ervoor om fairtrade voor te laten gaan op bio, en nemen liever meer fairtrade af dan dat ze 100% gecertificeerd duurzaam zijn. Te begrijpen, aangezien hun doelstellingen om zo fair mogelijk te gaan, en hun core business niet persé om biologisch gaat. Weet je nu genoeg?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #29 Gepost op: 31 januari 2016, 14:21:14 »
De prijs van biologische melk is niet drastisch gestegen de laatste tijd. De prijs van gewone melk is wel flink gedaald door het afschaffen van de melkquota, zie bijvoorbeeld hier:

http://www.ekopart.nl/actueel/240-biologische-melkprijs-update-november-2015

Maar goed, op grote schaal kan een paar cent natuurlijk wel schelen en de consument moet wel bereid zijn meer te betalen.
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2016, 14:28:21 door LL de Ling »

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #30 Gepost op: 31 januari 2016, 15:07:38 »
Melk komt bv v Duitse boeren,wonend dichtbij onze fabriek die zorgen voor hun koeien,natuur&bedrijf volgens 't Faire - Milch-concept.
Het concept "Faire Milch" is nog geen garantie voor goede leefomstandigheden voor de koeien. Wel krijgen de koeien minstens 50% gras en is genetisch gemanipuleerd voedsel niet toegestaan. Daarnaast moet de boer bepaalde maatregelen om het milieu te beschermen nemen. Daarvoor in ruil krijgen ze dus een faire prijs voor de melk. Overigens lijkt me de kans wel groter dat boeren die hiervoor kiezen ook goed/beter voor hun dieren (kunnen) zorgen.
https://de.wikipedia.org/wiki/Die_faire_Milch#Kritik_und_Gerichtsverfahren
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Vegatopia

[Gespot] Gespot: Dirty Chai Tea
« Reactie #31 Gepost op: 18 maart 2016, 13:00:51 »
Gespot: Dirty Chai Tea

Dit keer spotten we Dirty Chai Tea

Source: Gespot: Dirty Chai Tea

Vegatopia

[Producten] Brasil-thee van Betjeman & Barton
« Reactie #32 Gepost op: 10 augustus 2016, 13:00:44 »
Brasil-thee van Betjeman & Barton

Van het lekkere theemerk Betjeman & Barton kregen we Brasil-thee opgestuurd. Hoe toepasselijk voor tijdens de Olympische Spelen! Het is een frisse thee met muntsmaak, die smaakt naar meer.

Source: Brasil-thee van Betjeman & Barton

Vegatopia

[Producten] Thee, de zwarte motor
« Reactie #33 Gepost op: 24 oktober 2016, 19:02:05 »
Thee, de zwarte motor

Dankzij Jan en zijn alter ego Mister Macchiato hebben we op Vegatopia regelmatig artikelen over koffie. En terecht: Nederlanders zijn koffiedrinkers. Thee drink je tenslotte alleen als je ziek bent, zo lijkt het heersende beeld. Dat klopt natuurlijk niet: er gaat niets boven een pot goede thee of kruidenthee, ook als je je kiplekker voelt. Maar dan liever geen thee van een zakje earl grey van de discounter die na uren trekken ontzettend bitter is, of een bakje gekleurd water waar drie keer een theezakje in is gedoopt. Melk was vroeger de witte motor, thee is voor mij de zwarte (of ook groene) motor. In dit artikel een aantal 'theebelevenissen' en natuurlijk ook lekkere tips.

Source: Thee, de zwarte motor

Offline jol

• 2.653
Re: [Producten] Thee, de zwarte motor
« Reactie #34 Gepost op: 26 oktober 2016, 12:36:31 »
Wat leuk, een artikel over thee dat het product de eer geeft die het toekomt! Ik ben ook zo'n blaadjespurist en gebruik zelfs af en toe de thermometer  ::)

Ik drink vaak thee bij de maaltijd, ook als ik uit eten ben, daar wordt tegenwoordig gelukkig al heel wat minder vreemd op gereageerd dan vroeger.
Nadat ik al jaren verliefd was op één van de potten van Bredemeijer maar zo'n ding eigenlijk boven mijn budget ging heb ik er één gekocht (met filterinzet) van geld dat ik voor een verjaardag kreeg. Dat was een goede investering waar ik vrijwel dagelijks van geniet, enerzijds omdattie zo mooi is en anderzijds omdat de thee goed op smaak komt en lekker warm blijft.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #35 Gepost op: 26 oktober 2016, 16:13:00 »
Ik ben blijkbaar een theebarbaar, ik drink ook geen thee, maar kruidenthee, en dan meestal gewoon van de supermarkt, en zo kort mogelijk door het water geswaffeld en het resultaat dan afgekoeld tot net boven lichaamstemperatuur.

Mijn beste aankoop ooit was een heetwaterdispenser, een waterkoker die een kopje heet water uitspuugt. Ik drink veel van warme water, en waterkokers en theekannen zijn allemaal te zwaar. Nu zet ik mijn plastic beker (vast ook een no go voor de theepurist) onder het tapje en duw op de knop.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #36 Gepost op: 26 oktober 2016, 16:37:45 »
en zo kort mogelijk door het water geswaffeld

Het swaffelen laat je door R. doen, neem ik aan?

« Reactie #37 Gepost op: 26 oktober 2016, 17:12:59 »

Dan begrijp ik nu ook waarom een thermometer gewenst is bij het theezetten.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #38 Gepost op: 26 oktober 2016, 19:47:45 »
 ;D

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #39 Gepost op: 27 oktober 2016, 01:31:25 »
Dan begrijp ik nu ook waarom een thermometer gewenst is bij het theezetten.
;D

Ieder mag zijn of haar thee drinken zoals hij of zij het wil, wat mij betreft. Maar met zo'n geswaffeld kruidentheezakje kun je mij in ieder geval niet gelukkig maken. Misschien is het voor jou echt de moeite waard eens zelf kruidenthee samen te stellen.

Vanmiddag weer een bespreking met de student die mij dat groene-theesetje heeft gegeven en voor de gelegenheid de 'theeceremonie' gehouden - dit keer zonder knoeien bij het opschenken (oefening baart kunst). Lekker en gezellig, en productief.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength