Ik heb een Fitbit One, omdat ik liever niets om mijn pols heb, mijn polsen zijn een beetje dun en geen enkele fitness armband past echt comfortabel, ik vind de Charge wel mooi. Ik hoef mijn One maar 1 keer per 2 weken op te laden ongeveer, dat ik wel een voordeel van dit simpele apparaatje.
Ik vind Fitbit perfect werken, ik heb hem nu 1,5 jaar ofzo (zomer 2015) en ik hou het echt elke dag bij. Pokemon Go heeft voor een boost gezorgd deze zomer, die ik lang vast heb kunnen houden: gemiddeld 12.000 stappen / 10 km per dag. Inmiddels is dat door het koude weer iets minder, maar ik kom nog wel aan de 10.000 per dag gemiddeld, vijf dagen van 10.000 of meer stappen en twee dagen minder. 3000 stappen zijn stappen die ik sowieso al zet thuis en op het werk, voor alles daarboven moet ik echt een ommetje gaan maken.
Slaap hou ik niet meer bij (dat moet je bij de One apart aanzetten), ik heb het een tijdje bijgehouden maar ik slaap elke nacht hetzelfde, namelijk fantastisch, dus dat heeft voor mij weinig toegevoegde waarde.
Zonder Fitbit loop ik beduidend minder. Als ik door de weeks een stukje ga lopen wil ik meestal toch iets eerder omkeren dan die 10.000 stappen, mijn Fitbit zorgt er voor dat ik ze toch vol maak.