Hoihoi,
Ik dacht maak ff een nieuw topic aan, had wat vraagjes.
Mijn dochter is nu 5 maanden, 1 week en een paar dagen en zal binnenkort toch echt met bijvoeding moeten beginnen.
Ze heeft koemelkeiwit allergie hoogstwaarschijnlijk dus ze mag niet alles hebben. En wil ook met groente beginnen, daarnaast ook nog het schema van Stefan Kleintjes. En ze heeft maag en darmprobleempjes dus ik wil in het begin ook geen koolsoorten geven en licht verteerbare groente, en na 2 weken ongeveer ook met fruit beginnen. En dan ook nog eens zelf maken en geen potjes
Mij leek beginnen met avocado goed? Mogen ze dat hebben met 5,5 maanden? Wel gepureerd dan want anders te glibberig.
Zelf zou ik het liefste nog heel ff wachten tot 6 maanden maar om het allemaal nog ff wat makkelijker te maken heeft Daniƫlla een slechte eetlust. Gisteren overlegd met het cb want ze kreeg 5 flessen per dag waarvan ze soms maar 20 ml drinkt, de hele fles leeg is ongeveer 1 tot 2 keer per dag dus soms een halve fles tussendoor nog. Ze krijgt Neocate wat smerig is al ervaren baby's dat nog niet zo maar lekker vindt ze het niet. Dus in overleg naar 4 flessen per dag en de laatste niet meer om 23:00 maar om 22:00, gisteren gedaan maar nog ging de fles om 08:00 maar half leeg. Maar deze 4 flessen moeten dan wel leeg gaan, om kwart over 2 de fles gegeven en met moeite ging die leeg. En tussendoor vond ze het beste om dan wel met beetje groente te beginnen inmiddels.
Ze groeit wel goed, ze zit met haar lengte perfect en met gewicht ver boven gemiddeld (met bijna 5 maanden 64 cm en 7230 gram) maar haar eetlust is zo pas kort daarvoor begonnen.
Maar goed, lang verhaal geworden maar iemand nog tips en is avocado een goed idee? Wil graag dat ze het lekker gaat vinden want het is zo gezond en ook handig als een gezond broodbeleg.