Vegatopia Forum

De beste oploskoffie

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De beste oploskoffie
« Gepost op: 18 oktober 2012, 12:56:05 »
De titel zegt het al: ik ben op zoek naar een lekkere oploskoffie. Ik heb geen koffiezetapparaat hier momenteel, dus moet gasten de oplosversie voorzetten. Is er een merk dat er bovenuit springt? Betekent duurder een betere kwaliteit?


Re:De beste oploskoffie
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2012, 13:11:58 »

Je kan ook die eenkops-filterkoffie voorschotelen. Altijd beter dan oploskoffie.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

brenda_lelie

Re:De beste oploskoffie
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2012, 13:14:17 »
Of koop een goedkope Mokka Express (oa bij Dille en Kamille). Als je wel een fornuis hebt dan. Dat geeft lekkere koffie.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:De beste oploskoffie
« Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2012, 14:25:58 »
Of bij de Hema zo'n doordrukding, dat is ook lekker.
Of gewoon een ouderwetse plastic filter met papieren filters erin, dat is helemaal hip, maar bovendien ook lekker.
Maar de nescafe espresso en er dan gewone koffie van zetten kan ook.
,,,,فلافل

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:De beste oploskoffie
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2012, 11:59:25 »
Ik heb voor noodgevallen de nespressosticks. Die zijn wel oké.
Want a sugarcube?

Re:De beste oploskoffie
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2012, 12:12:12 »
Ik kwam toevallig gisteren in de supermarkt iets mij nog onbekends tegen van Nescafé: Barista Style instant coffee, of zoiets.
Ik heb een pakje meegenomen om te proberen. Wel vrij duur, een doosje met 5 zakjes voor bijna anderhalve euro.
Van het weekend ga ik eens een kopje proberen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:De beste oploskoffie
« Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2012, 13:07:53 »
Probleem met doordrukding/plastic filter/mokka express is dat de koffie niet zo lang lekker blijft. In de vriezer zetten helpt wel een beetje maar ik weet niet of dat heel lang werkt. Dus het hangt er ook vanaf hoeveel koffie-drinkend bezoek Hiziki krijgt, of zoiets zinvol is.

May

Re:De beste oploskoffie
« Reactie #7 Gepost op: 21 oktober 2012, 10:54:07 »
Ik heb wel een koffie zet apparaat maar die staat ver weg opgeborgen in een kastje. Wij zetten op een andere manier koffie omdat we dat lekkerder vinden. Gewoon een mok met een plastic koffie filter er op, en filterzakje er in (nr 2) met 2 redelijk volle koffie schepjes filter koffie van je lievelingsmerk. Kokend water er op en klaar. Lekkerder dan oploskoffie.

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:De beste oploskoffie
« Reactie #8 Gepost op: 21 oktober 2012, 11:11:26 »
Dat doet iemand die ik ken ook, maar dan boven een thermoskan. 't Duurt een paar minuten, maar het is lekkerder dan oplos (in elk geval lekkerder dan de oploskoffie die ik ken).
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2012, 11:14:09 door Temari »

Re:De beste oploskoffie
« Reactie #9 Gepost op: 21 oktober 2012, 12:36:55 »
Ik heb wel een koffie zet apparaat maar die staat ver weg opgeborgen in een kastje. Wij zetten op een andere manier koffie omdat we dat lekkerder vinden. Gewoon een mok met een plastic koffie filter er op, en filterzakje er in (nr 2) met 2 redelijk volle koffie schepjes filter koffie van je lievelingsmerk. Kokend water er op en klaar. Lekkerder dan oploskoffie.

Ik denk dat het probleem is dat Hizikigrrl dan met een pak aangebroken koffie komt te zitten, dat je twee maanden later niet nog weer eens aan het volgende koffiedrinkende bezoek kan voorschotelen. Dan is het echt niet lekker meer.
Maar je zou ook kunnen overwegen een pak koffie te kopen en het aangebroken pak aan de buren te doneren of zo, of een paar schepjes koffie van de buren te 'lenen' als er bezoek komt,
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

May

Re:De beste oploskoffie
« Reactie #10 Gepost op: 21 oktober 2012, 12:40:35 »
Als ze zelf geen koffie drinkt, is dat inderdaad zonde maar weg geven kan altijd natuurlijk ;).

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:De beste oploskoffie
« Reactie #11 Gepost op: 25 oktober 2012, 13:03:31 »
Ik had ook oploskoffie. Nu heb ik een senseo gekregen en moet de visite t daar maar mee doen ;)
de oploskoffie is wel lekker in de chocomousse en chocoladecake trouwens. Ik kocht idd van Nescafe.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:De beste oploskoffie
« Reactie #12 Gepost op: 26 oktober 2012, 10:14:25 »
De nescafé gold is inderdaad best oké. Koop ik ook als wij naar de chalet van F. zijn familie gaan voor het weekend, smaakt lekkerder als gewone koffie die al 2 maanden openstaat, naar mijn mening. En is er in handige 1 tas verpakkingkjes.
(Wel geen met schuimlaagje ofzo kopen liever de gewone, al besef ik dat dat voor discussie vatbaar is)

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:De beste oploskoffie
« Reactie #13 Gepost op: 27 oktober 2012, 00:39:48 »
Voor Buzzer heb ik een tijd geleden Nescafé Latte Vanilla koffie geprobeerd, soms koop ik het nog omdat het wel gemakkelijk is. Inhoud van een zakje in een groot glas, kokend water erop, even roeren en klaar. Zowel ik als diegenen die ik het liet proeven vonden het erg lekker. Het is milde koffie met een schuimlaag die mij ergens doet denken aan een milkshake. Ik vind het vooral 's ochtends lekker als ik graag koffie drink, maar nog niet een hele sterke wil.

Als je trouwens op een gegeven moment wel weer een koffiezetapparaat hebt en oploskoffie over, dan kun je dat verwerken in brownies of letterlijk met wat ijs tot een milkshake.
Groetjes, Antje

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De beste oploskoffie
« Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2014, 17:15:25 »
Nog een oploskoffievraag:

Tegenwoordig drink ik graag Nescafe cappuccino zonder cafeïne. Deze is redelijk prijzig, 25ct per kopje. Weet iemand waar je nog meer oploscappuccino zonder cafeine kunt krijgen?