Vegatopia Forum

Dr Oetker Ristorante Pizza

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #100 Gepost op: 09 januari 2014, 22:47:04 »
AH heeft echt wel vega pizzas, zowel in de koeling als de euroshopper margeritha 3 in 1 pak. Daar staat op dat ze vegetarisch stremsel hebben.
Jumbo heeft ook een paar vega pizzas waaronder een funghi.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #101 Gepost op: 09 januari 2014, 22:55:16 »
Er is een verschil tussen vega en vegan hè?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #102 Gepost op: 09 januari 2014, 23:01:15 »
 Sorry, ik was alleen bezig met het stremsel. :bloos

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #103 Gepost op: 05 maart 2014, 11:53:46 »
Die saus smaakt precies naar de frut op diepvriespizzas. Het heet tegenwoordig tosti-quick saus (het is van remia) maar smaakt nog hetzelfde. Aanrader voor in het keukenkastje!
Naar aanleiding van deze draad weer eens een pot gekocht maar mijn smaak is echt zoveel minder zoet geworden de laatste tijd dat ik dit nu niet meer lekker vind  :( Voor degenen die wel van een zoetige tomatensaus houden is het vast nog steeds een goede optie, ook op een baguette uit de oven bijvoorbeeld: baguette overlangs doormidden snijden en onder de grill leggen met de ronde kant naar boven, als hij bruin is eruit halen, omdraaien, besmeren met de Tosti quick saus, oregano en peper erover en dan geraspte kaas, terug onder de grill tot de kaas gesmolten is. Ik gebruik hier nu zelfgemaakte tomatensaus voor, zonder suiker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Anesitas

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #104 Gepost op: 07 maart 2014, 08:39:07 »
Bij mij staat behalve het dierenleed, het milieu (weet u welke gevolgen intensieve [melk]veehouderij voor het milieu heeft?) o.a. ook eigen gezondheid hoog in het vaandel. Denk ook eens aan antibiotica, hormonen etc. etc.!  Gelukkig is zo goed als alle biologische kaas wel vegetarisch gestremd, en die kalfjes worden in ieder geval niet gelijk bij de moeders weggehaald, en hebben een veel beter leven!
Namens de gehele kaas-producerend wereld wil ik hierbij even opmerken dat het stremsel welke uit de lebmaag van kalveren gehaald wordt niet de reden van slachten van deze kalveren is. Het is een nevenproduct ;) Het is bij wet verboden kalveren (dieren in het algemeen) te slachten voor oogsting voor een minimaal lichaamspercentage.

Binnen Europa beschikken wij over slechts één mogelijkheid van vegetarisch stremmen, dit is de stremmingsvariant met Plantenextracten. Bij de Microbiologische variant wordt de bacterie ge'injecteerd' met een runder-gen en dus mag deze variant in veel landen niet gezien worden als een 100% vegetarische variant.

Buiten Europa is er een stremmingsvariant te vinden welke goedkoper is dan de stremmingsvariant met Plantenextracten, dit is een door een aziatisch onderzoeksbureau ontwikkelde technologie welke gebruik maakt van GMO's (Genetisch Gemodificeerde Organismen). Dit is dan ook de reden dat deze techniek in Europa niet gebruikt wordt.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #105 Gepost op: 07 maart 2014, 14:27:07 »
Bij mij staat behalve het dierenleed, het milieu (weet u welke gevolgen intensieve [melk]veehouderij voor het milieu heeft?) o.a. ook eigen gezondheid hoog in het vaandel. Denk ook eens aan antibiotica, hormonen etc. etc.!  Gelukkig is zo goed als alle biologische kaas wel vegetarisch gestremd, en die kalfjes worden in ieder geval niet gelijk bij de moeders weggehaald, en hebben een veel beter leven!
Namens de gehele kaas-producerend wereld wil ik hierbij even opmerken dat het stremsel welke uit de lebmaag van kalveren gehaald wordt niet de reden van slachten van deze kalveren is. Het is een nevenproduct ;) Het is bij wet verboden kalveren (dieren in het algemeen) te slachten voor oogsting voor een minimaal lichaamspercentage.

Het maakt mij niet uit wat de reden is van slachten, ik wil geen dode dieren eten en heb dan ook geen behoefte aan bijproducten van de slacht. Ik verafschuw de verindustrialisering van dieren, dat ze producten zijn die winst op moeten leveren ipv levende wezens waar liefdevol voor gezorgd wordt.
Mijn gebruik van zuivel en eieren heb ik sterk teruggebracht nadat ik me realiseerde wat daar allemaal mis mee is.

Anesitas

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #106 Gepost op: 10 maart 2014, 14:47:07 »
Uiteraard begrijp ik dat, echter vraag ik u dan toch. Wat is het materiaal van uw bank, schoenen, jas, autostoelen en kussens? Wollen kledij heb ik geen problemen mee, aangezien deze dieren niet geslacht worden bij afname hiervan.