Vegatopia Forum

De hondjes zijn leuk-draad

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #240 Gepost op: 24 maart 2014, 08:24:30 »
Gave link zeg, Eelco!


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #241 Gepost op: 26 maart 2014, 13:58:02 »
De Hans Klok/Kazan voor honden, en die honden snappen er net zo weinig van als mensen als hun koekje ineens verdwenen is :heart:.

http://cuteoverload.com/2014/03/25/dude-wheres-my-treat/


(ik vraag me dus ook af waar die koekjes gebleven zijn... als hij ze in zijn mouw zou stoppen, zouden de honden dat toch gewoon ruiken?)

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #242 Gepost op: 27 maart 2014, 22:37:52 »
Een kennis van ons, Elke Vogelsang, gaat nu behoorlijk 'viral' (o.a. Bored Panda) met zeer expressieve foto's van honden. Vooral de eerste foto 'achter' de link vind ik geweldig.

Die zijn leuk  :D

Ook op Yahoo trouwens, 1 na laatste vind ik erg mooi :heart:
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #243 Gepost op: 28 maart 2014, 08:07:41 »
De Hans Klok/Kazan voor honden, en die honden snappen er net zo weinig van als mensen als hun koekje ineens verdwenen is :heart:.

http://cuteoverload.com/2014/03/25/dude-wheres-my-treat/


(ik vraag me dus ook af waar die koekjes gebleven zijn... als hij ze in zijn mouw zou stoppen, zouden de honden dat toch gewoon ruiken?)
Ocharme, die honden zijn helemaal in de war, niet lief van die man, hoor!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #244 Gepost op: 06 mei 2014, 13:25:30 »
De vriendschap tussen een puppy en een ekster-achtige:

http://cuteoverload.com/2014/05/03/just-a-couple-o-mates-hangin-out/


Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #245 Gepost op: 27 mei 2014, 01:19:20 »
Wij werden vanochtend, een uur voordat de wekker zou gaan, wakker gebeld. De buurman van twee deuren verderop. Gepensioneerd, 73 jaar, net fris uit het zwembad. "Ik wilde u, als teken van goede wil, mededelen dat ik vanaf nu precies ga noteren wanneer uw hond blaft." Eh, wat? "Ja, u weet als musicus donders goed dat dat hondengeblaf overlast veroorzaakt. Ik zal dit desnoods bij de stad melden en u eventueel zelfs voor de rechtbank slepen. Ik ben 73 en wil de laatste jaren van mijn leven in rust doorbrengen." Op de vraag waarom hij niet gewoon eerder even zijn probleem als goede buur had aangekaart, meldde hij dat dat toch geen zin zou hebben, want "het maakt u toch niets uit wat de buren moeten doormaken".

Inderdaad was het de afgelopen dagen mooi weer en we hebben een avondje tot laat buiten gezeten. Waarbij inderdaad onze hond Lytse een paar keer wat in de tuin had gehoord en heeft geblaft (hoogstens tot middernacht). En we hadden vrolijk hondenbezoek, met af en toe wat gezellig lawaai. Maar ons inziens niet overdreven lawaaierig of problematisch. Dat vonden ook de buren (waar we overigens wél erg goed contact mee hebben). Meneer is een moeilijk geval, zo'n archetypische Duitse klager (Nederlandse klagers zijn er vast ook), die al heel wat buurtgenoten in het vizier heeft gehad (de overburen hebben tijdens het gesprek uit het raam geleund en enigszins geamuseerd meegeluisterd, hun sympathie lag bij ons). Meneer had trouwens het vroege tijdstip bewust uitgezocht, als een soort kinderachtige 'vergelding'.

Nu is de vraag wat we hiermee moeten doen. Meneer lijkt het serieus te menen en is - bleek uit het verleden - niet te beroerd officiële instanties in te schakelen. Daar hebben we helemaal geen zin in. Maar we willen de zomer ook niet in de huiskamer doorbrengen. Mensen, we leven in een stad (nou ja, een stadje ter grootte van Hengelo), absolute rust of stilte vind je hier niet.

Vervelend hoe één persoon zo maar ineens je leven kan vergallen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.922
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #246 Gepost op: 27 mei 2014, 10:14:30 »
Misschien denken de officiele instanties 'Daar heb je die zeur weer'? Een beetje overlast mag sowieso (in Nederland iig), zolang het niet onredelijk is.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #247 Gepost op: 27 mei 2014, 14:36:58 »
Inderdaad, wonend in een stad moet je een zekere overlast gewoon accepteren, je woont nou eenmaal met zovele bij elkaar dat er altijd wel wat is. Bovendien zal er ook wel iemand op zijn/haar beurt last van jou hebben zoals jij last van een ander hebt. Dat is wat ik mezelf voorhoud.

Een archetypische Nederlandse klager die niet eerst zelf met de buren heeft gepraat krijgt in Rotterdam te maken met een buurtmediator. Hier in dit polderrijke land moet over overlast overlegd worden met als gevolg dat overdreven klagers door de mand vallen en als het even mee zit geconfronteerd worden met de overlast die ze zelf (vaak zonder het te beseffen, ze vinden zichzelf zo normaal en de rest van de wereld doetut fout!) veroorzaken.

Overigens zat ik afgelopen weekend in de tuin toen verderop op het binnenterrein twee honden (buiten geparkeerd, baasjes binnen) elkaar ineens niet heel aardig meer vonden en op elkaar gingen schelden. Hun geblaf zette een derde hond aan tot gehuil. Het was geen van alle heel dichtbij maar na zo'n minuut of 5 begon het al heel vervelend te worden en als dat gebeurt wanneer ik wil slapen dan heb ik er echt last van. Maar niets zo erg als mensen die hun kinderen op zondagochtend om zeven uur in de tuin zetten en zelf terug in bed gaan. Dat je tijdens het ontwaken al geteisterd wordt door gebler en ruzie van andermens kinderen.

Aiko

Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #248 Gepost op: 27 mei 2014, 14:56:54 »
Op zich nog wel netjes dat de meneer in ieder geval even aangeeft dat hij nu begonnen is met een dossier opbouwen. Bij wijze van spreken had hij ook gelijk de instanties op je af kunnen sturen. Kan zelf niet beoordelen hoe geregeld het overlast is, en of het ook altijd dezelfde bron is, maar weet wel dat geluidsoverlast een erg indringend probleem kan zijn.

Zelf kan ik ook erg slecht tegen sommige geluiden, met name geluiden die je niet zomaar als een ruis kan negeren (bliepjes van electronische speledingen zoals telefoons, gerammel en gebonk van mensen met flesjes en andere tikken, dom geneuzel en bonkmuziek). Reden dat ik bijvoorbeeld zo'n telefoonstoorder heb voor in de trein, dan kom ik tenminste een beetje tot rust in 95% van de gevallen. Thuis merk ik ook erg goed als er een auto voor de deur staat met muziek aan, iemand veel heenenweer loopt in de avond / nacht en dat soort dingen. Op dat soort momenten ben ik erg blij dat er iets bestaat als wassen oordopjes. Wat een geweldige dingen zijn dat. Maarja, om daar buiten bed om ook mee rond te lopen, is weer zeer onprettig.

De hond binnenlaten als hij in een blafferige bui is lijkt me al een redelijke tegemoetkoming. Je hoeft niet volledig op je knieën te gaan voor een klacht, maar een beetje tegemoet komen kan nooit kwaad.

brenda_lelie

Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #249 Gepost op: 27 mei 2014, 15:22:57 »
Hier op het pleintje zijn sinds een jaar ongeveer ook erg veel honden. En die slaan allemaal aan zo rond 11 uur savonds. Elke avond. Echt heel vervelend als je net slaapt, je bent meteen weer klaarwakker.

Ik kan me wel voorstellen dat je daar een beetje gestoord van wordt eerlijk gezegd.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #250 Gepost op: 27 mei 2014, 16:03:55 »
Op zich nog wel netjes dat de meneer in ieder geval even aangeeft dat hij nu begonnen is met een dossier opbouwen. Bij wijze van spreken had hij ook gelijk de instanties op je af kunnen sturen. Kan zelf niet beoordelen hoe geregeld het overlast is, en of het ook altijd dezelfde bron is, maar weet wel dat geluidsoverlast een erg indringend probleem kan zijn.
Volgens alle andere buren is de geluidsoverlast incidenteel en valt heel erg mee. Een hond blaft nu eenmaal af en toe. En het is echt niet zo dat Lytse de godganse dag, of regelmatig heel lang, of altijd 's avonds laat blaft. Als hij niet gaat sjoemelen met zijn dossier, dan heeft hij geen poot om op te staan (zo'n dossier moet sowieso door getuigen, de buren dus, worden bevestigd en ondertekend - en die zijn dat niet van plan.
Citaat
De hond binnenlaten als hij in een blafferige bui is lijkt me al een redelijke tegemoetkoming. Je hoeft niet volledig op je knieën te gaan voor een klacht, maar een beetje tegemoet komen kan nooit kwaad.
Dat doen we natuurlijk al. Kijk, ik kan me heel goed voorstellen dat voor sommige mensen de grens tussen 'het horen' en je er aan storen anders ligt dan bij anderen. Echter, mocht dat het geval zijn, dan klop je in eerste instantie even bij de buren aan en kaart je het probleem aan. Meneer denkt meteen te moeten gaan dreigen met een procedure en zo, en dat vind ik niet echt een goede insteek voor een goed, constructief gesprek, om het maar mild uit te drukken.

Volgens de buurvrouw is de buurman een 'vervelende lul' met 'klagen als enige hobby naast puzzelen', helaas 'kan hij dat erg goed en overtuigend'.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #251 Gepost op: 17 juni 2014, 13:08:22 »
Hoe is de situatie nu, Eelco?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #252 Gepost op: 17 juni 2014, 13:09:05 »
De Hans Klok/Kazan voor honden, en die honden snappen er net zo weinig van als mensen als hun koekje ineens verdwenen is :heart:.

http://cuteoverload.com/2014/03/25/dude-wheres-my-treat/


(ik vraag me dus ook af waar die koekjes gebleven zijn... als hij ze in zijn mouw zou stoppen, zouden de honden dat toch gewoon ruiken?)

Uit dezelfde serie, nu met een blaffende man:
http://jezebel.com/humans-impersonate-dogs-barking-dogs-lose-all-of-their-1591725348

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #253 Gepost op: 17 juni 2014, 14:09:48 »
Hoe is de situatie nu, Eelco?
We zijn sindsdien de buurman nu al drie, vier keer op straat tegengekomen (en dat terwijl wij hem de afgelopen jaren niet of in ieder geval niet bewust hebben gezien). Hij heeft ons telkens bijna overdreven vriendelijk gegroet en zelfs olijke klikgeluidjes naar de hond gemaakt. Blijkbaar is hij tevreden met de vooruitgang (we letten ietsje beter op, maar juist nu we er beter op letten, merken we dat Lytse echt niet veel blaft). Wij beantwoorden de begroeting netjes maar kortaf. Goede maatjes zullen we wel nooit worden.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.604
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #254 Gepost op: 02 juli 2014, 23:09:52 »
Ik ben niet zo'n hondenmens, maar de hond van mijn zus is wel een voorbeeldig exemplaar. Ze is een herdermix, zwart met wit, en goed opgevoed.
Morgen gaan mijn zus, mijn nicht en ik naar Wechter, dus we waren vanmiddag al komen logeren. De hond is echt superblij als er visite is, ze komt steeds even checken of je er nog bent en of je nog steeds geen likje wil.

Nu ligt ze uitgeteld op de vloer, want ze heeft vanmiddag geen dutje gehad. M'n zus d'r man blijft thuis op haar passen. Wat een fijn hondeleven heeft ze toch  :)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #255 Gepost op: 06 september 2014, 22:59:38 »
In Santiago de Chile lopen veel straathonden rond. De meeste daarvan zijn in een gezin opgegroeid en op een gegeven moment op straat gezet, omdat er een kind kwam, omdat wandelen te veel tijd kostte, en meer van dat soort redenen.

Dat is natuurlijk niet zo leuk, maar het lijkt er op dat de honden tóch een goed leven hebben. De inwoners geven de honden regelmatig te eten (botten van de slager, restjes van het hotel) en de honden zijn streetwise genoeg om te leren waar er wat te snaaien valt. Weldoorvoede, vriendelijke, sociale honden - die in de winter (als het 's nachts wel tot 11 graden kan afkoelen) zelfs warme vesten krijgen (de winter in Chili loopt ten einde, er lopen nog steeds honden met vest rond). In ieder geval een spannender leven dan de hele dag in een apartement met drie keer per dag hetzelfde rondje.

Afgelopen dinsdag was het iets te laat geworden, en de combinatie jetlag en wijn was niet erg goed voor onze coördinatie. Toch moesten we te voet terug naar het hotel (de metro rijdt slechts tot een uurtje of elf). De laatste twintig minuten werden we begeleid door twee honden, die voor ons uit liepen, de kruispunten controleerden en kwispelend aangaven dat de boel veilig was. Auto's die te snel reden kregen meteen ook maar een waarschuwende blaf. Als beloning hebben ze zich uitgebreid laten aaien.
« Laatst bewerkt op: 07 september 2014, 02:46:36 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #256 Gepost op: 07 september 2014, 11:10:43 »
 :heart:

Jammer dat zo'n hondje niet 1 2 3 is mee te smokkelen in een vliegtuig ;).

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #257 Gepost op: 11 november 2014, 14:53:37 »
Vanochtend is in Arnhem een busje met daarin 15 honden (hondenuitlaatservice) gestolen.

Het gaat om een witte Renault Traffic met het kenteken 12-VDN-8

https://www.facebook.com/WaarIsOnzeAngel/photos/a.416799248355504.83464.416798891688873/778198822215543/?type=1&fref=nf


Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #258 Gepost op: 11 november 2014, 16:21:57 »
Vanochtend is in Arnhem een busje met daarin 15 honden (hondenuitlaatservice) gestolen.

Het gaat om een witte Renault Traffic met het kenteken 12-VDN-8

https://www.facebook.com/WaarIsOnzeAngel/photos/a.416799248355504.83464.416798891688873/778198822215543/?type=1&fref=nf

Busje met vijftien honden teruggevonden in Arnhem
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #259 Gepost op: 11 november 2014, 16:34:29 »
 :cheer: