Ik heb een nieuw loopmaatje! Nadat Bastiaan donderdag met K. heeft geleerd naast de fiets te lopen, was ik vandaag aan de beurt voor de paasspecial van de hondenschool hond-en-sport. Eerst heeft de trainster gekeken hoe de hond zo reageert (is hij een trekker, een volger of absoluut niet geïnteresseerd), daarna een paar korte rondjes rennen met de hond aan de lijn (met buikgordel en lijn met vering).
Meneer vond het geweldig, liep meteen goed mee en negeerde de rest van de wereld. Terwijl de rest aan het inline-skaten of fietsen was, lag meneer tevreden uit te rusten in het gras, tussen mijn benen. En na de training heb ik meteen 2 km met Bastiaan gerend (de rest van de weg terug mocht hij pootje-baden, drinken, snuffelen). En thuis hadden we dan een bijzonder tevreden, vermoeide hond, die morgen vast een beetje spierpijn heeft.
Volgens de trainster moet Bastiaan in ieder geval zo'n 4 kilometer (rondje Hohnsensee) vol kunnen houden. Mijn normale rondje van goed 7 kilometer is voorlopig nog te lang. Maar een betere motivatie om zelf ook regelmatig te joggen is er niet!