Vegatopia Forum

De hondjes zijn leuk-draad

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #160 Gepost op: 18 februari 2012, 01:22:26 »
Via het Nederlandse kooikerforum hebben we tot onze verrassing wel zeven beterschapskaartjes ontvangen. Erg lief, maar ook onverwacht. Na de treurige dood van Bastiaan en dit voorval met Lytse zijn we dus officieel pechvogels. In Duitsland is het versturen van verjaardags-, huwelijks-, beterschap- en andere kaartjes niet zo gebruikelijk, dus K. moest stiekem wel een beetje gniffelen.

Vanochtend waren we bij de dierenarts. De wond geneest goed en het verband mocht er nu al af. Volgende week de hechtingen er uit. Maarreh, een beetje dramatisch ziet het er nog wel uit:

Nu het verband er af is, krabt hij zich nauwelijks meer (hij deed dat al verbazingwekkend weinig, vond ik).

Het slechte nieuws is: volgende week staat Lytse een nieuwe operatie te wachten. Zijn (volwassen) hoektanden zijn er achter de melktandjes uitgekomen. En die drukken de melktandjes nu wel in een rare hoek, maar niet er uit. Dat wordt dus narcose en trekken - en daarna weer een à twee dagen groggy.

Meneer heeft er gelukkig nog geen weet van wat hem te wachten staat...
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2012, 01:24:36 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #161 Gepost op: 20 februari 2012, 00:29:35 »
Vrijdag heeft K. nog een husky-contactadres gekregen en hij heeft er meteen een emailtje naar toe gestuurd, waarin het hele gebeuren werd beschreven. Vanochtend al een antwoord.

Een schot in de roos, we hadden namelijk de leidster van het groepje te pakken (citaat: " :lol: "). Ze vindt het jammer dat een van de honden Lytse heeft gebeten en wenst hem beterschap.

Echter, dat we zo negatief over het groepje hadden geschreven, vond ze ronduit arrogant. Ten eerste had geen van de huskies tot dusver een hond aangevallen of verwond (nou ja, dat moeten we maar geloven), ten tweede is het toch volkomen logisch dat een grote hond soms een kleine hond als prooi ziet (o? Ook goed opgevoede honden?), ten derde "heeft u wel eens een écht toegetakelde hond gezien (eh, na een fikse vechtpartij ziet een hond er vast erger toegetakeld uit, maar puppie-net-niet-doodgeschud vind ik eigenlijk erger), en ten vierde "was het weliswaar goed dat u in de knieën bent gegaan om uw hond te beschermen, maar u had de huskies niet weg mogen sturen, dat vinden ze niet leuk" (eh, hoe kun je je hond beschermen zonder de andere honden op een afstand te houden?). In ieder geval bevestigt ze wel het beeld dat we van het groepje hadden.

Desalniettemin heeft ze onze email doorgestuurd naar de eigenares van de bewuste husky en die zal contact met ons opnemen om een regeling mbt de ontstane kosten te bespreken. Dat vind ik al heel wat. Maar eigenlijk had ik liever wat meer begrip en inzicht, en dan maar geen geld, gezien. We laten het nog maar even bezinken voordat we antwoorden.

Ondertussen hebben we een mailtje gekregen van de bezitster van de bewuste husky, in zeer beroerd Duits (maar dan wel zoals een native speaker beroerd Duits schrijft, gewoon slordig). Ze is blij dat het met Lytse weer beter gaat en komende week zal haar verzekeringsagent contact met ons opnemen. Eerst zien, dan geloven. Ook wilde ze ons op het hart drukken dat zij uit het voorval de nodige consequenties heeft getrokken. In ieder geval is de boodschap aangekomen!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #162 Gepost op: 20 februari 2012, 00:55:36 »
Nou, hopen dat de eigenaresse wel serieus is. Die andere persoon zou ik zeker van repliek dienen, wat een schandalig antwoord. Heb je foto's meegestuurd van Lytses verwondingen?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #163 Gepost op: 20 februari 2012, 01:06:09 »
Wat een onzin ook dat grote honden kleine als prooi zouden zien, voorzover ik weet zijn honden uitermate slecht in relatieve grootte, althans Sandy is heel lang met haar kop tegen de bank gelopen omdat Isis de fret er wel onder kon. En als zij nu iets engs ziet, verstopt ze zich achter Leila, die half zo groot is.

En Leila is natuurlijk echt een klein hondje en was een nog kleiner pupje, ik heb nog nooit een hond iets anders zien doen naar haar dan kalmerende signalen, lippen likken, gapen, speelboog of zelfs gaan liggen op grote afstand, voordat ze haar netjes via een boog benaderden. En Leila's beste vriendje is een rottweiler, da's echt geen klein hondje. Haar tweede beste vriendje is een Duitse dog waarmee ze getraind heeft ;D
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #164 Gepost op: 20 februari 2012, 01:07:13 »
Leila's allerbeste vriendje is natuurlijk Sandy, maar daarna heeft ze grote reuenvriendjes.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #165 Gepost op: 20 februari 2012, 01:14:57 »
Ik ben de tel kwijt! Hoeveel huisdieren heb jij? Ik dacht dat je twee katten en twee fretten had. Maar je hebt dan dus ook een hond?

Wat een verhaal, Eelco en wat een frustrerende reactie van die vrouw. De tweede vrouw lijkt het iets beter te snappen. Maar sowieso, al zouden grote honden kleine honden als prooi zien, dan is dat toch alleen maar reden ze heel goed in de gaten te houden?

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #166 Gepost op: 20 februari 2012, 01:20:26 »
De huskies kwamen natuurlijk meteen op hem af, maar na een paar minuten was de groep ook weer tot rust gekomen. Tot ineens een van de honden in een flits Lytse in de nek pakte en wegdroeg. Dat was overduidelijk geen spel meer. Bliksemsnel ingegrepen, puur op intuitie.

Jahaa, maar je had er toch op z'n minst wel even rekening mee kunnen houden dat dat "niet leuk" was voor die huskies...! ??? Wat een bizarre opmerking van die vrouw.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #167 Gepost op: 20 februari 2012, 11:26:05 »
Ik ben de tel kwijt! Hoeveel huisdieren heb jij? Ik dacht dat je twee katten en twee fretten had. Maar je hebt dan dus ook een hond?

Nee ik heb drie katten en twee fretten en mijn ouders hebben twee hondjes, maar de hondjes zijn gekomen toen ik nog thuis woonde, dus horen ze nog steeds een beetje bij mij en ben ik de vaste oppas enzo.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #168 Gepost op: 20 februari 2012, 13:48:02 »
Ah! Ik ben weer up to date! ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #169 Gepost op: 10 maart 2012, 00:54:08 »
Nou, hopen dat de eigenaresse wel serieus is. Die andere persoon zou ik zeker van repliek dienen, wat een schandalig antwoord. Heb je foto's meegestuurd van Lytses verwondingen?
De foto's hebben we niet opgestuurd, wel een uitvoerige beschrijving van het gebeuren en de diagnose c.q. rekeningen van de dierenkliniek en de dierenarts. Nu nog maar afwachten wat de WA-verzekering ermee doet. Overigens is de wond, na een tussentijdse ontsteking, weer volledig genezen. En - dat had ik hier nog niet gemeld, geloof ik, Lytse heeft überhaupt geen hondentrauma aan het gebeuren overgehouden.

Het wordt trouwens lente  ;D
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #170 Gepost op: 10 maart 2012, 14:48:16 »
Ik heb een hond opgevangen :) Ze heet Mara en opgevangen uit Spanje. Ze zou daar anders waarschijnlijk afgemaakt zijn, dus nu heeft ze iig zekerheid dat ze mag leven :)

Foto's staan hier: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3460929841611.2170451.1221880656&type=3

Ze is erg rustig en lief. Houdt van knuffelen en geaaid worden.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #171 Gepost op: 10 maart 2012, 15:07:43 »
@Eelco: fijn dat Lytse weer helemaal hersteld is!


@Draakje: wat een leuke dame! Ik lees dat je al flink aan de wandel bent met haar?;). Blijft ze bij je of is het tijdelijk?

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #172 Gepost op: 10 maart 2012, 19:06:44 »
Wat een mooie hond, Draekje! Fijn dat het zo goed met haar gaat.

Eelco, wat een leuke foto van Lytse weer!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #173 Gepost op: 10 maart 2012, 20:30:47 »
 :thumbsup: Fantastisch, Draek. Ze ziet er erg lief uit.

En een mooie lente-foto van Lytse, Eelco. Zo lyts is ie al niet meer.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #174 Gepost op: 10 maart 2012, 21:38:21 »
Die blik in de ogen van Mara, bijna 2 druppels water de Dina. Ik mis haar nog steeds...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #175 Gepost op: 11 maart 2012, 23:29:19 »
Harm Edens vind onze Lola zo'n leuke hond ;D. Hij en zijn vriend fietsten langs toen mijn moeder met haar door het bos wandelde en hij stapte af om Lola even te bewonderen.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #176 Gepost op: 12 maart 2012, 10:38:41 »
En wie mag Harm Edens dan wel zijn?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #177 Gepost op: 12 maart 2012, 12:31:54 »
En wie mag Harm Edens dan wel zijn?

Van Dit Was Het Nieuws: http://nl.wikipedia.org/wiki/Harm_Edens

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #178 Gepost op: 12 maart 2012, 13:10:07 »
O, gelukkig, ik vreesde dat ik hem ergens van moest kennen, maar aangezien ik dat programma niet kijk kan het dus kloppen dat zijn naam mij niets zegt.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #179 Gepost op: 14 mei 2012, 23:47:53 »
Voor moederdag (ja ja, ik zit in de goede draad) heb ik mijn moeder een spelletje gegeven dat ze samen met de hond kan doen: http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_sport/bezigheid/karlie_intelligentiespeelgoed/159739

Net belde ze nog even speciaal om trots te meldden dat Lola het spelletje begint door te krijgen ;D.