Vegatopia Forum

De hondjes zijn leuk-draad

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #140 Gepost op: 17 januari 2012, 17:14:03 »
Fijn!

Sloeg de schrik je niet even om het hart, met de gebeurtenissen van vorig jaar in het achterhoofd?

Offline greet

  • *****
  • 2.671
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #141 Gepost op: 17 januari 2012, 18:51:23 »
 :)
Goed zo

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #142 Gepost op: 17 januari 2012, 19:03:12 »
Sloeg de schrik je niet even om het hart, met de gebeurtenissen van vorig jaar in het achterhoofd?
Natuurlijk! Anders hadden we het misschien nog een dagje aangekeken - en misschien ook de bloedwaarden niet laten testen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #143 Gepost op: 01 februari 2012, 22:31:32 »
voor de honden liefhebbers ;). In een andere versie zegt-ie er nog bij: "It's a dog liberation song!"

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #144 Gepost op: 03 februari 2012, 15:01:42 »
Ik pas vandaag op de hondjes van mijn ouders, en dat ziet er zo uit: http://lockerz.com/s/180252893

Volgens mij vader heeft Leila, de wollige witte, een kleine blessure aan haar achterhand, waardoor ze niet kan springen. Nu houdt Leila sowieso niet zo van springen, ze wordt liever opgetild, en ik zie haar best in staat om een raar pasje te maken voor mijn vader zodat hij haar optilt.
Ik kan natuurlijk geen hondjes op de bank tillen, dus heb ik een opstapje gemaakt met een kartonnen doos. Gaat prima. De eerste keer dat ze zo op de bank was gestapt besloot ze alleen dat ze het niet leuk vind en sprong er weer af en ging naast me zitten en keek me aan met haar "optillen"-blik  ;D

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #145 Gepost op: 03 februari 2012, 15:25:48 »
 :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #146 Gepost op: 12 februari 2012, 22:36:57 »
Niet alle honden zijn leuk. Lytse is vandaag door een husky in de nek gebeten!

Het was mooi winterweer, dus wij zijn er op uitgetrokken, naar het 'Hundewald', een losloopgebied in de buurt van Wildemann in de Harz.

Aldaar aangekomen was er een groep van ca. tien mensen met nog een paar meer huskies. De mensen begroetten ons en gaven meteen wat 'nuttige tips'.

De huskies kwamen natuurlijk meteen op hem af, maar na een paar minuten was de groep ook weer tot rust gekomen. Tot ineens een van de honden in een flits Lytse in de nek pakte en wegdroeg. Dat was overduidelijk geen spel meer. Bliksemsnel ingegrepen, puur op intuitie.

We hebben snel het terrein verlaten en toen pas gemerkt dat Lytse een aardige vleeswond had. Dus terug om adresgegevens te vragen van de eigenaar van de husky - sind een poosje is een WA-verzekering voor de hond verplicht in Nedersaksen. De groep toonde echter geen begrip: zo erg is het toch niet, in een losloopgebied kan zoiets nu eenmaal gebeuren, ONZE verzekering zou dit moeten dekken en meer van dat soort onzin. Dus zijn we zonder naam of adres van de eigenaar vertrokken.

Met wat moeite hebben we een dierenziekenhuis in de buurt gevonden, in Osterode. Pas toen, ook door de uitleg van de dierenarts, beseften we ten volle dat het ook heel anders had kunnen aflopen. Het nekvel was losgerukt van de spieren. Toen de arts wilde controleren of de zenuwen naar de ogen niet waren beschadigd, werd het Kristof even zwart voor de ogen.

Om een lang verhaal niet al te lang te maken: Lytses nek en hals zijn kaalgeschoren en hij is geopereerd. Nu ligt hij, groggy van de narkose en duidelijk zwaar onder de indruk, met een verband om zijn nek, afwisselend bij mij en bij Kristof op de schoot of buik, of tussen de armen. Dinsdag gaan we naar onze eigen dierenarts om het verband om te wisselen en alles na te kijken. Na een dag of tien moet hij dan weer de oude zijn - dat wil zeggen, lichamelijk. Psychologisch heeft hij vast ook een klap opgelopen, dus wij gaan zo snel mogelijk weer honden (eerst honden die wij kennen en die hij kent) opzoeken. Desnoods met onze hondentrainster.

Ondertussen heeft de dierenarts ons in contact gebracht met een huskyfokster in Wildemann, die heeft beloofd rond te vragen (ze heeft al een mogelijke verdachte op het oog). Allereerst zou het goed zijn als die &@#$@-mensen eens flink de waarheid te horen krijgen. Ach, en de kosten (182 euro tot dusver) zouden wij eigenlijk ook wel graag vergoed willen zien.

Maar nu moeten we ons eerst maar proberen te ontspannen. Morgen zien we wel verder.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #147 Gepost op: 12 februari 2012, 22:53:06 »
:nooo: Arme Lytse....
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #148 Gepost op: 13 februari 2012, 00:00:26 »
Jeetje... Misschien kun je nog online kijken bij lokale huskyclubs of die gisteren een wandeling organiseerden daar?

Een keer naar elkaar grijpen snap ik nog, maar dat een hond een toch niet al te kleine hond in het nekvel wegdraagt lijkt me een teken voor de baas dat die heel erg op moet passen. Een klein hondje had het misschien niet overleeft.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #149 Gepost op: 13 februari 2012, 00:31:55 »
Zo. Lytse is ondertussen weer een beetje de oude. Hij heeft nog wat pijnstiller gekregen en is op mijn buik in slaap gevallen. Hij herkende de tuin weer, heeft geplast en is naar de trap gegaan, zoals altijd. Ik heb hem naast K. op mijn kussen neergelegd en ga nu ook naar bed.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Edda

  • ***
  • 159
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #150 Gepost op: 13 februari 2012, 07:52:07 »
hopelijk herstelt jullie Lytse voorspoedig , hoe gaat het inmiddels met hem ?



Offline greet

  • *****
  • 2.671
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #151 Gepost op: 13 februari 2012, 10:59:52 »
Ja, en kan je anders geen klacht bij de politie neerleggen ofzo? Zoiets kan toch niet, een hond met zo'n gedrag, stel dat die dat bij meerdere hondjes doet, of erger nog, bij kinderen... Tsss...
Hopelijk voelt Lytse zich weer snel de oude :-\

Offline Edda

  • ***
  • 159
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #152 Gepost op: 13 februari 2012, 11:11:29 »
hondengedrag naar andere honden en naar kinderen zijn twee verschillende dingen , vind het altijd wat minder prettig als dat op 1 hoop word gegooit , maar ik vind wel dat als een dier rare fratsen richting soortgenootjes vertoont de eigenaar hier wel wat mee hoort te doen , mocht een dier niet met andere honden kunnen, muilkorven, of niet los laten in een gebied
mocht er onacceptabel gedrag richting mensen voorkomt lijkt me hetzelfde van toepassing trouwens

hoewel uitlaten dan ook weer lastig word, een hond aan de lijn is niet handig in een gebied waar honden loslopen...dus kom ik toch weer op muilkorf en aangelijnd houden, want een gemuilkorfde hond is nogal weerloos en kan zich niet verdedigen in geval van nood...

en ik altijd zoiets heb van "alsjeblieft, als je je hond niet de baas kan zoek dan alsjeblieft iemand die dat wel kan of laat iemand je leren hoe het moet "
   als ik alleen al hier op het dorp ga kijken hoeveel honden er als een soort projectiel door het dorp vliegen...al dan niet met eigenaar aan het andere eind van de lijn met daarbij twee uitvoeringen.... de 1 brullend en met de hakken in het zand, de ander al buikschuivend en smekend of hondlief misschien eventueel zou willen luisteren, en dan heb ik het niet alleen over de veel voorkomende slecht opgevoedde kleintjes, maar ook over grote witte herders en kruisingen molosser etc. terwijl die dieren bij een persoon die wat steviger in de schoenen staat hartstikke braaf zouden kunnen zijn ...

maar ik dwaal af geloof ik   ::)



edit : mocht ons Eyckje besluiten op die manier met mij door het dorp te gaan, mag hij alvast beginnen met huilen  :duh: :zakoverhoofd:



« Laatst bewerkt op: 13 februari 2012, 13:46:18 door Edda »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #153 Gepost op: 13 februari 2012, 13:30:36 »

   als ik alleen al hier op het dorp ga kijken hoeveel honden er als een soort projectiel door het dorp vliegen...al dan niet met eigenaar aan het andere eind van de lijn met daarbij twee uitvoeringen.... de 1 brullend en met de hakken in het zand, de ander al buikschuivend en smekend of hondlief misschien eventueel zou willen luisteren,

 ;D

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #154 Gepost op: 15 februari 2012, 01:17:16 »
K. was vanochtend met Lytse bij de dierenarts. De wond geneest goed en is kleiner dan we dachten (8 centimeter). Vers verband eromheen en vrijdag terugkomen. En we hebben geen problemen de medicijnen binnen te krijgen: de antibioticapil vreet hij als eerste uit zijn bakje en ook de pijnstiller-ontstekingsremmer lijkt hem te smaken.

En hoezo 'arme hond'? Meneer was weer helemaal bij de pinken en flink pubertair. Dat heb ik afgestraft met een fikse wandeling van een klein uur, met tussendoor ook wat samen rennen. Precies wat hij nodig had - dat vond hijzelf tenminste wel.

En hoezo 'hopelijk geen hondentrauma'? Vanmiddag had Kristof de retriever Mia met baasje al ontmoet en hij ging er enthousiast op af. Tijdens onze wandeling ben ik een stuk opgelopen met beagle Flo en baasje (Flo wil niet spelen). En ook op de andere honden is hij enthousiast afgelopen (dat wil zeggen, dat wilde hij... met andere honden spelen zit er nog even niet in).

Dusseh: boven verwachting alles!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #155 Gepost op: 15 februari 2012, 02:19:02 »
pubertair.
Da's een germanisme toch? Ik weet even niet hoe ik het zou noemen, maar zeker niet pubertair.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #156 Gepost op: 15 februari 2012, 02:19:38 »
puberaal zou ik zeggen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #157 Gepost op: 15 februari 2012, 02:20:29 »
Maar wat fijn dat het zo goed gaat met Lytse, ga je nog iets doen om de andere eigenaar te vinden/aansprakelijk te stellen?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #158 Gepost op: 15 februari 2012, 12:36:51 »
Oeps, 'pubertair' is inderdaad een germanisme (van 'pubertär'). Ik bedoelde inderdaad puberaal gedrag. ('Pubertair' komt ook in het Nederlands voor, maar verwijst dan naar een bepaald stadium, bv 'pre-pubertair'). Ik woon al te lang in Duitsland  ::).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #159 Gepost op: 15 februari 2012, 13:34:05 »
Elmo is dus voor onbepaalde tijd op vakantie bij mijn nichtje. Maar dit gaat niet van een leien dakje. Hij (parson russell terrier) speelt baas over 2 border collies, en hij is niet mals. De eerste kennismaking vorige week was onstuimig maar niet boosaardig verlopen. Hij is erg dominant, inclusief berijden. Zaterdag hebben we hem dan voor goed gebracht. De wandeling samen met de jongste bordercollie ging goed, maar 's avonds kwam dan de oudste border erbij, die is doof en oud en humeurig en heeft artrose. Voor alle zekerheid kreeg die dus een muilkorf om, maar het was Elmo die de andere gebeten heeft. Eens de borders in hun hok zitten, is hij weer een lief schattig volgzaam hondje, maw een echt Jeckyll and Hyde dus. Gisteren hebben ze voor het eerst alle drie samen in een afgezet stuk een uur gespeeld zonder conflicten. En vanmorgen zijn ze samen gaan wandelen. Mijn nichtje heeft Elmo vastgemaakt aan de jongste border en ze zo vrij laten lopen. Ze hoopt dat Elmo zo leert bij de groep te blijven, want hij is een jager, ik heb hem nooit los durven laten in het veld. Binnen enkele weken/maanden zou ik hem terug gaan halen, als de huisbaas niet meer bij ons moet zijn. Van hem mogen geen honden, maar in het contract staat huisdieren toegelaten als ze geen overlast bezorgen. Maar stel dat het na een tijdje zo goed klikt, dan is het bijna zonde om hem terug te halen, omdat daar zoveel meer te beleven valt. Gemengde gevoelens dus, voor hem is het bij ons ook maar saai in huis met een klein tuintje. Maar ja, we zullen wel zien.