Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De katten- en poezendraad
« Reactie #920 Gepost op: 26 maart 2017, 11:21:05 »
Dank voor jullie antwoorden!

ZooPlus heeft nu net van de rol in de aanbieding: http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik/kattennet/kattennet/28651

Als je het in de tuin doet, moet je er dan echt een ren van maken, met dat gaas ook aan de bovenkant, of lukt het met een 'weitje' ook (dus alleen aan de zijkanten afzetten)?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #921 Gepost op: 26 maart 2017, 16:01:24 »
Je moet wel zorgen voor een beetje overhang, maar een hele ren is alleen nodig bij erg ondernemende katten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #922 Gepost op: 09 april 2017, 10:02:26 »
Een waarschuwing voor degenen met honden of katten: een veelgebruikte ontstekingsremmer is prednisolon of prednison. Een beetje een paardenmiddel, en waar niet voor gewaarschuwd wordt is dat dit diabetes kan veroorzaken. Mijn ene kat heeft na een injectie prednisolon (ivm bronchitis) diabetes gekregen, en ik wist dus niet dat dit een risico was. Het kan echt nodig zijn, prednison, maar vraag aan je dierenarts of hij even op suiker wil meten voor de injectie, en ook bijvoorbeeld twee - vier weken later, zeker als je een oudere kat hebt. Hou ook een oogje op drink- en plasgedrag na de injectie, bij eerste tekenen van veel drinken en plassen laten checken.

Weer een update, want het is weer mis... Door een verkoudheid die maar niet over ging is ze op neusdruppels met corticosteroiden gezet. Nee, dit veroorzaakt echt geen suikerziekte. Is heeeeel anders dan injecties. Mooi niet, vanmorgen zat ze op een bloedglucose van 27. Ik stop natuurlijk direct met de neusdruppels (Dexamathason) en ga morgen direct naar de DA terug.

Ik ben boos. Op mezelf, dat ik niet vanaf dag 1 van de neusdruppels getest heb (na 2 weken pas). Op de dierenartsen die weer geen flauw idee hebben van wat suikerziekte kan triggeren en wat niet.

Ik hoop dat het snel uit haar lijfje is en ze herstelt, maar reken erop dat ik vanaf morgen weer insuline ga spuiten voor een tijdje.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #923 Gepost op: 09 april 2017, 11:15:12 »
 :(

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #924 Gepost op: 18 april 2017, 16:08:57 »
Een waarschuwing voor degenen met honden of katten: een veelgebruikte ontstekingsremmer is prednisolon of prednison. Een beetje een paardenmiddel, en waar niet voor gewaarschuwd wordt is dat dit diabetes kan veroorzaken. Mijn ene kat heeft na een injectie prednisolon (ivm bronchitis) diabetes gekregen, en ik wist dus niet dat dit een risico was. Het kan echt nodig zijn, prednison, maar vraag aan je dierenarts of hij even op suiker wil meten voor de injectie, en ook bijvoorbeeld twee - vier weken later, zeker als je een oudere kat hebt. Hou ook een oogje op drink- en plasgedrag na de injectie, bij eerste tekenen van veel drinken en plassen laten checken.

Weer een update, want het is weer mis... Door een verkoudheid die maar niet over ging is ze op neusdruppels met corticosteroiden gezet. Nee, dit veroorzaakt echt geen suikerziekte. Is heeeeel anders dan injecties. Mooi niet, vanmorgen zat ze op een bloedglucose van 27. Ik stop natuurlijk direct met de neusdruppels (Dexamathason) en ga morgen direct naar de DA terug.

Ik ben boos. Op mezelf, dat ik niet vanaf dag 1 van de neusdruppels getest heb (na 2 weken pas). Op de dierenartsen die weer geen flauw idee hebben van wat suikerziekte kan triggeren en wat niet.

Ik hoop dat het snel uit haar lijfje is en ze herstelt, maar reken erop dat ik vanaf morgen weer insuline ga spuiten voor een tijdje.

He bah Sam! Wat naar. Ik wist dit niet, dus bedankt voor de waarschuwing!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #925 Gepost op: 18 april 2017, 16:11:42 »
Mijn katten hadden gisterochtend een kadootje op de badmat (jakkes) gelegd. Ik weet niet wat het was, waarschijnlijk een veldmuisje. Er lagen alleen wat ingewanden en bloed. Lekker dan (buiten lagen ook nog 2 lijkjes van het een of het ander).

Vervolgens hing mijn kater tot aan het plafond in de gordijnen (zware volwassen kater met in-between-gordijnen, als een wonder waren ze nog heel) en later had hij een ekster te pakken in de tuin, die met een lamme vleugel de rest van de dag in de tuin zat (katten binnen gehouden). We hebben geprobeerd de ekster te vangen maar hij was steeds te snel.

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #926 Gepost op: 18 april 2017, 16:23:02 »
Wel ondernemend, die katten van jou, en ze denken vast dat je vlees tekortkomt ;D

Het gaat al weer de goede kant op met de insuline, ik spuit nu nog maar hele kleine beetjes, hoop dat ze eind van de week weer helemaal zonder kan.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Vega-Robbie

• 144
  • Geslacht: Man
« Reactie #927 Gepost op: 18 april 2017, 21:24:51 »
Sneu bericht over de stationskat Brammetje uit Purmerend:

Stationskat Brammetje wordt vermist: "Verscheurd door onzekerheid"

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #929 Gepost op: 19 april 2017, 19:39:40 »
Inderdaad, positief nieuws over Brammetje.

Zou Brammetje binnenkort weer zijn oude luierende leventje als treinsreizigerspotter en treinspotter kunnen en mogen oppakken?
Kater Brammetje woont op station Purmerend Weidevenne: "Het is een vreemdganger geworden"

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #930 Gepost op: 30 mei 2017, 22:27:51 »
Ik wil de tuin afgazen door bovenaan de schutting gaas naar binnen te maken (zie http://oi66.photobucket.com/albums/h255/Hhenny/garden3.jpg). Zouden katten nu beter blijven hangen met hun voorpootjes aan fijnmazig gaas of aan gaas met een brede maas? Ik ben namelijk bang dat ze door een soort van klauteren alsnog kan ontsnappen.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #931 Gepost op: 12 juni 2017, 08:46:23 »
Ik denk dat de boodschap wel duidelijk is bij poes, volgens mij maakt het niet uit. Ik zou voor het goedkoopste gaas gaan.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #932 Gepost op: 12 juni 2017, 08:47:29 »
In zijn vlogs (matijn nijhuis) doet Matijn een high-five met zijn driepotige poes Els (love here). Nu oefen ik al een paar dagen met onze Pieter en snoepjes maar hij snapt het nog niet  :(

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #933 Gepost op: 12 juni 2017, 10:21:07 »
Bij mij kunnen 2 het erg goed, 1 wat minder en de andere twee weigeren het.

Je kunt ze alleen aanleren wat ze uit zichzelf doen, dus als jij katten hebt die uit zichzelf hun pootje in je hand leggen (om aandacht te vragen bv) gaat het erg makkelijk. Zit kun je alle katten aanleren, omdat zitten een houding is waarin ze aandacht hebben, maar na 5 jaar proberen heb ik liggen opgegeven, het is te tegennatuurlijk voor katten om te gaan liggen als ze vol aandacht bij het spel zijn.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #934 Gepost op: 12 juni 2017, 10:22:33 »
Overigens is 1 van de weigeraars wel een kat die haar pootjes veel gebruikt, maar zij gelooft gewoon niet in kunstjes. Als ik snoepjes heb en ze niet geef, bijt ze in mijn hand.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #935 Gepost op: 12 juni 2017, 12:25:02 »
Ik heb zelf denk ik ook te weinig geduld. 'Zit' zou inderdaad wel moeten lukken.

Heb geprobeerd mijn konijn te leren dat klikken met mijn tong gelijk staat aan een lekker takje peterselie, maar na lang oefenen (vond ik althans  ;)) legde hij de link nog niet. Als ik met mijn tong klik dan blijft ie rustig zitten.

Offline meisbaer

• 5.620
« Reactie #936 Gepost op: 12 juni 2017, 18:53:49 »
Mijn hamster houdt van routine, dus hij leert zichzelf vanalles aan. Ik moet alleen herkennen dat hij iets op een bepaalde manier wil, en dan net doen alsof ie naar me luistert  ;)

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #937 Gepost op: 13 juni 2017, 09:03:37 »
Hahahaha! Een soort omgekeerde commando's.

Dan luisteren mijn katten ook heel goed als ik zeg: "Poespoes, kom eens hier NIET naartoe maar loop heel ongeinteresseerd precies de andere kant op"

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #938 Gepost op: 13 juni 2017, 14:24:57 »
Mijn katten komen eigenlijk vrijwel altijd als ik ze roep. Is dat raar?

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #939 Gepost op: 13 juni 2017, 14:57:52 »
De mijne komen ook vrijwel altijd, alleen als ze heel diep slapen niet.