Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #800 Gepost op: 29 november 2013, 12:09:52 »
http://themetapicture.com/watch-him-grow-up-with-them/ :heart:

Ik mis mijn fretjes :(

edit: moet ik wel de link erbij zetten  ::)

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #801 Gepost op: 29 november 2013, 14:12:13 »
Oooihhhhh zo schattig!

Maarreh, die fretten zijn extreem veel liever dan de mijne. Laatst zat Kai een keer in de kooi van Puk, en Puk beet hem niet. Kai en ik waren allebei verbaasd.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #802 Gepost op: 29 november 2013, 14:33:42 »
Bij mij ging het ook niet zo hoor. Toen mijn ex Lucifer had gevonden (een klein verwilderd katje) hielpen mijn fretten wel het ijs te breken, en zij vonden het wel leuk, zo'n pluizig ding in huis. Ik weet nog dat Mokkel verwoede pogingen deed om een nestje in zijn vacht te maken  :heart:. Na een tijdje ontdekten ze dat het een leuk spelletje was om hem in zijn achterpoten te bijten als hij wegliep, en niet veel later ontdekte hij dat hij een stuk sterker was geworden en ze makkelijk aankon. The end of a beautiful friendship.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #803 Gepost op: 29 november 2013, 18:15:27 »
Bij mij is Puk wel van het billen happen, maar de katten hebben geen idee dat ze sterker zijn.

Jet speelt vrij regelmatig kat en muis met Puk (ze denken alleen allebei dat de ander de muis is) en Kai deed dat laatst ook een keer.
Bij mijn achterbuurvrouw waren de fret en kat even oud, en die waren wel echt supergoed vriendjes.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #804 Gepost op: 23 december 2013, 18:26:24 »
Het spannendste van de hele verhuizing was natuurlijk hoe de katten het zouden vinden.

De verhuisdag zelf vonden ze niet leuk, voor de veiligheid zaten ze de hele dag in reismandjes. De daadwerkelijke verhuizing, achterin de bus, vonden ze ook al niet leuk en toen waren ze in het nieuwe huis.

Ik deed het deurtje van Plien open en die stapte uit en ging eens kijken. Halverwege vond ze het al leuk, want het is groot genoeg om lekker rond te rennen. Sindsdien is Plien dus aan het rondrennen, wat ze afwisselt met knuffelen.

Jet en Kai bleven in eerste instantie gewoon in hun reismandje zitten. Maar toen ik met stinkkussen en kattekruidspeeltjes kwam, wilden ze er wel uit. Jet ging onder de bank liggen en Kai onder een verwarming achter een doos.
Toen ik na een uur ofzo toch Puk moest laten lopen, kroop Jet op een kast waar ik inmiddels weer een reismandje op had gezet en ging in het mandje liggen (uiteraard) en Kai kroop in een kastje.

Puk had ook een spannende dag gehad, dus die ging na een uurtje weer slapen en toen riep Jet mij om gezamelijk het huis te bekijken. Toen wij alle kamers uitgebreid hadden bekeken, heeft zij Kai gehaald, die eerst in een kast in de slaapkamer ging zitten, maar uiteindelijk met Jet en Plien toch wel een beetje heeft rondgekeken.

Kai en Jet zijn volgens mij vannacht ook nog behoorlijk bezig geweest, Plien lag gewoon in mijn armen.

Vandaag gaat wel goed, Kai gaat mee plassen, zoals hij in het oude huis ook deed, Plien rent nog steeds rond (je kunt ook echt een rondje rennen in mijn huis, dat is extra leuk) en ook Jet kom ik overal wel tegen. Kai en Jet verstoppen zich nog wel heel goed als er iets gebeurt of als er iemand binnenkomt. Nu deden ze dat in het oude huis ook wel, maar niet als ze al in een afgesloten kamer zaten en dat doen ze nu nog wel. Maar ik ben best tevreden, ze hadden echt nog veel banger kunnen zijn.
Plien rent op iedereen af "ik heb een groot huis, als je met me mee rent, laat ik het zien" en ik heb haar ook al 2 keer moeten tegenhouden bij de voordeur. Blijkbaar is het huis toch niet groot genoeg en wil ze graag de rest van het gebouw erbij  ;D

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #805 Gepost op: 03 januari 2014, 23:57:55 »
Een waarschuwing voor degenen met honden of katten: een veelgebruikte ontstekingsremmer is prednisolon of prednison. Een beetje een paardenmiddel, en waar niet voor gewaarschuwd wordt is dat dit diabetes kan veroorzaken. Mijn ene kat heeft na een injectie prednisolon (ivm bronchitis) diabetes gekregen, en ik wist dus niet dat dit een risico was. Het kan echt nodig zijn, prednison, maar vraag aan je dierenarts of hij even op suiker wil meten voor de injectie, en ook bijvoorbeeld twee - vier weken later, zeker als je een oudere kat hebt. Hou ook een oogje op drink- en plasgedrag na de injectie, bij eerste tekenen van veel drinken en plassen laten checken.

Inmiddels is ze even van de insuline af, haar lijf kan zelf weer insuline produceren, maar ik weet niet of dit blijvend is. Ik heb zelf een glucosemeter gekocht en heb alles vanaf dag 1 bijgehouden in een tabel, heb vaak gemeten vandaar dat ik er meteen bij was toen haar suiker waardes ineens heel snel omlaag gingen en ik moest gaan afbouwen met insuline.

Het kan echt heel hard gaan met suikerziekte, ze was in twee weken bijna een kilo afgevallen, kreeg een blaasontsteking (bekende complicatie), moest een aantal keren extra vocht hebben via een infuus, ze was echt doodziek. Vanaf het moment dat ze insuline kreeg ging het heel snel beter. Na een maand opbouw van de hoeveelheid insuline en een maand stabiel ging ze in remissie (minder insuline nodig) en was ze in twee weken van de insuline af, dat is nu 1,5 week geleden. Ik blijf voorlopig testen op haar suikerniveau.

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #806 Gepost op: 04 januari 2014, 00:10:26 »
Een waarschuwing voor degenen met honden of katten: een veelgebruikte ontstekingsremmer is prednisolon of prednison. Een beetje een paardenmiddel, en waar niet voor gewaarschuwd wordt is dat dit diabetes kan veroorzaken.

Geldt ook voor mensen. Maar naar zeg. Wist de dierenarts het niet?

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #807 Gepost op: 04 januari 2014, 01:25:55 »
Het is ook superbelastend voor de nieren, of iig voor fretten, maar dan neem ik aan dat dat redelijk universeel is.

Maar ja, het is een paardenmiddel, ik ken het vooral als iets wat gegeven wordt als niets anders meer werkt.

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #808 Gepost op: 04 januari 2014, 08:59:46 »
Geldt ook voor mensen. Maar naar zeg. Wist de dierenarts het niet?
Ja, die wist het wel, zei meteen dat het heel verklaarbaar was en dat sommige katten al na 1 injectie diabetes krijgen. Des te stommer dat ze niet waarschuwen of controleren op suikerziekte.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.652
    • Mijn Homepage
« Reactie #809 Gepost op: 14 januari 2014, 21:25:59 »
De Hondjes zijn leuk-draad heeft op de Dieren, natuur & milieu-indexpagina een zogenaamde sticky, zodat het te allen tijde bovenaan in de indexpagina wordt weergegeven. Oneerlijk! Gezien de hoeveelheid berichten staat dit in schril contrast met De katten en poezendraad, die een veelvoud aan berichten omvat èn al jaren langer bestaat, maar geen sticky heeft (of is?). Tijd voor gerechtvaardigdheid voor katten, die natuurlijk sowieso veel leuker zijn...
Bij deze dus  :kitty:
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #810 Gepost op: 15 januari 2014, 22:02:06 »
Zou mijn vader dit kunnen maken?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #811 Gepost op: 15 januari 2014, 22:48:43 »
De Hondjes zijn leuk-draad heeft op de Dieren, natuur & milieu-indexpagina een zogenaamde sticky, zodat het te allen tijde bovenaan in de indexpagina wordt weergegeven. Oneerlijk! Gezien de hoeveelheid berichten staat dit in schril contrast met De katten en poezendraad, die een veelvoud aan berichten omvat èn al jaren langer bestaat, maar geen sticky heeft (of is?). Tijd voor gerechtvaardigdheid voor katten, die natuurlijk sowieso veel leuker zijn...
Bij deze dus  :kitty:

:D

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #812 Gepost op: 15 januari 2014, 22:50:46 »
Zou mijn vader dit kunnen maken?

Oh wauw, wat cool zeg! Ik ken je vader niet dus weet niet of hij het kan, maar ik zou het hem sowieso laten proberen als ik jou was!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #813 Gepost op: 16 januari 2014, 01:44:06 »
Er was vandaag een bouwvakker hier, die voortdurend naar buiten liep en toen betrapte ik Plien op door het raam kijken om te kijken of ze hem naar buiten kon zien lopen  :D
Kan alleen niet, want wij hebben geen zicht op de voordeur, maar misschien kon ze wel zijn auto zien, ik heb zelf eigenlijk niet gekeken.

En ik ben heel blij, nu de katten gesettled vinden ze het superfijn hier. 's Avonds gaan ze miauwen dat ik alle deuren open moet zetten en dan gaan ze met z'n drieën racen  :heart:
In het oude huis speelden ze alleen in duo's.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #814 Gepost op: 19 januari 2014, 12:58:26 »

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #815 Gepost op: 19 januari 2014, 19:38:14 »
Ohhh! Schattig!

Mirri doet dat ook, maar die likt ook andere lichaamsdelen. Ze zou een ideale poes zijn voor bestofiele vrouwen.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #816 Gepost op: 19 januari 2014, 19:54:02 »
Alle poezen doen dat toch?

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #817 Gepost op: 19 januari 2014, 20:03:10 »
Jareth likt wel Mirri (tegen haar zin over het algemeen), maar niet mij (al is Jareth een kater).

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #818 Gepost op: 19 januari 2014, 20:08:28 »
Ja dat zei. Plien en Jet likken mij, Kai likt alleen Plien en Jet, niet tegen hun zin, maar hij houdt ze voor de zekerheid wel in de houdgreep.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #819 Gepost op: 19 januari 2014, 20:29:47 »
Ik vond het ook zo schattig hoe dat kindje deed, telkens legt het vol vertrouwen het hoofdje terug neer.