Het spannendste van de hele verhuizing was natuurlijk hoe de katten het zouden vinden.
De verhuisdag zelf vonden ze niet leuk, voor de veiligheid zaten ze de hele dag in reismandjes. De daadwerkelijke verhuizing, achterin de bus, vonden ze ook al niet leuk en toen waren ze in het nieuwe huis.
Ik deed het deurtje van Plien open en die stapte uit en ging eens kijken. Halverwege vond ze het al leuk, want het is groot genoeg om lekker rond te rennen. Sindsdien is Plien dus aan het rondrennen, wat ze afwisselt met knuffelen.
Jet en Kai bleven in eerste instantie gewoon in hun reismandje zitten. Maar toen ik met stinkkussen en kattekruidspeeltjes kwam, wilden ze er wel uit. Jet ging onder de bank liggen en Kai onder een verwarming achter een doos.
Toen ik na een uur ofzo toch Puk moest laten lopen, kroop Jet op een kast waar ik inmiddels weer een reismandje op had gezet en ging in het mandje liggen (uiteraard) en Kai kroop in een kastje.
Puk had ook een spannende dag gehad, dus die ging na een uurtje weer slapen en toen riep Jet mij om gezamelijk het huis te bekijken. Toen wij alle kamers uitgebreid hadden bekeken, heeft zij Kai gehaald, die eerst in een kast in de slaapkamer ging zitten, maar uiteindelijk met Jet en Plien toch wel een beetje heeft rondgekeken.
Kai en Jet zijn volgens mij vannacht ook nog behoorlijk bezig geweest, Plien lag gewoon in mijn armen.
Vandaag gaat wel goed, Kai gaat mee plassen, zoals hij in het oude huis ook deed, Plien rent nog steeds rond (je kunt ook echt een rondje rennen in mijn huis, dat is extra leuk) en ook Jet kom ik overal wel tegen. Kai en Jet verstoppen zich nog wel heel goed als er iets gebeurt of als er iemand binnenkomt. Nu deden ze dat in het oude huis ook wel, maar niet als ze al in een afgesloten kamer zaten en dat doen ze nu nog wel. Maar ik ben best tevreden, ze hadden echt nog veel banger kunnen zijn.
Plien rent op iedereen af "ik heb een groot huis, als je met me mee rent, laat ik het zien" en ik heb haar ook al 2 keer moeten tegenhouden bij de voordeur. Blijkbaar is het huis toch niet groot genoeg en wil ze graag de rest van het gebouw erbij