Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #80 Gepost op: 03 juli 2011, 01:19:30 »
Orijen, Applaws, Taste of the Wilde,  Acana en Porta 21 Feline Finest Sensible zijn granenvrij en allemaal bij Zooplus verkrijgbaar.

Offline koekje

• 2.503
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 07 juli 2011, 17:11:06 »
Brokken zijn niet nodig en niet zo gezond voor een kat. Van Yarrah is er volgens mij wel een smaak kuipje/blik zonder carbs, weet alleen niet welke. Er is ook bio-kvv. Bandit, Darf (weet niet of ze ook kattenversie hebben), Carnibest (kan pens inzitten, want die versie is voor honden).
Vega-brokken voor een kat niet doen. Daar zullen ze best op overleven als het meezit, maar daar is ook alles mee gezegd. Zelfs een hamster heeft behoefte aan dierlijke eiwitten, want dat is een omnivoor, net als muizen en ratten en varkentjes en kippen. Ik geloof dat cavia's wel vegetariërs zijn. Caviaatjes zijn hele leuke diertjes.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #82 Gepost op: 07 juli 2011, 19:51:44 »
Yep, cavia's en konijnen zijn 100% vegetariër.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hega

• 131
« Reactie #83 Gepost op: 09 juli 2011, 18:33:22 »
Momenteel heb ik brokken van de Albert Hein; Indoor.
Soms heb ik ook Purina; Indoor of Adult.
Toch wil ik wel meer overgaan op Yarrah.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #84 Gepost op: 24 juli 2011, 17:50:08 »
Plien eet boeken! Vooral als ze op tafel of op de bank liggen, als ze in de kast staan laat ze ze wel met rust.

Ga maar eens met mijn ouders bellen of zij nog tips hebben, één van hun siamezen deed het ook (boeken en puzzelstukjes, wij hadden als kind nooit complete puzzels omdat Sam de stukjes jatte en dan de uitsteekseltjes opat), en het enige wat ik me daarvan kan herinneren is dat er nooit papier mocht rondslingeren. Boeken met een harde kaft lustte hij niet, maar die kan ik niet vasthouden.

De papieren tassen die als speelgoed door het huis slingeren eet ze dan weer niet. Maar ze heeft wel van de week mijn prikbord van de muur getrokken omdat ze een hapje wilde nemen uit een vvv-bon.

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

• 7.187
« Reactie #85 Gepost op: 25 juli 2011, 15:42:21 »
Een van mijn katten eet kartonnen dozen. Of in ieder geval, vermaalt kartonnen dozen tot snippertjes.
Een andere kat eet plakband. Die wil het ook echt proberen door te slikken.
Enige remedie to dusver: geen kartonnen dozen laten staan, zeker niet die met plakband er nog aan.
Ik vrees dat er niets anders op zit dan je boeken goed opbergen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #86 Gepost op: 27 juli 2011, 02:50:01 »
Ja, ik was er al bang voor, want ik kon me herinneren dat de kater nooit alleen in de huiskamer mocht omdat daar boekenkasten stonden, en post lag enzo.

Mijn moeder wist me te vertellen dat Sam nog niet eens de ergste was, maar dat de anorexia-siamees nog veel erger was, voordat ze anorexia kreeg dan. (Ze is overleden toen ik 4 was, en daarvoor was ze 2 jaar lang op vanalles onderzocht en gedwangvoederd enzo, maar de papiereetfase heb ik echt niet meer meegekregen.)

Plien neemt gelukkig maar kleine hapjes, en post laten rondslingeren had ik al heel snel afgeleerd, nu ook maar boeken netjes wegzetten als ze niet van mij zijn. Kartonnen dozen vind Plien ook leuk, maar ze maakt alleen een randje met gaatjes erin, bijt er niets af.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #87 Gepost op: 28 juli 2011, 11:29:58 »
Ik heb 2 geweldig leuke oppas poezen :) 2 rode katers op t ene adres 2 ragdolls op t andere. Vooral de ragdolls vind ik erg leuk. de kleinste van het stel kletst de oren van mijn kop  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #88 Gepost op: 28 juli 2011, 17:00:47 »
Vier leuke oppaspoezen dus.

Ik kwam net toen ik thuis kwam beneden Poes tegen, die woont verderop. Eerst bukte ik om haar te aaien, maar we stonden naast een fiets en ze sprong op de bagagedraager, wel makkelijk, scheelt bukken. Vervolgens ging m'n mobiel en terwijl ik die uit m'n broekzak peuter en opneem, besluit Poes dat het nog veel gezelliger kan. Toen stond ik daar dus met Poes in m'n nek. Ik heb nu wel wat gaatjes in m'n linkerschouder van haar nageltjes, maar zo lief  :heart:

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #89 Gepost op: 29 juli 2011, 09:20:50 »
 :heart:

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #90 Gepost op: 31 juli 2011, 17:55:05 »
Ik was even naar de supermarkt geweest en bij thuiskomst stond er een ouder echtpaar tegen het raam aan te tikken. Ik zei "Leuk zijn ze hè?" en er volgde een heel verhaal, die zwarte, die was toch zo geweldig, en normaal zouden ze nooit tegen ramen aantikken, maar deze vroeg er gewoon om, en die andere twee, die vonden ze ook wel mooi hoor, maar die zwarte, zo mooi gebouwd, zo'n leuk klein katje en ze liep altijd mee als ze langsliepen en dan tikte zij ook tegen het raam en dan tikten zij maar terug en gingen ze even spelen  :heart:

Kai en Jet liggen wel eens in de vensterbank te slapen en dan gaan er ook veel mensen voor het raam staan, om ze even goed te bekijken. Maar Plien is de enige van mijn drietal die echt fans heeft, en die heeft er ook ontzettend veel. Ik word heel vaak op straat aangesproken door mensen "he, jij bent toch dat meisje met die mooie katten, die zwarte is zo leuk, ze speelt altijd met mij/mijn kind/mijn hondje".

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #91 Gepost op: 31 juli 2011, 19:11:11 »
 :)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Aiko

« Reactie #92 Gepost op: 31 juli 2011, 22:20:35 »
Oh, kom ik ook eens ongegeneerd naar binnen loeren!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #93 Gepost op: 31 juli 2011, 22:27:33 »
Ja doe jij ook eens vriendjes worden met Plien. Plien vind bezoek trouwens ook gezellig ;)

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #94 Gepost op: 01 augustus 2011, 12:43:06 »
Vier leuke oppaspoezen dus.

Ik kwam net toen ik thuis kwam beneden Poes tegen, die woont verderop. Eerst bukte ik om haar te aaien, maar we stonden naast een fiets en ze sprong op de bagagedraager, wel makkelijk, scheelt bukken. Vervolgens ging m'n mobiel en terwijl ik die uit m'n broekzak peuter en opneem, besluit Poes dat het nog veel gezelliger kan. Toen stond ik daar dus met Poes in m'n nek. Ik heb nu wel wat gaatjes in m'n linkerschouder van haar nageltjes, maar zo lief  :heart:

nee de ragdolls zijn leuk de rode katers wel ok :P
tis trouwens een hele beestenboel waarop ik pas (in totaal 2 caafjes, 1 lovebird, 3 kipjes, 4 katten en 2 konijnen een aqaurium en 2 vijvers) maar, melvin de kat zou ik t liefst mee naar huis nemen en nooit mee terug brengen :angel:

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Ray01

• **
  • 55
« Reactie #95 Gepost op: 01 augustus 2011, 17:29:46 »
Sorry als ik even off topic ga, maar heeft iemand deze beesten wel eens gezien?  :o
Ik kende ze niet, wel heel apart moet ik zeggen.

Wou ze jullie niet onthouden  :)

http://www.metro.co.uk/weird/822520-woolly-sheep-pigs-arrive-at-essex-zoo

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #96 Gepost op: 01 augustus 2011, 21:28:25 »
Wij hebben een kat. Ze houdt er van om gekroeld te worden. Echter van het ene op het andere moment begint ze met tanden en nagels zich te verzetten als we haar aan het kroelen zijn. Moeten we met haar naar de psychikater?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #97 Gepost op: 01 augustus 2011, 21:35:46 »
Nee, je moet eerder stoppen met kroelen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #98 Gepost op: 01 augustus 2011, 21:44:52 »

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #99 Gepost op: 01 augustus 2011, 21:53:29 »
Nee, je moet eerder stoppen met kroelen.

Dan gaat ze juist zo liggen met haar kinnetje om aan te geven dat we haar nog meer moeten kroelen. Wanneer is genoeg genoeg?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!