Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #780 Gepost op: 14 november 2013, 22:09:29 »
Ik heb een vriendin die een kat met een snelle schildklier had, het komt volgens mij best veel voor bij oudere katten. Alleen Azrael was nog heel jong toch? Pillen werken goed.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #781 Gepost op: 14 november 2013, 23:15:44 »
Ik werd er kattig van soms, maar dat bedoel je denk ik niet...
;D

Ik heb een vriendin die een kat met een snelle schildklier had, het komt volgens mij best veel voor bij oudere katten. Alleen Azrael was nog heel jong toch? Pillen werken goed.

Valt mee, ze is al een jaar of tien. Niet stokoud maar ook niet piepjong meer. De DA zei ook al dat het de beste van de drie mogelijke ziektes was, vanwege behandelmogelijkheden. Pff, en wij maar denken dat ze aan haar tweede jeugd begonnen was.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #782 Gepost op: 14 november 2013, 23:32:09 »
Oh, ik dacht dat Azrael het kittentje was dat uit de boom oid in jouw leven was gevallen. Die is jonger toch?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #783 Gepost op: 15 november 2013, 22:31:30 »
Nee dat is Marla, die is nu vier jaar ongeveer. De DA heeft net gebeld en het is inderdaad een te snel werkende schildklier dus Azrael zal aan de pillen moeten.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #784 Gepost op: 21 november 2013, 09:49:51 »
Nou, net de eerste pil proberen te geven maar na meerdere pogingen zaten we met een gestreste kat en kapotte handen, een nog steeds geen pil naar binnen gekregen  :-\

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #785 Gepost op: 21 november 2013, 10:08:48 »
Ik neem aan dat je de beroemde instructies wel kent?

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #786 Gepost op: 21 november 2013, 10:10:33 »
Heb je het geprobeerd met "snoepje"?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #787 Gepost op: 21 november 2013, 14:12:48 »
Ik neem aan dat je de beroemde instructies wel kent?

Niet precies deze, maar ik weet nu al dat het vanaf punt 2 mis gaat.

We hebben geprobeerd om het samen met een gistsnoepje te geven maar dat werkte in ieder geval niet. Maar we hadden ook haast vanwege werk, dus dat werkt ook niet mee. Ik heb net allerlei tips op internet gelezen, ga het straks proberen met van die maltpasta. Als dat niet werkt ga ik Easypill bestellen, dat klinkt wel goed. We moeten de rest van haar leven twee maal daags een pil geven, dus ik hoop maar dat we een goede oplossing vinden.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #788 Gepost op: 21 november 2013, 14:14:21 »
Oh wacht, ik geloof dat ik wat verder had moeten lezen  ;D

Aiko

« Reactie #789 Gepost op: 21 november 2013, 14:18:27 »
Het pilletje in slagroom verstoppen, is dat wat? Eventueel de pil hierin vermengd als poeder (bij de Hema hebben ze pillenverkruimelaars). Ik ken geen kat die slagroom kan weerstaan...

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #790 Gepost op: 21 november 2013, 14:40:08 »
De pillen mogen niet verkruimeld worden, misschien dat het dan te snel wordt opgenomen ofzo? Ik kan geen andere reden bedenken. Ik hoop eigenlijk dat het gewoon werkt met van die pasta.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #791 Gepost op: 21 november 2013, 16:27:58 »
Oh, wat kan dat een drama zijn he! Ik heb er thuis ook zo eentje. Er is ook een methode waarbij je de kat in een handdoek inwikkelt, maar dat lukte bij mij niet. En lijkt me ook niet echt een oplossing als je dat twee keer per dag moet doen.... Is niet leuk  :(

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #792 Gepost op: 21 november 2013, 16:28:01 »
Mogen ze wel met voeding? Voor de mijne mag je 5 uur vantevoren niet eten en de 4 uur eens niets met vitaminen. (Ik slik ze dus midden in de nacht.)

Maargoed, gewenning doet wonderen bij katten. Maak er een ritueel van, met veel leuks en een beetje stom. Jet gaat bv 's avonds met mij tandenpoetsen, dan sluiten we de andere 2 buiten, knuffelen we uitgebreid en dan poets ik haar tanden en doe er mondwater in.

Ik zou aan een ritueel gaan werken en dan langzaam die pillen introduceren, eventueel in wat lekkers (vleesgehakt werkt bij mij ook prima, maar bij mij eten ze pillen ook gewoon uit de hand). Dan mislukt die pil in de eerste 2 weken misschien, maar dat is beter dan 10 jaar iedere dag vechten om die pil erin te krijgen.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #793 Gepost op: 21 november 2013, 16:30:15 »
Met Jip ben ik ook verschillende pillen kwijtgeraakt omdat ik ze in een bakje deed en dan een theelepel water ging pakken en toen ik me omdraaide had één van de katten de pil alweer op.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #794 Gepost op: 21 november 2013, 16:48:38 »
Oja, als je toch zuivel gaat proberen, Griekse yoghurt zou iets beter verdragen worden dan slagroom.

« Reactie #795 Gepost op: 21 november 2013, 17:05:46 »
De pillen mogen niet verkruimeld worden, misschien dat het dan te snel wordt opgenomen ofzo? Ik kan geen andere reden bedenken. Ik hoop eigenlijk dat het gewoon werkt met van die pasta.

Maar dan mag zo'n pil toch zeker ook niet stukgekauwd worden tesamen met de camouflage?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #796 Gepost op: 21 november 2013, 18:19:40 »
Onze Tommie heeft een chronische ontstekingaan zijn voorpoot en daarvoor moet hij Metaxalone nemen, dit is een vloeibare gel die ik met een spuitje in zijn mond geef. Ik weet niet wat erin zit maar als ik het doosje vastneem komt hij al aangelopen, gaat op zijn achterste poten staan en smikkelt en smekt zijn dosis in sneltreinvaart op. Het zou toch handig zijn als alle medicatie zo kon gegeven worden.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #797 Gepost op: 21 november 2013, 19:56:38 »
Ja, zou fijn zijn als ze de pillen gewoon een lekker smaakje geven.

Volgens mij mogen deze pillen wel met voer, ze gaf ook als tip om het in eten te verstoppen en er staat niks op het etiket.
Ik wil niet te vroeg juichen maar ik vond bij de supermarkt een soort snacksticks die zacht zijn dus heb die gekocht en daar een pilletje in verstopt en die ging zonder moeite naar binnen :)

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #798 Gepost op: 21 november 2013, 23:48:11 »
Oja, die snacksticks, die zijn echt magisch. Nooit geprobeerd met pil (want niet nodig) maar ze doen er heel moeilijke kunstjes voor.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #799 Gepost op: 22 november 2013, 09:24:12 »

Maar dan mag zo'n pil toch zeker ook niet stukgekauwd worden tesamen met de camouflage?

Volgens mij kauwen mijn katten nooit zo lang op zoiets dat het helemaal tot poeder is vermalen, maar het zal inderdaad wel in kleinere stukjes vallen. Nou ja, ik weet het ook niet, maar dat is zo'n beetje de enige instructie die ik erbij kreeg, niet verpulveren.