Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #560 Gepost op: 08 februari 2013, 09:00:40 »
Drie nachten op rij nu de katten in de slaapkamer gelaten.
Wodka geniet met volle teugen, hij krult zich op bij mijn hoofd, en blijft daar de hele nacht liggen.

Boef heeft nu wel grotendeels de boel verkend. Ongelooflijk hoe snel hij tot boven in de gordijnen kan klimmen. Alles wat herrie maakt heb ik uit de slaapkamer verwijderd. Vannacht ging het voor het eerst redelijk goed. Ik ben maar één keer wakker geworden van hem. Dit keer had ik hem dus wel al wat eerder in de slaapkamer gelaten, ongeveer een uurtje voordat ik ging slapen. Ik heb goede hoop dat dit mijn slapeloze nachten wel gaat oplossen. Even volhouden dus nog maar.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #561 Gepost op: 10 februari 2013, 11:39:11 »
Dat klinkt als een flinke verbetering! Hopelijk snel weer een hele nacht doorslapen.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #562 Gepost op: 10 februari 2013, 15:36:29 »
De hele nacht doorslapen is nog niet gelukt helaas, maar het gaat wel iedere nacht een beetje beter.
Vannacht heeft hij zelfs een paar uur in mijn knieholte liggen slapen. Lief! Daarna was het wel weer even speelkwartier, maar er zit vooruitgang in.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #563 Gepost op: 10 februari 2013, 16:25:37 »
Bij mij hebben ze altijd op bed geslapen, en meestal gaat dit goed, maar als ze echt willen spelen, dan zet ik ze in de huiskamer en doe de deuren dicht.

Bij Kai heb ik dit ook gedaan toen hij ging puberen en opeens bedacht dat hij bepaalde wanneer er gespeeld werd. Na twee nachten ruzie met Plien en Jet die het niet leuk vinden als hij bovenop ze springt als zij lekker liggen te slapen, probeerde hij het bij mij, en toen heeft ie een week op de bank moet slapen.
De eerste 3 nachten sliep ik niet, omdat hij nogal doordringend aan het miauwen was, maar nu probeert hij me toch meestal te ontzien als hij 's nachts wil spelen. (Lukt niet altijd hoor, van de week was boven op het hemelbed geklommen en zakte er op een gegeven moment doorheen, maar hij probeerde het zachtjes te doen  ;D)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #564 Gepost op: 11 februari 2013, 08:05:51 »
Pffff en vannacht waren we weer terug bij af  >:(
Vanaf half 4 heeft hij me wakker gehouden. Na een uur was ik het echt zat en heb hem in de woonkamer gezet. Toen ging hij de boeken uit de kast gooien. Daar moet ik voor opstaan, want ten eerste sloopt hij ze anders en ten tweede is het voor mijn onderburen niet zo'n fijn geluid. Vervolgens heb ik hem dus op de gang gezet, waar hij niks kan slopen. Maar toen ging hij aan de deur krabbelen en heel hard miauwen. Kortom, na half 4 praktisch niet meer geslapen dus. Goed begin van de week. Hopelijk vannacht beter.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #565 Gepost op: 11 februari 2013, 08:47:06 »
Misschien dan toch maar die benche overwegen? En oorstoppen indoen dan...

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #566 Gepost op: 11 februari 2013, 09:26:55 »
Misschien dan toch maar die benche overwegen? En oorstoppen indoen dan...

Ik weet het niet, ik vind dat zó zielig!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #567 Gepost op: 11 februari 2013, 10:01:07 »
Lijkt me ook niks hoor, ik zou dan eerder denken aan in de badkamer opsluiten oid, daar heeft hij tenminste nog een beetje bewegingsruimte.

Wij hebben zelf een krabpaal die helemaal tot aan het plafond gaat. Als Marla een raasbui heeft dan vliegt ze een paar keer naar boven en naar beneden. Geeft wel een beetje kabaal maar er gaat niks stuk, en ze kan een hoop energie kwijt.  Misschien is zoiets een idee? Vrienden van ons hebben zelf iets gebouwd met plankjes enzo, zodat de katten de hoogte in kunnen, zoiets kan ook.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #568 Gepost op: 11 februari 2013, 10:30:47 »
Zelfs in de badkamer kan hij nog genoeg vinden om te slopen  ::)
Hij bijt dan al mijn wattenstokjes doormidden bijvoorbeeld. Lastige bijkomstigheid is dat hij bijna alle kastjes en lades open weet te krijgen. Is dus nog een slimmerik ook.
Een grotere krabpaal is misschien wel een idee. Dan klimt hij hopelijk daarin in plaats van in mijn gordijnen....

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #569 Gepost op: 11 februari 2013, 11:20:20 »
Het is een goed idee zelfs. Niet dat ik denk dat alle problemen daarmee opgelost zijn, maar een grote krabpaal is (als het een beetje past in je kamer) gewoon een goed idee.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #570 Gepost op: 11 februari 2013, 11:26:19 »
Onze krabpaal staat in een hoek en neemt zo nauwelijks ruimte in. Volgens mij was hij ook niet zo belachelijk duur maar dat weet ik niet zeker want we hebben hem cadeau gehad. Ik zal eens kijken of ik een voorbeeld kan vinden.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #571 Gepost op: 11 februari 2013, 11:30:21 »
Ik denk dat het echt aandacht vragen is. Of dat Boef het ook als je overdag niet thuis bent?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #572 Gepost op: 11 februari 2013, 11:32:33 »
Tussen de 50 en 150 euro is zo'n krabpaal meestal.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #573 Gepost op: 11 februari 2013, 13:01:13 »
Ik denk dat het echt aandacht vragen is. Of dat Boef het ook als je overdag niet thuis bent?

Ja als ik er verder over nadenk is het dat volgens mij ook. Overdag slaapt hij gewoon volgens mij, hij sloopt in ieder geval (bijna) niks dan.

En ik reageer 's nachts ook steeds natuurlijk, omdat hij anders mijn spullen sloopt.
Mijn collega zei net, gewoon in de gang zetten als hij vervelend doet, met een mandje en wat speeltjes. En als hij dan aan de deur gaat krabben en miauwen dat negeren. Duurt een paar nachten, dan gaat het over. Zou het?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #574 Gepost op: 11 februari 2013, 13:14:26 »
Bij ons ging het inderdaad wel zo. De katten sliepen altijd bij ons, maar omdat L. ook bij ons op de kamer kwam slapen wilde ik ze daar niet meer hebben. Je hoort toch van die enge verhalen over katten die op een baby gaan liggen omdat het zo lekker warm is. Geen idee of er een kern van waarheid in zit maar ik wilde het liever niet uitproberen. De eerste nachten waren inderdaad moeilijk, met krabben, miauwen en naar de deurkruk springen, maar na een paar nachten hielden ze het voor gezien. 

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #575 Gepost op: 11 februari 2013, 14:05:33 »
zeker weten!

Ik zou proberen hem overdag druk bezig te houden. Bv met een voerbal of pipolino. Als hij echt zijn best moet doen om te eten, heeft hij snachts minder energie ;)

En idd 's nachts negeren, en reken er maar op dat t de eerste avonden/nachten hel wordt, kan t alleen meevallen. Elke x als jij nu snachts reageert heeft hij zijn zin. Hij krijgt aandacht!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #576 Gepost op: 11 februari 2013, 14:06:06 »
Dat maar eens proberen dan. Denken jullie dat het dan beter is als ik hem meteen in de gang zet als ik ga slapen, of pas als hij herrie begint te maken?

Offline RvO

• 286
« Reactie #577 Gepost op: 11 februari 2013, 15:03:23 »
Tussen de 50 en 150 euro is zo'n krabpaal meestal.
Met een stuk regenpijp of een balk, restant tapijt en wat restjes hout lukt het ook wel.

Aiko

« Reactie #578 Gepost op: 11 februari 2013, 15:05:19 »
Ik zou proberen hem overdag druk bezig te houden. Bv met een voerbal of pipolino.

Ik adviseer pingpongballen...
Die dingen stuiteren vanzelf alle kanten op na een goede kattepotentik, zodat je niet eens in de buurt hoeft te blijven.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #579 Gepost op: 12 februari 2013, 00:51:30 »
Maar pingpongballen maken dan weer enorm veel herrie.

Ik zou ruimte inperken/aandacht wegnemen alleen doen als "straf", dus niet als standaardnacht, maar op het moment dat hij 's nachts te druk is, zet je hem weg, en dan doe je oordoppen in. Ik zou dan weer geen bench of een reiskooi gebruiken, want dan gaat hij die niet heel tof vinden en daar heb je last van als je naar de dierenarts moet. Gewoon in een kamer met kattenbak en water.

En misschien is het even vervelend voor je buren. Dat is jammer, maargoed, ook buren hebben wel eens een hond, een kat, een baby of vallen dronken van de trap. Als die lawaaierige nacht wordt gebruikt om je kat op te voeden, dan moet dat wel eens kunnen.
Supercalifragilisticexpialidocious!