Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline karl

• 6.368
  • Geslacht: Man
« Reactie #440 Gepost op: 06 oktober 2012, 20:05:09 »
Sinds enkele dagen hangt een lieve, sociale, grijze poes met een belletje rond de hals hier rond. Laat zich aaien en wil melk. Blijkens papiertje in de brievenbussen al eens een eind verder gevonden en gevoederd, waarna de vinder op zoek ging naar de eigenaar.
Die eigenaar is een huurder van een huis wat verder, blijkt nu na navraag.
Wat moet je van dit gedrag nu denken? Verteert de poes de verhuizing niet, want de huurders wonen er nog niet zo lang.
Of gaat ze gewoon graag stappen? Is het niet zo prettig of krijgt ze niet genoeg te eten in haar huis?
Gek, in dat huis woonde ook de rosse poes die we ooit adopteerden en lange tijd ons dierbaar was, tot ze aan katten-aids stierf.
Maar die ging op de loop voor een hond die er pas was komen wonen.
We hadden al plannen om een nieuwe baas te zoeken voor de schijnbaar ontheemde grijze poes, maar dat hoeft nu dus niet. We zoeken nog een beetje een houding. Te veel aanhalen en lekkers geven: dan wijkt ze helemaal niet. Negeren spreekt tegen ons gevoel. Maar adopteren, nee nu niet meer, zeker nu we beiden allergisch blijken te zijn voor katten (hoewel we erg van hen houden.)

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #441 Gepost op: 06 oktober 2012, 22:05:06 »
Niet voeren en zeker geen melk geven (heel veel katten kunnen daar helemaal niet tegen, hoe lekker ze het ook vinden), waarschijnlijk is het een kat die graag rondscharrelt, en iedere keer als ze ergens anders dan thuis te eten krijgt, dan wordt het makkelijk om niet naar huis te gaan.

Gewoon bij af en toe aaien houden dan maar.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #442 Gepost op: 07 oktober 2012, 03:35:46 »
Leuk Greet, hou ons vooral op de hoogte  :D
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2012, 13:58:16 door haantje »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #444 Gepost op: 10 oktober 2012, 12:32:48 »
Ziet er leuk uit. Misschien ook wel iets voor mij, want Jareth graaft vaak grit naar buiten de bak.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #445 Gepost op: 10 oktober 2012, 12:55:44 »
Ik vind het net een soort ruimteschip :)
Als het echt werkt zou het ideaal zijn, maar ik heb de laatste tijd teveel kattenbakken gekocht die prut zijn. Die bak van Fem klinkt wel goed, maar vind ik dan weer vrij lelijk. Hmmm.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #446 Gepost op: 10 oktober 2012, 12:59:52 »
Ja, zou fijn zijn als je zo'n ding eerst kon testen, maar dat zal vast niet.

Ik kan eventueel op Kattenplaza om ervaringen vragen...

Mocht je 'm kopen: code voor 12% korting.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2012, 13:13:40 door Poek »

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #448 Gepost op: 10 oktober 2012, 14:56:37 »
Ik vind het net een soort ruimteschip :)
Als het echt werkt zou het ideaal zijn, maar ik heb de laatste tijd teveel kattenbakken gekocht die prut zijn. Die bak van Fem klinkt wel goed, maar vind ik dan weer vrij lelijk. Hmmm.
Kenzi heeft mooie bakken, en daar kun je een extra hoge bak indoen, maar dan heb je wel nog wat uitloop.

Ik ga er altijd maar vanuit dat ik met langharige katten altijd uitloop zal hebben en ga er even langs met blik en veger (en ik spaar voor een roomba), maar ik vind uitloopmatjes bij mooie bakken dan weer stom.

Ik heb de jumbobak ook in de keuken buiten het zicht staan, en in de huiskamer wel een kenzibak (en op de wc een hoekbak, maar die wordt alleen gebruikt als Jet diarree heeft of als Kai per se samen wil plassen, ze vinden het gewoon geen fijne bak), maar de jumbobak wordt wel veruit het meest gebruikt omdat de katten hem zo ontzettend fijn vinden. En hij kan er goed tegen als ze er met z'n tweeën op gaan zitten. De vorige keukenbak heeft een gescheurde kap daardoor en is nu een tuinbak geworden.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #449 Gepost op: 10 oktober 2012, 15:17:14 »
(en ik spaar voor een roomba),

Radar had er maandag een item over. De originele Roomba kwam als beste uit de test, maar liet nog steeds te wensen over.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #450 Gepost op: 10 oktober 2012, 15:27:43 »
Ik heb er wel veel over gelezen, en voor het gebruik van kattenbakuitloop, dus naast het 2 keer in de week gewoon stofzuigen, lijkt hij wel heel geschikt.  Maar dan hoef ik het zelf niet te doen.

Maar sowieso, mooie kattenspullen vinden, vind ik best lastig. Katten zien toch helemaal niet zoveel kleuren? Waarom moeten die krabpalen en mandjes dan altijd in van die achterlijke kleurcombinaties?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #451 Gepost op: 10 oktober 2012, 15:37:44 »
Haha, ik dacht dat die roomba een of ander superdeluxe kattenbak was, maar google leverde wat anders op. Ja zo'n stofzuiger lijkt me ook wel fijn, vooral ivm L. Ik vind dat filmpje ook zo schattig, met die kat die op zo'n stofzuiger zit, even zoeken.

En Poek, bedankt voor de kortingscode! Ik las wel een aantal positieve buitenlandse reviews, ik ga nog even zoeken of ik ook iets kan vinden over achteruitplas katten en deze bak.

@Fem: gaan je fretten ook wel eens op een van de kattenbakken, of houden ze het bij hun eigen bakjes?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #452 Gepost op: 10 oktober 2012, 15:40:54 »
Er zijn blijkbaar heel veel katten die de roomba leuk vinden, ik vind heel veel filmpjes. Deze is erg mooi, vooral als je honden niet zo leuk vindt :P

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #453 Gepost op: 10 oktober 2012, 16:14:13 »

@Fem: gaan je fretten ook wel eens op een van de kattenbakken, of houden ze het bij hun eigen bakjes?
De fretten gaan vooral op (of naast  ::)) hun eigen bakjes, maar soms ook wel op die van de katten. Maar toen de katten kitten waren gingen zij ook wel eens op de frettenbakjes, nu past dat niet echt lekker meer.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #454 Gepost op: 10 oktober 2012, 16:17:40 »
Haha, ik dacht dat die roomba een of ander superdeluxe kattenbak was, maar google leverde wat anders op.
De litter robot lijkt mij ook wel wat, als we het over superdeluxe kattenbakken hebben, maar het grote voordeel ervan lijkt mij er vooral in te zitten dat je eens 2 dagen van huis kan zonder kattenbakproblemen, maar ik moet sowieso altijd oppas regelen vanwege het voer, Jet d'r tanden en omdat mijn katten gewoon aandacht willen.

Ik zag laatst ook een linkje naar een kattenbak met het gat bovenin. Maar ik dacht niet dat het hier zou werken, want dan moet Kai wel heel moeilijk gaan doen als hij zijn kop naar buiten wil steken, en ook met oudere katten lijkt het me niet superpraktisch.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #455 Gepost op: 10 oktober 2012, 20:28:16 »
Ja die kattenbak vind ik erg mooi, en leek me ook handig ivm uitloop maar ik las dat veel katten hem te klein vinden en het dus naast de bak gaan doen, niet echt handig. En hij is sowieso heel duur.

Gwennepen

« Reactie #456 Gepost op: 21 oktober 2012, 12:57:14 »
De kat van clienten lag vanmorgen dood te gaan. 's-middags nog steeds. Ze wilden geen dierenarts bellen. Geloof niet dat ie pijn had hoor. Hij was meer in coma ofzo. Ze hadden al wel een gat in de tuin gegraven. Hij lag blijkbaar al vanaf afgelopen vrijdag op die bank en at en dronk niet meer. Sterk hartje voor een kat van 19 jaar.

Uiteindelijk heeft ie nog 24 uur ofzo geleefd. :(

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #457 Gepost op: 22 oktober 2012, 23:13:31 »
Triest  :'(
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #458 Gepost op: 10 november 2012, 14:19:51 »
Het hebben van een kat die graag op je schoot klimt is allemaal goed en wel, het zou alleen handig zijn moest ze het verschil tussen een stevige jeans en blote benen kennen...

Verder zijn we eergisteren voor haar 2de inenting gegaan, en het klein spook is op 4 weken 550 gram bijgekomen, ofte meer dan verdubbeld in gewicht. Ze was de kleinste van de nest, maar is blijkbaar haar schade aan het inhalen  :D (het is geen dikke poes, trouwens, hoor, ze heeft mooie verhoudingen dus het is niet dat ze zoveel bijkomt omdat we haar vetmesten  ;)) Ze is behoorlijk sociaal maar ook behoorlijk kat. Ze komt 's morgens gezellig spinnend rond je benen draaien, en ze zit altijd in de buurt, ze komt als je ze roept en ze zit graag op schoot. Maar eigenlijk nog iets liever vlak tegen schoot. En ze klimt er ook graag zelf op, want als je ze oppakt dan spartelt ze tot ze los mag. Maar ik pak ze lekker toch regelmatig op, anders word ze het nooit gewoon, en bovendien, zo onaangenaam vind ze het niet, ze doet gewoon liever andere dingen dan opgepakt worden. Zoals uren en uren spelen, en daarna lekker dutten. Anyways, dat was dut een kleine update over het nu 13 weken oude spook dat hier ronddwaalt  :)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #459 Gepost op: 10 november 2012, 14:34:23 »
Klinkt goed!
Dat in je blote benen klimmen zal vanzelf wel minder worden als ze ouder wordt. Of naarmate het kouder wordt;).