Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #420 Gepost op: 27 september 2012, 00:53:53 »
Omdat de duiven daar op af komen en dat is een signaal voor de mussen, roodborstjes en kool- en pimpelmeesjes dat de tuin veilig is. Ook de lijsters, merels en gaaien eten liever van de grond en niet uit de silo. Maar ik doe het zeker niet dagelijks, dus de andere dagen heb ik veel minder vogels in mijn tuintje.

En nu vond ik ook dat ik deze duif moest laten aansterken, ik heb hem zo snel mogelijk weggejaagd, dus had geen idee van of hij gewond was of niet, maar makkelijk bij eten kunnen leek me wel goed voor hem.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Gwennepen

« Reactie #421 Gepost op: 27 september 2012, 16:16:42 »
De kat van clienten lag vanmorgen dood te gaan. 's-middags nog steeds. Ze wilden geen dierenarts bellen. Geloof niet dat ie pijn had hoor. Hij was meer in coma ofzo. Ze hadden al wel een gat in de tuin gegraven. Hij lag blijkbaar al vanaf afgelopen vrijdag op die bank en at en dronk niet meer. Sterk hartje voor een kat van 19 jaar.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #422 Gepost op: 27 september 2012, 17:26:07 »
 :(

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #423 Gepost op: 01 oktober 2012, 23:22:32 »
@Fem: Beetje een laat bericht... Ik vond het opvallend vanwege de katten die er, zoals je zei, alweer rondrenden.

En wat sneu zeg, Gwen.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #424 Gepost op: 02 oktober 2012, 00:33:38 »
@Fem: Beetje een laat bericht... Ik vond het opvallend vanwege de katten die er, zoals je zei, alweer rondrenden.

Ja snap ik, maar de katten zijn alleen buiten als ik erbij kan zijn om op te passen en vogels te verschrikken, dat is dus op woensdagmiddag een uurtje en in het weekend 2x. Als het weer goed genoeg is en ik er zin in heb. Omdat mijn tuin is afgezet dat katten er niet makkelijk uit kunnen, komen de 2 loslopende katten in de binnentuin ook niet meer in mijn tuin, dus vind ik het veilig genoeg om het wel te doen. Toen de jonge mussen net uitgevlogen waren en in mijn tuin kwamen kijken (herkenbaar aan dat ze gevoerd worden,  de silo niet snappen en niet reageren op wat andere mussen gevaarlijke situaties vinden) heb ik de katten ook een paar weken binnen gehouden.

Het is een beetje schipperen, maar ik heb zulke toffe vogels in de binnentuin, dat ik wel mijn best doe om ze in leven te houden door bij te voeren, en incidenteel moet ik dan een duif uit de kaken van Kai redden.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #425 Gepost op: 03 oktober 2012, 12:42:37 »
Ik had gisteren afgesproken met de vriendin van een goede vriend en kattensnoepjes voor hun kittens meegenomen. Bleek dat de dag ervoor een van de kittens was overreden :( Ze bieden nu op een kitten op Marktplaats, maar zijn van plan die ook op de weg te laten. Ik heb daar zo mijn twijfels bij natuurlijk (die liet ik heel voorzichtig merken).

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #426 Gepost op: 03 oktober 2012, 13:35:03 »
 :-X

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #427 Gepost op: 03 oktober 2012, 16:55:18 »
wat mankeert zulke mensen.. sorry dat ik t zo bod uitdruk...
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #428 Gepost op: 03 oktober 2012, 17:21:17 »
Nouja, ze hebben een vrij grote tuin, die zal niet makkelijk af te zetten zijn, en ze willen ze niet binnen laten. Er is natuurlijk best een oplossing voor te verzinnen, maar hoe prijzig dat wordt weet ik niet.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #429 Gepost op: 03 oktober 2012, 18:00:08 »
Geen katten nemen als je er niet voor wilt zorgen is volgens mij best een goedkope oplossing.

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #430 Gepost op: 03 oktober 2012, 22:09:00 »
En wat is hun redenatie? Valt het te beargumenteren dat dood door auto een acceptabel risico is als het een kattenleven in vrijheid betekent? Als vrijheid of iets dergelijks je belangrijkste waarde is, is een iets minder dan hermetisch afgesloten tuin vast niet heel wild gedacht.

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #431 Gepost op: 03 oktober 2012, 22:17:54 »
Ze willen ze inderdaad niet 'gevangen' houden, en ik suggereerde wel de tuin afzetten, maar 'ze kunnen toch omhoog klimmen in de boom' (maar dan in het Engels, en het kan zijn dat ik niet alles goed begrepen heb, want mijn Engels is niet super).

Er zijn naast auto's meer redenen om de kat niet buiten de tuin te laten, maar daar ben ik (nog) niet over begonnen. De Poek makeover is nog niet klaar, dus dat komt nog wel.

Toen mijn vriend nog alleen woonde had ie trouwens het balkon ook niet afgezet, en dat liep ook niet goed af :(

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #432 Gepost op: 03 oktober 2012, 23:03:25 »
Ze willen ze inderdaad niet 'gevangen' houden, en ik suggereerde wel de tuin afzetten, maar 'ze kunnen toch omhoog klimmen in de boom' (maar dan in het Engels, en het kan zijn dat ik niet alles goed begrepen heb, want mijn Engels is niet super).

Er zijn naast auto's meer redenen om de kat niet buiten de tuin te laten, maar daar ben ik (nog) niet over begonnen. De Poek makeover is nog niet klaar, dus dat komt nog wel.

Toen mijn vriend nog alleen woonde had ie trouwens het balkon ook niet afgezet, en dat liep ook niet goed af :(

Ai. Bij de grote boom in de tuin is nu een klein kerkhofje aangelegd? Zijn ze Amerikaans? Misschien willen ze de katten wel buiten hebben in het kader van Project Acoustic Kitty, maar gelukkig loopt je eigen Save the Kittyproject ook nog...

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #433 Gepost op: 03 oktober 2012, 23:15:40 »
[offtopic]Zij is een Britse uit Californie. Ze hebben elkaar leren kennen toen ik met P. naar Zuidoost Amerika ging. Hij zag er, toen ze elkaar voor het eerst spraken, van achteren zo uit:

[/offtopic]

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #434 Gepost op: 04 oktober 2012, 11:04:13 »
Wat sneu, ik hoop dat het met de andere kittens goed afloopt. Er zijn toch heel veel katten die wel zonder problemen buiten kunnen lopen. Maar een kitten buiten laten lijkt me sowieso niet zo'n goed idee, dat moet je heel rustig opbouwen lijkt me.

Even een vraagje: weet iemand een goede kattenbak voor een achteruitplasser? We hebben net een nieuwe kattenbak gekocht, maar het bovenstuk sluit blijkbaar niet goed aan op het onderstuk, want de plas loopt er zo doorheen.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #435 Gepost op: 04 oktober 2012, 16:35:20 »
Ik ga het thuis even opzoeken, ik heb een oomhoogpissende dame, en mijn bak is waterdicht b

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #436 Gepost op: 04 oktober 2012, 17:42:37 »
Deze heb ik: http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbakvulling/kattenbakken_met_kap/155897

Hij is lekker groot, dus ze kunnen er ook met z'n tweeën op, en hij kan dus goed tegen omhoogplassers.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #437 Gepost op: 04 oktober 2012, 17:49:15 »
Ok bedankt, niet al te duur. Zit er nou een klepje voor? Ik kan het niet goed zien.

Degene die we hebben is deze: http://www.zooplus.nl/feedback/shop/katten/kattenbakvulling/kattenbakken_met_kap/151946
Wat een onding zeg! De klep was meteen al stuk, ze vonden hem eng en ik moest hem dus openhouden, daar kon hij blijkbaar niet tegen. Wel typisch trouwens, ik heb een hele slechte beoordeling gegeven, maar ze laten altijd een goede zien bij de pagina van de bak zelf. Pas als je doorklikt naar de beoordelingen krijg je de slechte te zien.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #438 Gepost op: 04 oktober 2012, 18:11:02 »
Ik weet niet meer of er een klepje bijzat, Kai wil zijn hoofd naar buiten houden zodat hij mij kan vertellen wat hij doet, dus ik heb er geen klepje inzitten.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #439 Gepost op: 06 oktober 2012, 19:18:03 »
Het kleine spook is aangekomen  :D
Gezellig nog wat met mamapoes en andere overgebleven kittens bij nonkel gespeeld, en daarna naar huis...
Ze is nu in een diepe slaap verzonken, nadat we ze eventjes eten, drinken en de kattenbak hebben getoond en heel kort hebben geknuffeld is ze bijna dadelijk in een diepe slaap verzonken (we hebben de reismand laten staan, daar heeft ze zich in teruggetrokken) Nu wachten tot ze zelf terug wakker wordt, en haar rustig op eigen tempo het huis laten verkennen, en klaarstaan met knuffels als ze zich eenzaam voelt...