Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline Temari

• 1.336
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #400 Gepost op: 13 juli 2012, 11:10:48 »
Weet je al meer?

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #401 Gepost op: 13 juli 2012, 16:43:31 »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #402 Gepost op: 13 juli 2012, 17:23:09 »
 :(

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #403 Gepost op: 13 juli 2012, 17:28:48 »
Wat vervelend zeg.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #404 Gepost op: 13 juli 2012, 17:37:41 »
 :'(
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #405 Gepost op: 11 augustus 2012, 22:13:58 »
Ik was vanmiddag met de katten en de fretten in de tuin en op een gegeven moment zat de rode kater aan de andere kant van het net, op een meter afstand ofzo. Gebeurt wel vaker, Kai staart hem weg, en Plien miauwt een paar keer vriendelijk naar hem, waar hij niets van snapt en dan loopt ie maar weg.

Maar vandaag zag Jet hem het eerst en die vloog op het net af, vond dat te dichtbij en ging toen om een hoekje zitten grommen (maar dat hoge, zingende grommen, kattengevechtgrommen dus). Rode kater deed niets, Kai rende er op af (hij is van het patrouilleren langs het net) en begon te kotsen.

Ik heb de fretten bij me gehaald, Jip zat er in eerste instantie tussen en was erg verheugd over dat Kai hem eindelijk eens aan de kant mepte als hij hem ging pesten (fretten zien geen ruk hè? Dus een rode kat, buiten zijn eigen tuin, een meter verderop ziet Jip echt niet, hij ziet opgewonden eigen katten) en die naar binnen gebracht, en Plien kwam meteen al mee.

Daarna voorzichtig Kai en Jet ook opgehaald.

Maar dat kotsen? Ik vind dat vreemd gedrag. Het zal bij Kai wel stress zijn, hij wil ook nog wel eens kotsen als hij alleen is (als Jet en Plien naar de dierenarts zijn bijvoorbeeld), en Jet was duidelijk van streek doordat er een vreemde kat in de buurt was (Jet heeft het niet zo op vreemden, nooit gehad, terwijl Kai en Plien met alle voorbijlopende honden en kinderen spelen vanaf de vensterbank, probeert Jet ze dood te staren. Dit doet ze ook met huishoudelijke hulpen die willen stofzuigen, de hond van mijn broer als die langskomt en bezoek wat ze niet kent), iets waarvan ik me kan voorstellen dat Kai daar last van heeft.

Met Kai gaat het nu in ieder geval weer prima, die was ook niet meer van streek vanaf het moment dat ik Jet gekalmeerd had. Jet heeft zich teruggetrokken, dat is vast met een reden, dus die laat ik even met rust en ze krijgt straks wel iets lekkers te eten, dat helpt altijd.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #406 Gepost op: 10 september 2012, 10:10:53 »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #407 Gepost op: 10 september 2012, 13:44:48 »
Shit, uitverkocht!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #408 Gepost op: 10 september 2012, 14:14:33 »
Ja, populaire winkel natuurlijk. Toen ik zag hoe snel het draadje op Kattenplaza ging heb ik maar snel besteld voor het te laat was..
« Laatst bewerkt op: 10 september 2012, 14:20:23 door Poek »

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #409 Gepost op: 10 september 2012, 15:00:43 »
Ik was nog net op tijd dan gelukkig!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #410 Gepost op: 20 september 2012, 20:39:15 »
Ik was ook net te laat helaas :(
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #411 Gepost op: 25 september 2012, 09:05:35 »
Hoera, Ronja en Pippi zijn helemaal goedgekeurd bij hun APK!
This is between me and the vegetable!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #412 Gepost op: 25 september 2012, 12:18:07 »
 :cheer:

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #413 Gepost op: 25 september 2012, 12:49:33 »
 >:( Wij waren onze kater een week kwijt. Ik dacht nog dat ie een date had met een leuke poes hier uit de buurt oid. Na een week komt meneer binnenstrompelen en heeft totaal geen honger, was niet vermagerd. Ik vermoed dat iemand hem te eten geeft (of dat hij het misschien jat...). Het is een allemansvriend en iedereen met voedsel in de handen is zijn BFF. Haha.  maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zomaar een kat voert terwijl hij er goed en gezond uitziet EN een halsbandje aanheeft :S

Want a sugarcube?

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #414 Gepost op: 25 september 2012, 21:28:02 »
Niet echt sympathiek van de 'behulpzame' buren.

Ik voer de katten sinds een halve week niet meer in hun bakjes, ze hebben een toiletrollentoren waar brokjes in gestopt worden en een schoenendoos met gaten. Ik moet ergens ook nog een voerbal hebben, maar die komt binnenkort wel tevoorschijn. Ze zijn nu ook een stuk actiever als wij er niet zijn, dat moet wel als ze willen eten  ;) iets wat wij 's avonds merken in gedrag. Ze spelen nog wel samen (wat ze ongetwijfeld overdag ook doen) maar het is niet meer dat idiote geren door huis waarbij niks of niemand ontzien wordt. Voor de liefhebber; volgen er zsm filmpjes op fb.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #415 Gepost op: 25 september 2012, 21:54:20 »
Ik vind dat geren waarbij niets of niemand ontzien wordt juist leuk.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #416 Gepost op: 26 september 2012, 10:48:26 »
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant vonden sommige van mijn spullen het minder leuk. Zeg ook niet dat het helemaal afgelopen is nu, maar geen sessie meer gehad van kwartier of langer...

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #417 Gepost op: 26 september 2012, 13:24:48 »
Oh die spullen die er niet tegen konden zijn nu allang stuk ;). (Is wel echt zo, helaas, maargoed, eigen schuld.)

Ik ben ook fretten gewend, dus ik ben ingesteld op wat drukte. Ik vind mijn katten best rustig, maar als ze niet 3 keer per dag een uur zo rondrennen, dan denk ik dat ze ziek worden (is meestal ook zo).

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #418 Gepost op: 26 september 2012, 19:25:26 »
Soms doen ze ook dingen die ik niet leuk vind.

Ik was met de wormenbak in de weer en de katten waren in de tuin aan het spelen, en opeens sprongen ze alledrie omhoog onder het balkon van de bovenbuurman. Kai landde met een duif in zijn bek, en rende gauw naar binnen om ongestoord aan de slag te kunnen gaan. In de slaapkamer had ik hem te pakken en liet hij de duif los.

Het beest leefde gelukkig nog, maar nu moest ik 3 katten opsluiten, en de duif door de deur naar buiten jagen, zonder dat hij op mijn bed zou poepen. Gelukkig vond hij de kattenmandjes lekker zitten.

Toen hij buiten was, ging hij zitten uitpuffen op het dak van een van de buren, met uitzicht op mijn tuin. En toen ik de halflege silo aan het vullen was en ook een handje voer op de grond gooide voor de duiven, kwam hij onmiddelijk weer de tuin in, terwijl de katten daar weer rondrenden.

Echt er zullen evolutionaire voordelen zitten aan van die lefgozers van duiven, want het zijn er ieder jaar weer een paar. Tot nu toe heb ik de lefgozers die in mijn tuin kwam allemaal weten te redden, maar af en toe stort er één naar beneden van de balkons boven mij waarvan ik denk dat ie het niet meer gaat redden. Alle bovenburen hebben afgeschermde balkons, en mijn katten mogen niet zonder toezicht naar buiten, maar die duiven proberen echt alles.

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #419 Gepost op: 26 september 2012, 22:41:09 »
Wat is de reden dat je ook vogelvoer op de grond strooit?