Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #380 Gepost op: 28 juni 2012, 17:12:21 »
Getsie, sinds gisteravond Siebe niet meer gezien  :(
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #381 Gepost op: 28 juni 2012, 19:42:50 »
Ohw bah :(
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #382 Gepost op: 29 juni 2012, 17:32:08 »
Al terug? Zo niet, vooral 's nachts zoeken/roepen.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #383 Gepost op: 29 juni 2012, 17:36:44 »
Nope.... Heb gisteravond na middernacht toen de grote weg stil was geroepen.
Ik heb G. ondertussen ook maar ingelicht, het was/is onze lievelingspoes. Die andere vind ik doorgaans vrij vervelend  :-[
Ik vrees met grote vreze en hoop dan maar vooral dat ie een rustig plekje opgezocht heeft voor zijn natuurlijke dood. Al zou ik hem ook dan wel graag willen vinden.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #384 Gepost op: 29 juni 2012, 17:54:28 »
Niet leuk :(
Was hij al oud of ziek?

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #385 Gepost op: 29 juni 2012, 19:55:57 »
Ik meen dat ik enige tijd geleden had gemeld dat wij een zwerfkat hebben. Deze is officieel van mijn dochter. Mijn dochter is inmiddels op kamers gegaan en wij zorgen voor het dier. Een paar keer per week komt mijn dochter langs om de was te doen. Zodra mijn dochter een eigen woning zou hebben, zou ze de kat meenemen.

Buren aan de overkant, een paar huizen verderop, hadden vorig jaar geklaagd over onze kat. Zij zou in hun tuin de planten vernielen etc. Nu is het heel moeilijk om de kat binnen te houden. In de winter ging het nog wel (rotweer, ook volgens de kat). Maar nu in de zomer (rotweer, niet volgens de kat) gaat dat een stuk moeilijker.

Onlangs heeft mijn dochter samen met haar vriend een huis gekocht. Wij er naar toe om het huis te zien. We lopen op de stoep naar het nieuwe huis en komen de buren van mijn dochter tegen. Ze stelden zich aan ons voor: "Ik ben Marie en dit is Teun. En we hebben zestien zwerfkatten."
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #386 Gepost op: 29 juni 2012, 20:07:28 »
Buren aan de overkant, een paar huizen verderop, hadden vorig jaar geklaagd over onze kat. Zij zou in hun tuin de planten vernielen etc. Nu is het heel moeilijk om de kat binnen te houden. In de winter ging het nog wel (rotweer, ook volgens de kat). Maar nu in de zomer (rotweer, niet volgens de kat) gaat dat een stuk moeilijker.

In principe is het wel de verantwoordelijkheid voor van het personeel dat de kat niet voor overlast zorgt in andere tuinen. De eigen tuin afzetten of een ren kan daarbij helpen (al kan ik me voorstellen dat je niet die moeite neemt als de kat er maar tijdelijk woont).

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #387 Gepost op: 29 juni 2012, 20:54:28 »
Een tuigje, maar met een kat die Ninja wordt genoemd zou ik dat misschien niet durven  ;)

Probleem met zwerfkatten is natuurlijk wel dat ze veel ruimte gewend zijn, dus dat ze misschien niet heel goed reageren op een ren. Dan ben je blij met de nieuwe buurvrouw van je dochter, zij gaat niet klagen, en als de kat ergens overlast veroorzaakt denk iedereen dat het die van de buurvrouw waren.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #388 Gepost op: 29 juni 2012, 22:12:56 »
Niet leuk :(
Was hij al oud of ziek?
14, dat zijn ze allebei (broers uit hetzelfde nest), niet ziek voor zover ik weet, maar ze drinken wel steeds meer.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.651
    • Mijn Homepage
« Reactie #389 Gepost op: 30 juni 2012, 18:39:29 »
 :pet: voor haantje. Houd ons op de hoogte.

Om de zinnen te verzetten: .
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #390 Gepost op: 30 juni 2012, 21:37:03 »
Thanks, nog geen nieuws.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #391 Gepost op: 01 juli 2012, 00:14:09 »
Sterkte haantje!

Ik ben hier heel blij :) maandag gaan we ons katertje halen
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Aiko

« Reactie #392 Gepost op: 01 juli 2012, 00:25:41 »

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #393 Gepost op: 03 juli 2012, 08:46:04 »
Ons nieuwe gezinslid is gisteren gekomen en heeft zich gisteren al vreselijk vermaakt. Hij is echt nog miniscuul, speelt met alles (zoals t hoort bij een kitten) en heeft vannacht de hele nacht uit zichzelf in de draagmand liggen slapen bij ons op de slaapkamer. ;D vanmorgen heeft hij ontdekt dat hij zelf de trap op en af kan :)en piept heel schattig als hij je niet meer ziet.

En voor de mensen zonder fb hier[\url] een fotootje van Nike

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #394 Gepost op: 03 juli 2012, 10:54:06 »
Thanks, nog geen nieuws.

Wat naar, Haantje! :(

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #395 Gepost op: 03 juli 2012, 12:55:08 »
Wat naar Haan: sterkte!  :( Hopelijk komt hij toch gauw weer thuis: is hij al wel eens vaker weggeweest?

Wat een schatje Lijntje!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #396 Gepost op: 03 juli 2012, 17:21:17 »
Lijntje, geniet van jullie poezebeest  :D en :heart:

Hier nog geen nieuws. Siebe is nog nooit eerder op sjouw geweest i.t.t. z'n broer. Die was vroeger geregeld meerdere dagen achtereen weg, maar de laatste jaren ook niet meer.
Ik heb de dierenambulance nog niet durven bellen  :-\

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #397 Gepost op: 03 juli 2012, 22:59:39 »
Ik heb geen ervaring met huisdieren die kwijt zijn (sowieso heb ik niet zoveel ervaring met huisdieren), wat kan de dierenambulance in zo'n geval doen, en wat maakt dat je ze nog niet durft te bellen?

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #398 Gepost op: 03 juli 2012, 23:41:33 »
De dierenambulance haalt doodgereden huisdieren van de weg.
Heb er al eens eerder eentje uit de diepvries opgehaald.

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #399 Gepost op: 03 juli 2012, 23:44:04 »
Ik snap het nu. Sterkte, Haan.