Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #320 Gepost op: 20 maart 2012, 23:41:16 »
Misschien een zenuwtje geblokkeerd? Heeft hij nog wel gevoel in zijn staart?

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #321 Gepost op: 20 maart 2012, 23:44:18 »
Hij lijkt het wel te merken als ik aan zijn staart zit ja.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #322 Gepost op: 21 maart 2012, 00:13:50 »
Da's vrij makkelijk te testen. Als hij aan het wandelen is, even de staart vastpakken, als hij niet snapt waarom hij niet meer vooruit gaat, dan weet hij duidelijk niet dat jij zijn staart vast hebt.

(Fretten hebben superweinig gevoel in hun staart, weet niet waarom, maar als zij van de bank op de tafel willen springen - waar ze niet op mogen - pak ik wel eens hun staart, en als ze dan springen komen ze weer terecht waar ze waren. Het duurt echt een paar pogingen voordat ze eens achter zich gaan kijken of het probleem misschien daar ligt.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #323 Gepost op: 21 maart 2012, 11:19:20 »
Het is een kneuzing volgens de dierenarts, en zou vanzelf over moeten gaan. 90 euro (incl. inentingen) maar dan heb je ook wat!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #324 Gepost op: 23 maart 2012, 13:00:08 »
vraagje voor de poezenliefhebbers:

Ik kwam via vriendin bij een beginnende stichting tegen, deze stichting probeert iets te doen aaan het dierenleed in Syrië en Libanon. Ze zijn nog heel pril, maar zoeken voor de hopeloze gevallen een nieuw huis en steriliseren daar ook dieren. Op termijn willen ze graag een diernkliniek openen, voorlichting gaan geven en dergelijke. Juist omdat ik vind dat er in Nederland al zoveel poezen zijn die op een mandje wachten was dat laatste wel een vorwaarde voor mij, dat ze ook structureel iets proberen op te lossen.

Nu keek ik op hun website en was op slag verliefd op  2 jarige prachtige poes, ze heeft een aantal jaar in kooitje gezeten, een hond heeft in haar poot gebeten en die gebruikt ze nu niet meer. Maar volgens de opvang waar ze nu zit is ze wel sociaal (blijkt in de opvang) en verder prima gezond. Ze kan zich ook prima redden met haar pootje zonder al te veel problemen.

Ik zou geen problemen met een herplaatser, wat denken jullie?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #325 Gepost op: 23 maart 2012, 13:14:36 »
Het moeilijkste van een herplaatser is volgens mij de interactie met je andere huisdieren, maar die heb jij niet.

2 jaar in een kooitje is natuurlijk zielig, maar dan heeft ze waarschijnlijk geen behoefte aan buiten lopen (en jullie wonen in een appartementje toch? Dan is dat handig.) en dat ze ook alleen kan, als in, zonder andere katten.
Dat klinkt ideaal in jullie omstandigheden.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #326 Gepost op: 23 maart 2012, 13:44:09 »
T wordt een waar huisje (met open trap), vriendje zou evt in de toekomst wel misschien een hond willen (maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren omdat de kans alleen maar groter wordt dat we meer van huis gaan zijn) en dan zouden we natuurlijk kijken wat er mogelijk is. Met andere katten lijkt daar ook goed te gaan.

toevoeging: ohw ja we hebben daar ook een tuintje, maar van mij moet een kat niet persee naar buiten ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #327 Gepost op: 23 maart 2012, 13:49:11 »
Maar je vindt het niet nodig om een kat eerst te ontmoeten voor je besluit met hem/haar samen te gaan wonen?

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #328 Gepost op: 23 maart 2012, 13:52:50 »
ja dat is t stomme, normaal; dus 100% wel, maar dit verhaal greep me zo aan, dat ik toch twijfel. Nooit gedacht dat ik zo emotioneel zou reageren op iets, normaal ben ik dit soort zaken juist heel rationeel omdat het idd niet om een bank gaat die je na 2 jaar kan vervangen.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #329 Gepost op: 23 maart 2012, 14:24:12 »
Ik vind 1 of 2 keer ontmoeten niet bijzonder veel toevoegen. Mijn katten moeten echt aan iemand gewend zijn willen ze laten zien wie ze zijn, met 1 of 2 keer langsgaan (heb ik bij Kai en Jet wel gedaan, maar dat waren nog kittens toen en die hebben nog niet zo'n uitgesproken karakter en zijn vooral kitten) zou je Kai en Jet waarschijnlijk niet eens zien, terwijl het echt leuke en sociale katten voor bekenden.

Je hebt volgens mij echt veel meer aan het verhaal van iemand die haar kent en verzorgt dan dat je hebt aan een bezoekje.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #330 Gepost op: 23 maart 2012, 15:07:26 »
Waar is poes in kwestie nu? In NL of in een ver onrustig buitenland?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #331 Gepost op: 23 maart 2012, 17:57:03 »
nog in Syrië bij pleeggezien, die wordt pas hierheen gehaald als je hem "besteld"
dat vond ik zelf ook beetje vreemd.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #332 Gepost op: 23 maart 2012, 22:12:27 »
Ik zat vanmiddag in de tuin in de hangstoel en Kai en Plien wilden op schoot. Maar allebei vonden ze het logisch om hun voorpootjes op de stoel te zetten en dan pas te springen, maar doordat ze hun pootjes tegen de stoel zetten, ging die schommelen en durfden ze niet meer.
Jet wilde niet op schoot, maar die kan heel goed "op" (en "hier", dat is wel handig want dan kun je haar aan de zijkant neerzetten, wat iets veiliger lijkt te zijn dan de voorkant) dus die kon het wel. En toen vond ze het eigenlijk toch wel leuk.

Nu kan ik Kai dat "op" nog wel leren, hij kan het al wel een beetje bij statische objecten, maar Plien, de ultieme schootzitter, die weigert dingen te doen op commando, dus ik ben bang dat dat nooit gaat lukken.

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #333 Gepost op: 24 maart 2012, 23:23:07 »
nog in Syrië bij pleeggezien, die wordt pas hierheen gehaald als je hem "besteld"
dat vond ik zelf ook beetje vreemd.

Wat stelt de vreemdelingenwet daarover en wat zou ons Geert daarvan vinden? ;)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #334 Gepost op: 25 maart 2012, 00:46:26 »
Eigen poes eerst!

;)

Edit: lijkt me wel iets voor op die Henk&Ingrid t-shirts;).

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #335 Gepost op: 25 maart 2012, 09:57:07 »
Eigen poes eerst!

;)

Edit: lijkt me wel iets voor op die Henk&Ingrid t-shirts;).
;D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #336 Gepost op: 27 maart 2012, 14:11:15 »
hahaha, ik en vriend hebben besloten het niet te doen. Zeker omdat er maar 1 kat komt ws willen we wel kunnen kijken en dergelijk.

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #337 Gepost op: 03 april 2012, 12:14:48 »
Het is een kneuzing volgens de dierenarts, en zou vanzelf over moeten gaan.

Nog geen verbetering helaas. Inmiddels is de pijnstiller op, en dat is merkbaar, want Jareth gromt af en toe, niet naar mij of Mirri maar zomaar. Morgen weer langs de arts.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #338 Gepost op: 03 april 2012, 12:54:39 »
Ah sneu:(. Is er geen foto gemaakt oid?

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #339 Gepost op: 03 april 2012, 13:04:25 »
Nee, dat is blijkbaar bij een kneuzing niet gebruikelijk.