Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #300 Gepost op: 05 januari 2012, 12:16:09 »
Bevalt de speelrail trouwens? Nu tijdelijk negen euro bij Zooplus.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #301 Gepost op: 05 januari 2012, 13:29:04 »

Oeh, goeie tip! En voor de honden hebben ze ook braintrainspul in de aanbieding.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #302 Gepost op: 06 januari 2012, 12:00:34 »
Bij ons staat 'ie te verstoffen: Cleo speelt alleen met elastiekjes, pennen en dit ding dat eruit ziet als een wurgkoord. Hanni vindt wel meer speelgoed interessant maar die speelrail niet, al is hij af en toe bereid om toe te kijken als ik zelf het balletje een duwtje geef. Hij zou het liefste met Cleo spelen maar die vindt dat hij zijn poten thuis moet houden, de kattekop. :kitty:

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #303 Gepost op: 06 januari 2012, 12:21:01 »
bij mij is hij wel populair, maar net als met het meeste speelgoed, op dozen na, steeds maar een dag een of 2 en dan een week of 2 niet.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #304 Gepost op: 06 januari 2012, 12:25:55 »
Plien is haar uit haar doen, en eigenlijk wil ik naar de dierenarts, maar haar symptomen zijn dat ze meer op de vensterbank zit dan op schoot en minder dan 5 uur speelt overdag. (maar als het waait zijn ze alledrie 's nachts heel druk, dus Kai en Jet zijn ook minder actief).

ze speelt nog wel, is vrolijk, kletst tegen alles en iedereen die ze door het raam ziet, speelt met hondjes, en is ook gewoon opdringerig naar iedereen die binnenkomt. eten, drinken en interactie met de andere 2 is ook nog normaal.
ik denk dat de dierenarts iets meer symptomen nodig heeft om een diagnose te kunnen stellen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #305 Gepost op: 17 januari 2012, 17:43:36 »
Nog meer kattenfilmpjes, nu in GIF-vorm:

http://www.catgifpage.com/

Zou dit trouwens een echt beroep zijn? Zwemtherapeut voor vetgemeste katten?
http://www.catgifpage.com/2011/06/16/when-losing-weight-becomes-a-priority-or-fat-wet-cat-suffering/

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #306 Gepost op: 23 januari 2012, 19:52:06 »
Net gegeven en er viel me iets op: het riekt niet.

« Reactie #307 Gepost op: 23 januari 2012, 20:05:03 »
En de :kitty: :kitty: eten niet?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #308 Gepost op: 23 januari 2012, 20:08:44 »
Nu niet meer.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #309 Gepost op: 25 februari 2012, 19:16:35 »
Gister een enorm spoor van bloedspetters in de keuken en een poes met een open oor. Vannacht de ene poes binnen en de andere buiten gehad. Vanochtend was ik ook weer de deur uit, toen ik terugkwam was het een slagveld in de keuken met de kachel als plaats delict. Siebe heeft schade aan een van z'n tenen en spetterde steeds alles er weer onder. In de vensterbank buiten zat een onbekende poes (kopie van Siebe overigens) waar Siebe lekker tegen zat te petsen (hallo jongens, er zit een raam tussen  :eh: ) met nog veel meer spetters tot gevolg. Na drie keer alles poetsen was ik het zat. Siebe heeft nu een verbandje om zijn poot en daar is hij het niet echt mee eens. Zolang hij ligt is het prima, maar als hij gaat staan, ontdekt hij weer dat dat gekke ding om zijn poot zit en gaat hij allemaal toeren uithalen om het eraf te krijgen.
Ik hoop dat ze gauw kappen met deze ongein en elkaar weer een beetje met rust laten.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #310 Gepost op: 10 maart 2012, 20:33:00 »
Hoe gaat het nu, zijn ze weer wat bedaard?

Ik doe even foto's van Jet. Ik verbaas me altijd over hoe schattig ze is als ze ligt te soezen/slapen. Als ze wakker is, heeft ze overal een mening over en die moet ook verkondigd ("je zit niet goed", ik ga verzitten zodat ze makkelijker op schoot kan en dan "je aait niet goed", 's avonds als ik niet op tijd ga tandenpoetsen "je moet gaan tandenpoetsen", dan gaan we naar de badkamer en dan begint ze "ik vind het heel erg stom en vies tandenpoetsen", met mooi weer "ik wil buitenspelen", met slecht weer "ik wil buitenspelen" als ze met het laserding wil spelen "ik wil met het laserding spelen" - maar de batterij is op, dus dat gaat niet meer - maar gelukkig ook "dit is een mooi liedje", "ik vind spelen leuk" "ik ben tevreden" "ha zonnetje") en dan rent ze heel hard en springt ze heel hoog en haar wakker-blik is wat minder kittenachtig, maar wat meer roofdierachtig. Het helpt ook dat ze laag op haar poten staat, waardoor ze permanent half lijkt te sluipen. Maar goed, zo schattig kan ze zijn:

http://lockerz.com/s/191199435
Die gekrulde voetjes doet ze altijd als ze tevreden is.

http://lockerz.com/s/191199461

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #311 Gepost op: 14 maart 2012, 10:32:48 »
Schattig hoor Fem :)

Hier een beetje een probleem. Of nou ja, misschien valt het uiteindelijk wel mee, maar een van de poezen (ik verdenk Azrael maar ik heb haar niet op heterdaad betrapt) heeft al twee keer geplast, een keer op een vieze handdoek die op de grond lag, en een keer op het wipstoeltje van L.
Ze plast eigenlijk alleen buiten de bak als ze de bak vies vind, en dat was nu zeker niet het geval. Ik hoop maar niet dat het betekent dat het met L. te maken heeft. Ik kan het me aan de ene kant niet voorstellen, want het gaat juist steeds beter met de katten, maar het is wel heel typisch dat ze op het wipstoeltje heeft geplast. Dat moet best wel een soort acrobatische stunt geweest zijn, want ja, dat ding wipt.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #312 Gepost op: 15 maart 2012, 17:18:21 »
Schattig Fem: wat een leuk poesje om te zien!

@M.: Buiten de bak plassende katten zijn vervelend: ben blij dat ik dat hier al een tijd niet meer gehad heb. We hebben wel weer een ongecastreerde buurkater die in de tuin en bij de keukendeur loopt te sproeien. Hij is best een lief beest maar dat gestink is niks: nu het mooi weer is durf ik de keukendeur ook niet open te laten want hij is niet bepaald verlegen dus als hij de kans krijgt stapt hij zo naar binnen om binnen een brokje te eten en een sproeironde te houden.

Hier verder goed nieuws: Cleo was begin februari niet in orde: lusteloos (en ze is al niet actief) en geen eetlust. Ze bleek een hoge bloeddruk te hebben (op twee afzonderlijke dagen gemeten) maar gelukkig waren alle bloed- en urinewaarden goed dus er is geen directe aanwijzing dat haar nieren of hart niet goed werken. We hebben de vorige keer pillen gekregen tegen de hoge bloeddruk en zojuist heeft de dierenarts geconstateerd dat de bloeddruk keurig is en Cleo is ook weer vrolijk, redelijk ondernemend en eet weer als vanouds. Fijn!  :)

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #313 Gepost op: 19 maart 2012, 10:31:02 »
Dat is heel fijn Laurie!

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #314 Gepost op: 20 maart 2012, 14:08:33 »
Er is een matras omgevallen (toen ik niet thuis was) en ik vermoed dat ie op Jareth is neergekomen. Zijn staart gaat nu niet meer omhoog. Hij kan nog wel op dingen springen, maar wat moeizamer. Erg pijnlijk lijkt het niet te zijn, ik kan er gewoon zonder geklaag aankomen.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #315 Gepost op: 20 maart 2012, 17:34:18 »
Beterschap voor Jareth!

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #316 Gepost op: 20 maart 2012, 20:00:42 »
Arme Jareth! Hopelijk doet z'n staart het snel weer.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline greet

• 2.671
« Reactie #317 Gepost op: 20 maart 2012, 20:50:36 »
Veel beterschap voor de poesie van jou, maar vraagje, hoe beland je onder een matras??

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #318 Gepost op: 20 maart 2012, 21:06:41 »
L. had een matras rechtop gezet tegen een kast aan. Dat bleek helaas niet catproof.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #319 Gepost op: 20 maart 2012, 22:25:05 »
Erg pijnlijk lijkt het niet te zijn, ik kan er gewoon zonder geklaag aankomen.
Gelukkig maar, dan is zijn staart in ieder geval niet gebroken.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.