Vegatopia Forum

Hardlopen

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #560 Gepost op: 18 november 2018, 14:19:04 »
Ik ben benieuwd naar de verhalen van LL over de Zevenheuvelenloop vandaag  :).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #561 Gepost op: 19 november 2018, 09:48:33 »
Zo. Dat zit er weer op. Ik had al spierpijn, maar nu ben ik heel stijf. Maar ik heb net sneller dan 10 km per uur gelopen, dus ik ben redelijk tevreden.

Je deed de Zevenheuvelennightrun toch? Super!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #562 Gepost op: 19 november 2018, 09:59:58 »
Ik ben benieuwd naar de verhalen van LL over de Zevenheuvelenloop vandaag  :).

Gisteravond was ik te moe voor een verslag :) dus hier komt 'ie.

Ik begon hem wel te knijpen vorige week, want in mijn trainingsschema naar de halve marathon had ik de laatste tijd niet verder dan 9 km per keer (wel rond de 22 km per week) en niet vaak op wedstrijdhardslag gelopen. Maar goed, zo redeneerde ik: "De marathon loop je ook niet als je al 42 km in de trainingen hebt gelopen". Ik ging er gewoon naartoe en zou gewoon rustig lopen en genieten. Voor een toptijd ging ik niet, dat zat er echt niet in.

Ik kon mijn spullen bij een vriendin stallen en daarna liep ik naar mijn startvak. Het viel gelukkig mee met de kou en heb er ook maar kort stilgestaan. Vlak voordat we startten, finishte de nieuwe wereldrecordhouder, dat gaf een leuke sfeer.

Vijf jaar geleden liep ik de zevenheuvelenloop ook, en toen was ik de heuveltraining iets meer gewend. Dat merkte ik vooral vanaf de derde kilometer ofzo. Het was pittig! Maar goed, na een heuvel kun je ook dalen en dat was wel lekker. De kilometers vlogen zo om. Niet echt met toptijden, maar omdat ik nog kon lachen en niet hijgde als een oud paard, was ik tevreden. Het 8-kilometerpunt was fijn (want over de helft), 10 nog meer, want dan zouden we bergaf gaan, had ik ergens gelezen. Ai, dat viel tegen. Er kwam nog een pittige klim tot ongeveer 11 kilometer. Even een zwaar moment. Daarna had ik er zeker wel vertrouwen in dat ik het uit zou lopen en was het ook heerlijk. Ik heb er zelfs nog wat snelle kilometers uitgeperst. Ik finishte in ong. 1.40 en daar ben ik tevreden mee. Ik heb (nog) geen last van mijn spieren of gewrichten heb genoten van de sfeer, de uitzichten en het weer. Verder ook blij dat me dit met een paar maanden trainen gelukt is.
« Laatst bewerkt op: 19 november 2018, 10:03:18 door LL de Ling »

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #563 Gepost op: 19 november 2018, 10:09:40 »
Zo. Dat zit er weer op. Ik had al spierpijn, maar nu ben ik heel stijf. Maar ik heb net sneller dan 10 km per uur gelopen, dus ik ben redelijk tevreden.

Je deed de Zevenheuvelennightrun toch? Super!

Ja. Was erg leuk.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #564 Gepost op: 19 november 2018, 10:13:06 »
Ik finishte in ong. 1.40 en daar ben ik tevreden mee. Ik heb (nog) geen last van mijn spieren of gewrichten heb genoten van de sfeer, de uitzichten en het weer. Verder ook blij dat me dit met een paar maanden trainen gelukt is.

Goed zeg, gefeliciteerd!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #565 Gepost op: 19 november 2018, 11:10:54 »
Goed hoor, LL en Wombat!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #566 Gepost op: 17 februari 2019, 16:26:26 »
Bij dit mooie weer had ik ineens zin om een rondje hard te lopen. Dat had ik sinds de verhuizing al niet meer gedaan, goed anderhalf jaar dus. Rustig begonnen met vijf kilometer langs het Maas-Waalkanaal, met vier trappen (Neerbosschebrug, Graafsebrug, beide op en af) in ietsje minder dan 25 minuten. Daarna als vanouds mijn oefeningen weer gedaan (die ik sowieso elke 2-3 dagen doe, maar na het lopen, met warme spieren, zijn ze extra intensief). Lekker, ga ik weer vaker doen!

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #567 Gepost op: 17 februari 2019, 20:20:34 »
Bij dit mooie weer had ik ineens zin om een rondje hard te lopen. Dat had ik sinds de verhuizing al niet meer gedaan, goed anderhalf jaar dus. Rustig begonnen met vijf kilometer langs het Maas-Waalkanaal, met vier trappen (Neerbosschebrug, Graafsebrug, beide op en af) in ietsje minder dan 25 minuten. Daarna als vanouds mijn oefeningen weer gedaan (die ik sowieso elke 2-3 dagen doe, maar na het lopen, met warme spieren, zijn ze extra intensief). Lekker, ga ik weer vaker doen!

Wow, daar moet ik 3x per week voor trainen! :o
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #568 Gepost op: 17 februari 2019, 20:47:27 »
Wow, daar moet ik 3x per week voor trainen! :o
Tja. Een basisconditie heb ik sowieso door dagelijks naar mijn werk te fietsen en hardlopen heeft mijn lichaam altijd al goed aangekund (maar niet verder dan 7-8 kilometer, daarna beginnen mijn knieĆ«n te protesteren, ook na gewenning/training). Een half uurtje rennen vind ik eigenlijk ook wel mooi genoeg, precies genoeg om mijn lichaam een kleine opdonder te geven  :).

Aiko

« Reactie #569 Gepost op: 17 februari 2019, 22:11:10 »
Met een goede basisconditie kom je al snel een eind. Ook bij het fietsen. Ik heb gisteren bij mijn eerste lange fietstocht van het jaar meteen 110 kilometer gefietst. Vandaag er 102 achteraan gedaan. Dacht dat de tweede keer zonder een rustdag ertussen wel moeizaam zou gaan. Dat viel gelukkig mee.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #570 Gepost op: 18 februari 2019, 10:46:55 »

Holy dat is snel!

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #571 Gepost op: 18 februari 2019, 19:24:57 »

Holy dat is snel!

Ja. zonder in details te treden kan ik je vertellen dat mijn 5 km net langer duurden!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #572 Gepost op: 18 februari 2019, 19:46:34 »
Holy dat is snel!
Ja. zonder in details te treden kan ik je vertellen dat mijn 5 km net langer duurden!
Het gaat (eigenlijk) niet om de snelheid, he, je moet vooral een tempo vinden waar je je prettig bij voelt qua ademhaling en bewegingsritme. En dat tempo ligt bij iedereen weer anders, bij mij nu eenmaal vrij hoog.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #573 Gepost op: 18 februari 2019, 20:22:57 »
Mijn 5 km duren ook wat langer tegenwoordig :P

Ik was aan het trainen voor de halve marathon, maar toen werd ik zwanger. Bij de Singelloop in Utrecht wist ik het net, en liep ik niet optimaal. Veel te snel kreeg ik het veel te heet. Op weg naar de 7 heuvelenloop ben ik mijn trainingen blijven volhouden (vaak, en meestal op lage hartslag) en bij de 7 heuvelenloop zelf besloten dat ik het rustig aan ging doen. (Want trainen op hoge hartslag wordt afgeraden bij zwangerschap) en niet mijn pr te verbeteren.

Daarna ben ik gestopt met gericht trainen en ga ik wanneer ik wil. Na december ben ik bijna niet meer geweest en word ik ook met de dag boller. Afgelopen zaterdag heb ik het nog weer eens geprobeerd. Hoewel het super was om buiten te zijn, is het enige tempo waar het nog comfortabel voelt ong 9 minuten op een kilometer ;D. Het zal wel eens 1 van de laatste trainingen geweest kunnen zijn. Ik train nog wel bij mijn workoutclubje (en geef daar nog les), maar ook daar ren ik niet echt meer, en sla ik de buikspieren over. En ga maar wat vaker wandelen. Dat deed ik ook al graag hoor, dus echt erg is het niet. Dan zie ik over een paar maanden wel weer. Een troost, ik zal dan wel weer snel verbetering zien!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #574 Gepost op: 18 maart 2020, 17:32:42 »
Afgelopen jaar is het er niet meer van gekomen, maar nu ik voorlopig niet naar de universiteit hoef te fietsen, begon het weer te kriebelen. En nog steeds loop ik dit rondje van zo'n vijf kilometer in iets minder dan 25 minuten. Op het eind zelfs nog een sprintje getrokken  :D.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #575 Gepost op: 21 maart 2020, 18:18:20 »
Afgelopen jaar is het er niet meer van gekomen, maar nu ik voorlopig niet naar de universiteit hoef te fietsen, begon het weer te kriebelen. En nog steeds loop ik dit rondje van zo'n vijf kilometer in iets minder dan 25 minuten. Op het eind zelfs nog een sprintje getrokken  :D.
En vandaag weer dat rondje gejogd, inclusief sprintje. Ook Kristof heeft de kriebels gekregen, en heeft in 20 minuten 2.8 kilometer gejogd, en dat terwijl dit de allereerste keer was sinds ik hem ken. Een mooie prestatie dus.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #576 Gepost op: 21 maart 2020, 18:38:53 »
Wat fijn Eelco!
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #577 Gepost op: 23 maart 2020, 17:56:00 »
En vandaag alweer, alle twee  :).

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #578 Gepost op: 23 maart 2020, 18:05:02 »
Lekker bezig!
Ik probeer het ook, maar ik ben al een hele tijd herstellende van een blessure en het wil niet zo vlotten. Voor de blessure haalde ik met redelijk gemak 10 km/u, nu kost 9 al veel moeite, en dat niet alleen vanwege gebrekkige conditie. En verder dan drie kilometer heb ik nog niet aangedurfd. Met dit mooie weer en weinig andere mogelijkheden heb ik er wel veel zin in.
Maar het komt goed.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #579 Gepost op: 23 maart 2020, 19:33:54 »
Hardlopen mag nog! 😀